عزت نفس

رمز و راز رسیدن به رشد فردی: تداوم در کار

0
(0)

دلیل رشد فردی، شانس و استعداد نیست؛ بلکه تداوم در کار است.

دنیا از آدم‌های حرفه‌ای و بااستعداد پُر است. بیشتر آنها باهوش، خلاق و خوش‌تیپ و جذاب هستند. شما ممکن است از خودتان بپرسید چرا شبیه آنها نیستید.

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده، بهتر است که دیگر به دیگران توجه نکنید. در عوض، شروع به رشد هویت و فردیت‌تان کنید. شما می‌توانید بهتر از دیگران باشید. فقط به یک چیز احتیاج دارید و آن استمرار و پیگیری و تداوم در کار هایتان است.

دنیا به این‌که شما چه کسی هستید، اهل کجایید یا کجا می‌خواهید بروید، کاری ندارد. فقط منتظر شما در خط پایان است. اما کار ساده‌ای نیست. البته احتمالاً رسیدن به خط پایان کار راحتی نیست. مشکلات زندگی در طول مسیر می‌خواهند شما را به زانو درآورند.

مهمترین کار شما اینست که به هرآنچه انجام می‌دهید، متعهد باشید. تعهد باعث‌می‌شود حتی در لحظه‌های ناامیدی، کارتان را ادامه‌دهید.

تداوم در کار- دکتر کامیار سنایی روانشناس

افرادی‌که به رشد فردی می‌رسند، در یک‌چیز مشترکند. آنها می‌توانند حتی زمانی‌که پیروزی به‌نظر غیرممکن می‌رسد، محکم و استوار باشند. ویل اسمیت، هنرپیشه موفق هالیوود، رازهای موفقیتش را اینطور می‌گوید: تنها چیزی‌که به‌وضوح متوجه‌شدم در موردم متفاوت است اینست که از مردن روی تردمیل نمی‌ترسم! شما ممکن است از من بااستعدادتر، باهوش‌تر یا جذاب‌تر باشید. اما اگر باهم روی تردمیل برویم، دو اتفاق خواهد افتاد: یا شما اول پیاده می‌شوید یا اینکه من می‌میرم.

اگر تداوم و استمرار کلید رشد شخصی است، چرا خیلی‌ها موفق نیستند. این فرمول را نمی‌دانند؟ البته که می‌دانند. مشکل اینست که نمی‌خواهند برای انجام کارشان فداکاری کنند.

آنهایی هم که تلاش‌می‌کنند، فقط چند نفرشان در کارشان تداوم دارند. به این دلیل است که فقط یک‌درصد جمعیت، افراد موفقی هستند. به گفته تاد بریسون: «موفقیت از تلاش مداوم به‌دست می‌آید» (کلمه کلیدی در این جمله تلاش نیست، بلکه تداوم است).

استمرار در کارها چه در مدرسه و چه در زندگی روزمره، کلید اصلی موفقیت است. دانش‌آموزانی که مستمر و پیگیر تلاش‌می‌کنند، بیشتر از کسانی‌که این ویژگی را ندارند به‌موفقیت‌های تحصیلی دست پیدا می‌کنند.

استمرار و تداوم در کار و تجارت، امری حیاتی‌ست. کسانی‌که در کارشان استمرار دارند، سریعتر از همکارانشان موفق‌می‌شوند. افرادی‌که اغلب دست از کار می‌کشند، کسانی هستند که به کارشان تعهد ندارند.

استمرار در کارها باعث رشد شما می‌شود.

دست‌یابی به رشد فردی می‌تواند کمی مشکل باشد. احتیاج به تلاش زیاد، تمرکز و فداکاری دارد. اما می‌توانید آن را به‌دست آورید و یک آدم خودساخته شوید.

خیلی به هوش و استعداد خود متکی نباشید، همیشه قابل اعتماد نیستند. و یا اگر باهوش و بااستعداد نیستید، ناامید نشوید. همیشه می‌توانید تصمیم بگیرید که فردی بااستعداد باشید.

جف گوینز می‌گوید: «فقط به استعداد خود متکی نباشید. باید به آن افتخار کنید. و اگر هم آنقدرها هم بااستعداد نیستید خبر خوبی برایتان دارم: می‌توانید بهتر شوید».

مثل هر چیز دیگه‌ای، رشد فردی‌تان را می‌توانید افزایش دهید. تداوم و استمرار می‌تواند کمک کند که آن را به‌دست بیاورید. تمام شک‌ها و تنبلی‌ها را دور بریزید. کارهایی که برای هدف‌تان لازم است، انجام دهید.

بیشتر افرادی که تلاششان را ادامه نمی‌دهند، نمی‌دانند که موفقیت به یکباره اتفاق نمی‌افتد. بلکه به تلاش زیاد، عرق ریختن، صبوری، تواضع و تعهد همیشگی احتیاج دارد.

وینستون چرچیل می‌گوید: «موفقیت قطعی نیست، شکست هم سرنوشت ما نیست، تنها شجاعت ادامه دادن است که تعیین کننده است.»

بنابراین اگر هدفتان رشد فردی است، باید بهایش را بپردازید. اهدافتان را رها نکنید، همیشه به‌دنبال آنها باشید (باید اینقدر به این در بکوبید تا باز شود). بعضی‌ها فقط یکبار تلاش می‌کنند و بعد رهایش می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهید موفق شوید و به رشد فردی دست پیدا کنید، لطفاً در کارتان سماجت کنید و ثابت قدم باشید. خیلی به آن نزدیک هستید. نزدیکتر از آنچه فکر می‌کنید.

هر زمان ناامید شدید به یاد بیاورید که دونالد ترامپ ۶ بار ورشکست شد. افراد ثروتمند و موفقی مانند والت دیزنی، هنری فورد، ریچارد برانسون و … همگی در زندگی دچار مشکلات و بدبیاری شدند. ولی از رسیدن به هدفشان دست نکشیدند.

منبع:

وبسایت psychlens.com.

به این مقاله امتیاز دهید !

0 / 5. 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

دکتر کامیار سنایی

روانشناس، مشاور، هیپنوتراپ و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی. خوشحالم که به یاری امکانات نوین تکنولوژی، می‌توانم با هموطنانم ارتباط برقرار نمایم. امکان دریافت سوالات شما در این سایت وجود دارد. تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا در زمان کوتاه و به صورت مقتضی، پاسخ آنها را ارایه نمایم. امیدوارم اطلاعات موجود در این سایت مورد استفاده شما واقع گردد. از نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما صمیمانه استقبال می‌نمایم.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. جناب دکتر سوال اینجاست که چطور می توان صفت تداوم در کارها را در خود ایجاد کرد؟

    1. تعهد نسبت به کاری امری صفر و صد نیست که یا دارید یا ندارید. یعنی هر قدر برای کاری بیشتر وقت بگذارید نسبت به ان تعهد بیشتری پیدا می کنید. پس منتظر نباشید تا احساس تعهد در شما ایجاد شود بلکه انجام بدهید تا تعهد به تبع ان در شما ایجاد شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا