اختلالات افسردگی

جدیدترین داروی ضد افسردگی

داروهای مربوط به سلامت روان و داروهای ضد افسردگی

داروها می‌توانند در درمان چندین اختلال و شرایط روانی نقش داشته باشند. علاوه بر این، درمان دارویی می‌تواند در روان‌درمانی (درمان گفتگو محور) و درمان‌های تحریک مغز (که کمتر شایع هستند) موثر باشد. در برخی موارد، روان‌درمانی به تنهایی ممکن است بهترین گزینه درمانی باشد اما انتخاب یک برنامه درمانی مناسب باید براساس نیازهای فردی و وضعیت پزشکی و تحت مراقبت‌های یک روانشناس باشد.

مؤسسه ملی بهداشت روان (NIMH)، یک آژانس تحقیقاتی فدرال است که توصیه‌های پزشکی و یا ارجاع ارائه نمی‌دهد.

NIMH همچنین هیچ دارو، گیاه یا مکمل خاصی را تأیید یا توصیه نمی‌کند. نتایج حاصل از آزمایشات تحقیق بالینی مورد حمایت NIMH که اثربخشی درمان‌ها، از جمله داروها را بررسی می‌کند، در پیشینه تحقیقات پزشکی گزارش شده است. این مقاله به منظور ارائه اطلاعات اساسی در مورد داروهای بهداشت روان تهیه شده است. البته که این مقاله یک منبع کامل برای تمامی جدیدترین داروی ضد افسردگی موجود نیست و نباید به عنوان راهنما برای تصمیم‌گیری‌های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. سعی شده است به جدیدترین داروی ضد افسردگی در ایران نیز اشاره شود.

اطلاعات مربوط به داروها مرتباً تغییر می‌کند و شما می‌توانید وب‌سایت سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را برای آخرین اخطارها، راهنماهای داروی بیمار یا داروهای تازه تأیید شده، بررسی کنید. در این صفحه به نام‌های تجاری اشاره نشده است، اما می‌توانید با نام تجاری در وب‌سایت MedlinePlus Drugs, Herbs and Supplements Drugs جستجو کنید و جدیدترین داروی ضد افسردگی در ایران را بیابید. وب‌سایت MedlinePlus همچنین اطلاعات جزیی‌تری در مورد داروها از جمله عوارض جانبی و هشدارهای FDA در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

جدیدترین داروی ضد افسردگی- سایت روانشناسی دکتر کامیار سنایی

دانش شما از داروها

اگر دارویی برای درمان افسردگی شما تجویز شده است، باید:

  • در مورد تمام داروها و مکمل‌های ویتامینی که قبلاً مصرف می‌کنید به پزشک بگویید.
  • هرگونه حساسیت و هر مشکلی که در داروها داشتید را به پزشک خود گوشزد کنید.
  • نحوه مصرف دارو را قبل از شروع مصرف بدانید و طبق دستورالعمل دارو را مصرف کنید.
  • داروهایی را که برای شخص دیگری تجویز شده است، مصرف نکنید و داروی خود را به شخص دیگری ندهید.
  • اگر مشکلی با داروی خود دارید یا نگران هستید که ممکن است ضرری داشته باشد، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک شما ممکن است بتواند دوز دارو را تنظیم کند یا نسخه شما را به نسخه دیگری تغییر دهد که برای شما بهتر باشد.

جدیدترین داروی ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی داروهایی هستند که معمولاً برای درمان افسردگی استفاده می‌شوند. از داروهای ضد افسردگی برای سایر اختلالات مانند اضطراب، درد و بی‌خوابی نیز استفاده می‌شود. اگرچه داروهای ضد افسردگی به طور خاص برای درمان ADHD مورد تأیید FDA نیستند، اما از داروهای ضد افسردگی گاهی برای درمان ADHD در بزرگسالان نیز استفاده می‌شود.

معروف‌ترین انواع داروهای ضد افسردگی، مهارکننده‌های انتخابی باز جذب سروتونین (SSRI) نامیده می‌شوند. نمونه‌هایی از SSRI ها عبارتند از:

  • فلوکستین
  • سیتالوپرام
  • سرترالین
  • پاروکستین
  • اسکیتالوپرام

انواع دیگر داروهای ضد افسردگی مهارکننده‌های جذب مجدد سروتونین و نوراپی‌نفرین (SNRI) هستند. SNRI ها مشابه SSRI ها هستند و شامل ونلافاکسین و دولوکستین هستند.

داروی ضد افسردگی دیگری که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد، بوپروپیون (ولبوترین) است. بوپروپیون نوع سوم ضد افسردگی است که متفاوت از SSRI یا SNRI عمل می‌کند. بوپروپیون همچنین برای درمان اختلال افسردگی فصلی و کمک به افراد در ترک سیگار استفاده می‌شود.

SSRIها، SNRIها و بوپروپیون داروهای محبوبی هستند، زیرا به اندازه داروهای قدیمی ضد افسردگی عوارض جانبی ایجاد نمی‌کنند و به نظر می‌رسد به گروه گسترده‌تری از اختلالات افسردگی و اضطراب کمک می‌کنند. داروهای ضد افسردگی قدیمی شامل سه حلقه‌ای‌ها، چهار حلقه‌ای‌ها و مهار کننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOI) می‌باشند. البته برای برخی از افراد این دسته از داروها ممکن است بهترین داروهای درمانی باشند. بنابراین جدیدترین داروی ضد افسردگی در ایران لزوماً بهترین دارو برای شما نمی‌باشند.

واکنش مردم به داروهای ضد افسردگی چگونه است؟

طبق یک بررسی تحقیقاتی توسط آژانس تحقیقات و کیفیت بهداشت، همه داروهای ضد افسردگی برای بهبود علائم افسردگی و جلوگیری از بازگشت علائم افسردگی کارایی دارند. به دلایلی که هنوز به خوبی درک نشده است، برخی از افراد نسبت به یک گروه از این داروها و برخی نسبت به گروهی دیگر، بهتر پاسخ می‌دهند. بنابراین، مهم است که بدانیم برخی از افراد ممکن است با اولین درمان دارویی افسردگی احساس بهتری نداشته باشند و لازم باشد چندین دارو را امتحان کنند تا دارویی که برای آنها مفید است را پیدا کنند. دیگران ممکن است دریابند که یک دارو مدتی به آنها کمک کرده است، اما علائم آنها دوباره بازگشته. مهم است که دستورالعمل‌های پزشک خود را برای مصرف دارو در دوز مناسب و برای مدت زمان طولانی (اغلب ۴ تا ۶ هفته) برای مشاهده تاثیراتش دنبال کنید. بنابراین جدیدترین داروهای ضد افسردگی لزوماً بهترین دارو برای شما نمی‌باشند.

هنگامی که فرد شروع به مصرف داروهای ضد افسردگی می‌کند، مهم است که بدون توصیه پزشک مصرف آنها را قطع نکند. گاهی اوقات افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند، احساس بهتری پیدا می‌کنند و مصرف دارو را خیلی زود متوقف می‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث بازگشت افسردگی شود. وقتی زمان قطع دارو فرا رسیده باشد، پزشک به فرد کمک می‌کند تا دوز دارو را به آرامی و با اطمینان کاهش دهد. مهم است که به بدن زمان دهید تا خود را با تغییرات هماهنگ کند. افراد به این داروها معتاد نمی‌شوند، اما قطع ناگهانی آنها ممکن است باعث پدید آمدن علائم ترک شود.

عوارض جانبی احتمالی داروهای ضد افسردگی چیست؟

برخی از داروهای ضد افسردگی ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به سایر داروها ایجاد کنند. ممکن است لازم باشد چندین داروی ضد افسردگی مختلف را قبل از یافتن دارویی که علائمتان را بهبود می‌بخشد، امتحان کنید. شایعترین عوارض جانبی ذکر شده توسط FDA عبارتند از:

  • تهوع و استفراغ
  • افزایش وزن
  • اسهال
  • خواب آلودگی
  • مشکلات جنسی

در صورت داشتن هر یک از موارد زیر، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. مخصوصا اگر با شروع مصرف دارو در شما ایجاد شده باشد و وخیم‌تر شده یا شما را نگران می‌کند:

  • افکار مربوط به خودکشی یا مردن
  • تلاش برای خودکشی
  • افسردگی یا وخیم‌تر شدن آن
  • اضطراب یا وخیم‌تر شدن آن
  • احساس تحریک یا بی‌قراری
  • موارد وحشت‌زدگی
  • مشکلات خواب (بی‌خوابی)
  • اقدامات پرخاشگرانه، عصبانیت یا خشونت
  • اقدام به فعالیت‌های خطرناک
  • افزایش شدید فعالیت و گفتگو (شیدایی)
  • سایر تغییرات غیرمعمول در رفتار یا خلق و خوی

ترکیب ضد افسردگی‌های جدید SSRI یا SNRI با یکی از داروهای معمول «تریپتان» که برای درمان سردردهای میگرنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند بیماری تهدید کننده‌ای به نام «سندرم سروتونین» ایجاد کند. فرد مبتلا به سندرم سروتونین ممکن است تحریک شود، دچار توهم شود (چیزهایی که واقعی نیستند را ببیند یا بشنود)، دمای بدنش بالا برود یا تغییرات فشار خون غیرعادی ایجاد شود.

سندرم سروتونین معمولاً با داروهای ضد افسردگی قدیمی به نام MAOI در ارتباط است، اما ممکن است با داروهای ضد افسردگی جدیدتر نیز این اتفاق بیفتد. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به راهنمای داروی FDA در مورد داروهای ضد افسردگی مراجعه کنید.

داروهای ضد افسردگی ممکن است عوارض جانبی دیگری ایجاد کنند که در این لیست وجود ندارد.

برای گزارش هرگونه عوارض جانبی جدی در ارتباط با استفاده از داروهای ضد افسردگی، لطفا با پزشک و یا روانشناس خود تماس بگیرید.

امتیاز

دکتر کامیار سنایی

روانشناس، مشاور، هیپنوتراپ و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی. خوشحالم که به یاری امکانات نوین تکنولوژی، می‌توانم با هموطنانم ارتباط برقرار نمایم. امکان دریافت سوالات شما در این سایت وجود دارد. تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا در زمان کوتاه و به صورت مقتضی، پاسخ آنها را ارایه نمایم. امیدوارم اطلاعات موجود در این سایت مورد استفاده شما واقع گردد. از نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما صمیمانه استقبال می‌نمایم.

نوشته های مشابه

‫45 نظرها

  1. آقای دکتر سلام من علی هستم و پنجاه سالمه دقیقا دوسال پیش بعد از زدن واکسن اول کرونا و مصرف متادون که از قبل داشتم از پا درآمدم و هفت روز در اورژانس بستری بودم بعدش پزشک بیمارستان توصیه به بستری در بیمارستان اعصاب و روان داشتند با زعم اینکه من خودکشی کرده ام در صورتیکه چنین نبود بعد از اورژانس مرخص شدم و نهایتا بعد از پیگیری دکتر روانپزشک شوک پانیک رو در من تشخیص دادند در این مدت داروی ضد افسردگی مصرف کردم ولی هنوز به روحیه ی دوسال قبل خود برنگشته ام الان فقط ترانکوپین و گاباپنتین مصرف میکنم ولی هیچ دل و دماغی ندارم شما ادامه ی چه درمانی رو برای بنده توصیه میکنید
    ممنون از شما

  2. سلام
    جناب دکتر من پسرم و ۱۷ سالمه.
    حس میکنم ۳ ساله افسردگی دارم. با اینکه کارای روزمره‌م رو در حد ضرورت انجام میدم ولی انگیزه ندارم ، تنبلم ، اصلا نمیتونم درد و غم کسی رو ببینم و سریع گریه‌م میگیره.
    کمی هم وسواس و نشخوار فکری دارم.
    ۳ ساله که خوشی و بازی ندیدم ، ارتباط اجتماعی کمی هم دارم. مجازی با یه دختر دوست شدم که اولین ارتباط عمرم بود و چند ماهی ماه طول کشید. آخرش چون میددنستم نباید دختر رو الکی امیدوار کنم ، چون از دو شهر خیییلی دور بودیم ، مجبور شدم خودم کات کنم ، باور کنید یه مدتی افسردگی‌م خیلی زیاد تر شده بود.
    الآنم به آینده امیدی ندارم ، با اینکه از ریاضی فیزیک لذت میبردم ، چون تو این حیطه علوم پایه کار نیست ، اجبارا رفتم تو رشته تجربی.
    الآنم بابت اینکه در آینده مجبورم به دلیل رشته‌م با عفونت و بیماری و ایدز و … سر و کار داشته باشم ، نگرانم و افسردگیم بیشتر شده. روزگارم تیره و تاره.
    خواستم علاوه بر مقاله دیگری که در سایت برای درمان افسردگی گذاشتید ، کمکم کنید که چه داروی over the counter برای بهبود افسردگی مصرف کنم؟؟

    1. سبک زندگی غلط باعث افسردگی می شود. شما باید زندگی فعالی داشته باشید. ورزش کنید. روابط اجتماعی با دوستانتان داشته باشید، به دیگران خدمات ارائه دهید. غم خود را برای دیگران تبدیل به فعالیت برای کمک به دیگران کنید.

      1. هیچ دوستی ندارم آقای دکتر ، گاهی هوس عشق و عاشقی میکنم ، ولی بعد از سرم میپره بعلاوه امکانش نیست.
        خسته‌م ، انگار همه غم دنیا تو وجودم پنهان شده.
        گاهی که هی امید میدم به خودم ، شروع میکنم که بهتر بشم ولی حداکثر نصف روز دوام میاره ، بعدش یاد غم های دنیا میفتم ، نه فقط غم های خودم ، غم و ناراحتی همه مردم مثل مرگ ، سختی ، فقر ، مشکلات جسمی ، مشکلات روحی …
        حتی اون نصفه روزی هم که خوبم ، خودم میدونم به زور خوبم ، میفهمم در زیرش این ناراحتی لعنتی همیشگی هست.
        دیشب ، پریشب یهو مضطرب شدم که نکنه دو قطبی باشم ، بدتر افسرده شدم ، فشار درس هم هست ، نگرانی از اینکه آینده این کشورِ خراب شده و آینده زندگی ما چی میشه ، نگرانی از این همه آدم پست و نادرست ، از حاکم بگیر تا سلبریتی ها و سرمایه دارایی که دزدن و اموال ما رو تو بورس بردن و بقیه.
        نه طبیعتی ، نه آرامشی ، نه عشقی ، همه‌ش دنیای ماشینی ، همه‌‌ش وضع ناجور ، همش مرگ و دوری و غم و غصه…
        دکتر من که دو قطبی نیستم؟ این وضع بهتر میشه یا من درست نمیشم؟ این غم تموم میشه؟

        1. بله با تلاش خودتون کاملا قادر هستید شرایط روحی تان را تغییر دهید. همین که می توانید نصف روز حال خود را وب کنید یعنی قدرتش را دارید. نباید با این فکر که این حالم واقعی نیست دست از تلاش بردارید. اتفاقا ان نصفه روز که حالتان بهتر است کاملا واقعی است. فقط باید با دوستان خوب، ورزش و فعالیت این حال خوب را طولانی تر کنید. همه ما دچار تغییرات خلق می شویم. ناراحتی نیز قسمتی از زندگی است.

        2. سلام بزرگوار می خوام یه چیزی بگم آویزه،ی گوشت کنی برار آخه وقتی تو این حالی کی غم تورو داره، اصلا کسی این احساسات شما براش مهمه، نه که نه، صدبار نه، برار عزیزم حالت خوب باید باشه که بتونی این مشکلات رو که ناراحتت می‌کنه، کم کنی، اینجوری که نمیشه یعنی نمی تونی به کسی کمک کنی، باید حالت، خوب باشه تا حال دیگران رو خوب کنی، چون به خوایم یا نخوابم وقتی حال یکی رو خوب میکنیم، حال خودمون هم خوب میشه،

      2. مثلا همین الآن که برای شما نوشتم ، و کمی هم گریه کردم ، بهترم ، ولی اگر مدتی بعد ، مثلا فردا دوباره بهشون فکر کنم ، گریه ام میگیره و بازهم افسرده میشم.
        این دو قطبی که نیست؟ بعد درمان میشه؟ واقعا این شرایط کنونی ما درست میشه؟

  3. سلام و درود آقای دکتر
    من مدت ۴ ماه است که دچار دلتنگی شدید، احساس خفقان در زیر سینه و بی قراری هستم بطوری اول طلوع صبح از خواب بیدار میشم و حس بسیار بدی دارم،حس اضطراب و نگرانی، لرز درونی و بیقراری
    داروهای تجویزی
    بوسپیرون ۵ پرانول ۲۰ اس سیتالوپرام آلپرازولام
    لطفا کمکم کنید.

  4. با عرض احترام خدمت شما جناب دکتر.
    سوالی که دارم برای من خیلی مهمه امیدوارم جواب عنایت فرمائید ممنون میشوم
    بند ۴۶ سال سن دارم مجرد هم هستم هیچ گونه اعتیادی هم ندارم حتی سیگار هیچ علاقه ای هم ندارم به هیچ عملی…
    اما جناب دکتر چیزی که ذهن بنده را در گیرکرده این هست که من هیچ گونه تاثیری از مواد نشعه آوری که بعضآ خیلی از کسانی را که معتاد به ان بودند را از خود بیخود میکرده ندیدم چون به دفعاد خیلی زیاد که با این افراد بودم هیچ اثری در بنده نداشته حتی خیلی کم این باعث شد چند بار چیز های مختلف را با دوز های بالا امتحان کنم مثل متادون تا ۳۰ میلی در یک زمان یاترامادول ۳۰۰ کشیدن تریاک شاید تا ۳۰ فوت یا دم .. بودن در اتاق کاملا بسته باکسانی که تا صبح حشیش مصرف میکردند خوردن الکل به مقدار زیاد حتی یک بار شیشه را امتحان کردم و روان گردانهای دیگر هیچ اثری روی من نداشته آیا مشکلی در من هست یا نه اینجا با هر دکتری هم که در میان گذاشتم چیزی حالیش نبود انگار همچون چیزیی وجود نداره لطفا نظر خودرا بفرمائید ختی قرص های خواب آور مثل دیاز پام تا ۲۵ میلی یا کلوز ناپام ۲ میلی بزور منو بخواب میبره که البته شاید سالی یا دوسال یک بار لازم به استفاده باشد هم همینگونه …البته شکر خدا کاملا سالم وبدون هیچ عارضه ای هستم وخدا شاهده به هیچ عنوان دنبال هیچ عملی نیستم استعمال این ها هم محض امتحان برای طولانی تر کردن انزال بوده که هیچ اثری حتی چند ثانیه ای هم نداشته البته بنده در در زمان نزدیکی چ.ن مجردم اگر تمرکز بر عمل نزدیکی نداشته باشم ودچار هیجان نشوم تا یک ساعت هم انزال بنده طول میکشد اما هیجان در بار اول باعث انزال سریع میشود فقط میخواهم بدانم مشکلی در من هست یا نه که اگر باشد اقدام به درمان کنم امیدوارم نظرتان را عنایت فرمائید لازم بذکر بنده ساکن افغانستان هستم ….با آرزوی اوقات خوش برایتان

    1. مهم ان است که آیا این ویژگی مشکل و خللی در زندگی ایجاد کرده است یا خیر. اگر نکرده نباید ذهن خود را به ان معطوف کنید.
      بنظر می رسد میزان دوپامین در مغز شما پایین است.

  5. سلام داروی (قرص) ریتالین ۱۰ میلی درعرض ۲۰ دقیقه تا ۲۴ساعت آدم رو ازافسردگی نجات میده من سالها ازاین قرص استفاده کردم اما دیگه پیدانشد اگه قرص یادارویی به این شکل سراغ داریدکه پیدا بشه بگین بگیریم خیلی وحشتناکه افسردگی روتحمل کردن مخصوصا واسه حرف اطرافیان که صدالبته حق دارن حتی فشهای بدجور بدن چون افسردگی جزخوابیدن وبیدارشدن بابی حالی شدید هیچ امتیازی نداره لعنت به افسردگی

  6. سلام من ازرانندگی نمترسم ولی از حال خودم میترسم پیش خودم میگم الان حالم بدبشه مثلاً تشنج سکته همش ازلاین کندرومیرم بتونم خودم ومهارکنم وجایی واسم چکار کنم تحت نظر دکتراعصاب روانم همش قرص تکراری میده راهنمایی کنید ممنون

      1. اقای دکتر من ماشین ازسال 96دارم قبلاً باسرعت 120ازتندرومیرفتم یهویی سرم یه جوری شدوسط راه ترمز کردم شانس اوردم پشت سرم کامیون نبودازانموقع همش اون موردتوفکرم هست که یهویی دوباره این طوری نشم قرص اعصاب اعصاب افسردگی میخورم راهنمایی کنید تشکر

      1. با سلام آقای دکتر بنده 5,سال افسردگی دارم دوازده جلسه شوک گرفتم الانم پاروکستین ومیرتازاپین و کلونازپام و ازیپم میخورم اصلن حالم خوب نیس ی راهی پیشنهادی بدین

        1. سبک زندگی خد را تغییر دهید. ببینید یک فرد فعال و هدفمند چگونه زندگی می کند. همانگونه رفتار کنید
          ورزش منظم انجام دهید. به کار و فعالیتهای خود متعهد باشید.
          شاید بگویید انرژی و حوصله اینکارها را ندارم. ولی بتدریج فعالیتها را وارد زندگی کنید تا بتدریج انرژی و انگیزه تان نیز افزایش یابد

  7. سلام و درود آقای دکتر من چند وقتی هست که احساس افسردگی‌ میکنم از خوردن دارو ترس دارم ،میترسم بهش معتاد شم یا اثرش از بین بره بعدا حالم بدتر شه ،آیا داروها انسان رو بی تفاوت میکنن برام سرتالین ۵۰ نوشتن به نظر شما چکار کنم ؟

    1. اگر افسردگی خفیف است از راههای غیر دارویی نیز می توانید بر افسردگی غلبه کنید. مقاله درمان افسردگی بدون دارو را مطالعه کنید.
      اگر روزی یکساعت ورزش کنید هورمون سروتونین در مغز شما ترشح می شود که دقیقا همان کار سرترالین را می کند

  8. سلام‌جناب دکتر سنایی
    من ۱۴ سال است پنیک دارم.یکی دو سال است حملات و حالات پنیک در بنده بیشتر شده.من ناراحتی معده و رفلاکس شدید نیز دارم.
    روزی یک عدد سرترالین ۱۰۰ و شبی یک عدد پرفنازین ۲می خورم.
    سرترالین را پنج شش سال است مصرف می کنم و پرفنازین را حدود ۴سال.
    آیا تاثیرات سرترالین از بین رفته که فواصل حملات پنیک ام کوتاه تر شده است؟
    ضمناً دچار فراموشی هم شده ام.
    با سپاس

  9. باسلام و احترام خدمت دکتر عزیز..دکتر جان خود یک ماهی میشه که احساس ترس وناراحتی میکنم به طوری که اکر خودم تنها تو خونه نشسته باشم یدفه بدنم کرم بی حس و احساس ناراحتی وتری میکنم .که دکتر عمومی رفتم قرص الپرازام نیم بهم داد .که به محضی که ایطور میشم این قرص استفاده میکنم بهتر میشم خواهشمندم راهنمایی بفرمایی با تشکر

  10. سلاماقای دکتر از بچگی وسواس فکری شدید دارم والان بیش از ۲۰ سال است که اصلا خوب نمیشوم و تمام داروها راهم مصرف کرده ام واقعا باید چه کارکنم حالمم بسیار بد است مدام خسته و خواب الود و پرخور هستم مغزمم کند شده است ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. وقت بخیر. در کنار دارو درمانی برای وسواس بهتر است درمان شناختی رفتاری برای وسواس انجام بدهید. کتاب خودیاری برای درمان وسواس را از فروشگاه سایت تهیه کنید و تمرینات انرا انجام بدهید. در بسیاری مواقع دارو درمانی وسواس کافی نمی باشد و فرد باید از لحاظ فکری و رفتاری اصلاح شود.

  11. سلام آقای دکتر عزیز بنده سی و چهارسالمه ساکن کرج سالهاست دچار افسردگی هستم نمیتونم از جام بلند بشم از خونه برم بیرون یا برم سر کار، زود عصبی میشم و داد میزنم ، اعصابم ضعیفه، اضطراب دارم، لطفأ کمکم کنید.
    شماره تلفن من: 09052768122

      1. سلام وقت بخیر ببخشید بنده سال ۹۶ روانپزشک مراجعه کردم گفتن یه نوع افسردگی دارم و بعد دارو سرترالین مصرف کردم یه مدت بعد خودم قطع کردم …
        الان بعد چهار سال دوباره خودم شروع کردم به مصرف فلوکستین ۱۰ آیا میتوانم خودم مصرف کنم تا زمان بهبودی بعد دوز دارو آروم آروم کم کنم قطع کنم ؟؟
        دوره درمان با فلوکستین چند ماه هستش ؟؟

  12. به یک داروی ضد افسردگی نیاز دارم .چند ساله که هیچ چی برام معنی نداره.فقط شبها وقتی میخوابم ورویا میبینم یکم حالم خوبه همین که از خواب بیدار میشم دوباره دنیامیخواد روسرم خراب بشه .لطفا کمکم کنید.

    1. مهمترین نکته در بهبود افسردگی تغییر سبک زندگی است. اگر چه سخت است ولی باید برای بهبود انجام بدهید. ورزش کنید. با دوستان و اطرافیان معاشرت کنید. کار و شغلی را پیگیرانه انجام بدهید

    1. سلام ۲۴سالمه از کودکی خودمو از همه کمتر میبینم احساس میکنم کسی منو آدم حساب نمیکنه حتی خودمو از حیوان کمترمیبینم از بچگی تا الان تنها بودم کسی بامن رفیق نمیشه با اینکه چهره زیبا دارم و خوش اخلاق و سالم هستم اما هرجا میرم همه ازم فرارمیکنن..هر روز قصدخودکشی دارم وبارها بستری شدم و انواع دارو خوردم اما روز به روز بدترم میشم..یکنفر بهم گفت حسودها تورا در کودکی جادوکردن تا کسی باتو دوس نشه گفتن برو پیش دعانویس خوب میشی..خلاصه بخاطر همین خودکمبینی و بخاطر اینکه کسی بهم محل نمیذاره نتونستم درسمو ادامه بدم و الان پنج ساله به خاطر اینکه کسی بهم محل نمیزاره از خونه بیرون نمیرم…اگر میشه یک دارو بهم پیشنهاد کن دیگه ازبس رفتم پیش دکتر خسته شدم…الان هم شدیدا قصد خودکشی دارم و شاید دیگه نتونم این پست بودن و ناچیزی و تنهاییمو تحمل کنم..اگر بتونی بهم یک قرص خوب معرفی کنی تا ابد مدیونتم…

      1. وقت بخیر. مشکل شما فقط با بیرون رفتن و روابط برقرار کردن با دیگران برطرف میشود. همه ما تجربیات منفی و مثبت در ایجاد رابطه داریم. اما انقدر رفتیم جلو و شکست خوردیم تا بالاخره یاد گرفتیم چطور دوست پیدا کنیم. شما چون از اول فرار کردی مهارت دوست پیدا کردن در شما کم شده. ارتباطی به جادو و جنبل هم نداره. مثل اینه که پیانو تمرین نکنی انتظار داشته باشی خوب پیانو بزنی. باید انقدر غلط بزنی و اشتباه بکنی تا بتدریج یاد بگیری. دوست پیدا کردن هم همینطور است.. دارو کاری نمی کند . فقط شجاعت جلو رفتن به تو کمک می کنه.
        این فکر خودته که کسی محل نمیزاره. چون خودت جلو نمی ری. منم تو خونه باشم و اقدام نکنم دوستی پیدا نمی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا