اعتیاد به پورنوگرافی

۱۰ راه درمان اعتیاد به پورنوگرافی

۱۰ راه برای ترک اعتیاد به دیدن فیلم پورن

درمان اعتیاد به پورنوگرافی یا ترک پورنوگرافی پرهیز از تماشای فیلم پورنو است. البته این‌ کار راحتی نیست و ذهن تمایل زیادی به‌دریافت تحریک مصنوعی و تماشای پورنوگرافی دارد. مسیرها و ارتباطات مغزی‌ای که به‌واسطه تماشای زیاد فیلم پورن ایجاد شده‌اند، در اثر پرهیز از تماشا اندک‌اندک تضعیف می‌شود.

ترک پورنوگرافی توسط راهکارهایی که براساس ساختار مغز انسان است قابل انجام می‌باشد. راهکارهای زیر در جهت سیم‌کشی جدید و در نتیجه پرهیز از تماشای پورن و درمان اعتیاد به پورنوگرافی موثر می‌باشد. مسلماً روزهای ابتدایی تجربه آسانی نخواهید داشت، زیرا مغز شما را مجبور می‌کند تا به راهکارهای همیشگی روی بیاورید و در نتیجه آسیب زیادی احساس می‌کنید. بعد از مدتی احساسات بهتری خواهید داشت و مغز اندک اندک خود را با شرایط جدید تطبیق می‌دهد. بعد از حدود دو ماه، شرایط کمی آسانتر می‌شود و پس از سه ماه، دیگر جز هرازگاهی وسوسه تماشا به ذهنتان نمی‌آید.

درمان اعتیاد به پورنوگرافی- تصویر ۱- سایت تخصصی روانشناسی دکتر کامیار سنایی

ترک پورنوگرافی مسلماً بالا و پایین‌های زیادی به‌همراه دارد و پیشرفت شما خطی نمی‌باشد. روزهایی را راحتتر پشت‌سر می‌گذرانید و روزهایی را سختتر. این فرایند خلق و خوی شما، تواناییتان برای ارتباطات اجتماعی، توانایی پاسخ‌های جنسی و میزان میل جنسی‌تان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. شما احساس افسردگی می‌کنید. اما باید صبور باشید تا شرایطتان به‌ثبات برسد. آن چیزی‌که اهمیت دارد، تداوم در این فرایند است و نه اشتباه نکردن. اگر یکبار از قانون پرهیز تخطی کردید، خود را سرزنش نکنید و مجدداً با اراده بیشتر ادامه دهید. اشتباه و لغزش را بخشی از مسیر بدانید و نه اشتباهی که غیرقابل‌جبران است.

گزارش‌های بهبودی افراد تحت نظارت متخصصین نشان می‌دهد علائم اختلالات جنسی افراد پس از گذشت چند ماه پرهیز، از بین می‌رود و مسیرهای پاداش مغزی ایجاد شده تضعیف می‌شود، اگرچه هیچ زمان از بین نمی‌رود. در ادامه راهکارهایی جهت سهولت روند درمان اعتیاد به پورنوگرافی که براساس تجربیات افراد می‌باشد، ذکر می‌شود.

درمان اعتیاد به پورنوگرافی

۱. در ابتدا لازم است با خود بیندیشید که چرا می‌خواهید این عادتتان را کنار بگذارید و در مسیر بهبودی قدم گذارید. دلایل ترک پورنوگرافی را بر روی کاغذ بنویسید. این عادت چه مشکلاتی برای شما ایجاد کرده است؟ درمان اعتیاد به پورنوگرافی و ترک آن چه مزایایی برای شما دارد؟ امیدوارید چه تغییراتی در زندگی خود پس از درمان اعتیاد به پورنوگرافی بوجود بیاورید؟ زیرا در غیراینصورت انگیزه کافی برای تغییر و طی این فرایند دشوار نخواهید داشت.

۲. وقتی خود را از چیزی منع می‌کنید، راه آسانتر آن است که چیزی را جایگزینش کنید. عمل کردن به منع تنها، بسیار دشوار است. فعالیت‌های جدیدی را شروع کنید. ورزش، مسافرت، هنر، یادگیری یک مهارت تازه، کار کردن، تفریح و گردش را جایگزین کنید. ببینید پیش از آنکه وقت زیادی برای پورنوگرافی بگذارید به چه فعالیت‌هایی علاقه داشتید و مشغول بودید.

۳. در زمان پرهیز یا ترک پورن هیچگونه تحریک مصنوعی نباید صورت گیرد، از جمله از طریق فیلم، عکس، صوت و داستان‌های سکسی. نباید در فیسبوک، اتاق چت، یوتیوب، سایت‌های زوج‌یابی و تبلیغ لباس و … پرسه بزنید. زیرا این کار باعث می‌شود ناگهان خود را در حال تماشای فیلم پورن بیابید. این کار مانند فرد الکلی است که می‌گوید یک ته استکان که مشکلی ایجاد نمی‌کند، حواسم هست!

۴. برای سایت‌های پورنوگرافی فیلتر بگذارید و بلاکرها را فعال کنید. رمز بگذارید و به رمز آن فرد دیگری غیر از شما دسترسی داشته باشد. هرچه می‌توانید باید دسترسی به سایت‌های پورن را برای خودتان دشوارتر بسازید. بهتر است برای مدتی تا زمان ضرورت به کامپیوتر و اینترنت دسترسی نداشته باشید.

درمان اعتیاد به پورنوگرافی- تصویر ۲- سایت تخصصی روانشناسی دکتر کامیار سنایی

۵. راه دیگر غلبه و درمان اعتیاد به پورنوگرافی و ترک دیدن فیلم پورن آن است که شرایط محیطی خود را تغییر دهید. کامپیوتر خود را به اتاق نشیمن و یا فضاهای عمومی‌تر منتقل کنید. سعی کنید تا جای ممکن تنها نمانید. زیرا تنهایی، خود، یادآور تماشای فیلم‌های پورن برای شما است.

اگر اکثراً شب پورن تماشا می‌کردید

سعی کنید آن ساعت‌ها را به کاری که از پیش تعیین کردید مشغول باشید و نگذارید آن ساعت‌ها بدون هدف پرسه بزنید. دکوراسیون و نحوه چیدمان اتاق و یا مکانی را که در آن پورن تماشا می‌کردید، تا جای ممکن تغییر دهید تا حداقل یادآوری را برای شما داشته باشد. اگر چیزی باعث شد تا پرهیز خود را بشکنید از آن درس بگیرید و شرایط محیطی و رفتاری خود را تغییر دهید.

۶. مراقب سلامت فیزیکی خود باشید. طبق برنامه در زمان مشخص و به میزان کافی بخوابید. در زمان خستگی زودتر به دام می‌افتید. ورزش را به‌طور منظم شروع کنید. رژیم غذایی سالم داشته باشید و غذای فست فودی نخورید. به طبیعت بروید. یوگا و مدیتیشن کنید. البته بیاد داشته باشید قرار نیست تمام عادت‌ها و تغییرات خوب را یکجا به‌وجود بیاورید. به‌خود فرصت دهید و کم‌کم آنها را وارد زندگی خود کنید، در غیر اینصورت مایوس خواهید شد و دست از تلاش خواهید کشید.

۷. روابط اجتماعی‌تان را گسترش دهید و تا جای ممکن با دوستان و بستگان خود محشور شوید.

۸. از آنجایی‌که افراد در حین تماشای پورنوگرافی به خودارضایی می‌پردازند، لازم است تا مدتی از خودارضایی نیز پرهیز کنید، زیرا در ذهن این دو با یکدیگر گره خورده‌اند و انجام خودارضایی احتمال آنکه شما به دور باطل بیفتید را افزایش می‌دهد. بی‌جهت بدن خود را لمس نکنید و شلوار ضخیم بپوشید. دوش آب سرد بگیرید. (البته این دستورالعمل برای همه صادق نمی‌باشد)

مقاله مرتبط: اعتیاد به خودارضایی

 

۹. پس از آنکه شما شروع به پرهیز از تماشای پورنوگرافی کردید، فکر به‌مقدار زیادی به خیال‌پردازی می‌پردازد. تصاویر پورنوگرافی مدام به ذهن شما می‌آید. زیرا مغز با اینکار تلاش می‌کند شرایط را به زمانی که شما پورنوگرافی می‌دیدید و در مغزتان هورمون دوپامین ترشح می‌شد، شبیه کند. سعی کنید با استفاده از قانون توقف فکر (مقاله اضطراب)، فکرتان را منحرف کنید.

۱۰. از جمله راه‌های موثر دیگری که می‌توان از آن برای درمان اعتیاد به پورنوگرافی یا ترک پورنوگرافی بهره برد، وصل شدن به گروه‌های اینترنتی بهبود است که افراد، تجربیات ترک خود را با یکدیگر مطرح کرده و سعی می‌کنند همدیگر را در دوره بهبود تشویق و تایید کنند. در عین حال افراد ساعت‌های سخت دوره بهبودی را نیز در این سایت‌ها می‌گذرانند. با وجود تعداد زیاد سایت‌ها و گروه‌های موجود خارجی، متاسفانه به زبان فارسی چنین گروه‌هایی وجود ندارد. از جمله کارهایی که می‌توانید در دوره بهبودی انجام دهید، براه انداختن چنین گروه‌های اینترنتی است که نه تنها به شما، که به افراد زیادی در این زمینه کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه اثر دکتر کامیار سنایی را مطالعه کنید.

 

کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه

 

بر اساس تحقیقات انجام شده درباره جامعه آماری افرادی که در صنعت پورن فعالیت دارند، اکثر آنها مورد سوءاستفاده جنسی هستند و از آنها به‌عنوان برده‌های جنسی استفاده می‌شود، در حالیکه آنچه در فیلم‌ها مشاهده می‌شود آن است که آنها در حال لذت بردن از اجرای نقش خود هستند تا از یاد ما ببرند که تحت چه ظلم و ستمی هستند.

بر اساس آمار اف‌بی‌ای، هر ماه سیصد کودک به‌جهت بهره‌برداری جنسی، قاچاق می‌شوند و قاچاق جنسی سریعترین جرم در حال رشد است. باید به‌خود همواره یادآور شویم که با نگاه کردن به اینگونه فیلم‌ها چگونه به صنعت پورن ناخواسته کمک می‌کنیم و باعث اسارت انسان‌های دیگر می‌شویم.

اگر این صنعت مخاطبی نداشته باشد، دیگر کسی نمی‌تواند به‌جهت طمع و پر کردن جیب خود، از جان و روان انسان‌های دیگر بهره‌جویی کند. هر یک به سهم خود در این آتش مشتعل که جان و روان انسان‌ها را می‌سوزاند، مسئول هستیم و نمی‌توانیم با ادعای ناآگاهی از آنچه در حال وقوع است، از سهم خود در روشن نگاه داشتن این آتش شانه خالی کنیم. تفکر در این موضوع خود می‌تواند بزرگترین انگیزه فرد برای پرهیز از پورنوگرافی باشد.

ای آدم‌ها که بر ساحل نشسته، شاد و خندانید!
یک نفر در آب دارد می‌سپارد جان
یک نفر دارد که دست و پای دائم می‌زند
روی این دریای تند و تیره و سنگین که می‌دانید
آن زمان که مست هستید
از خیال دست یا بیدن به دشمن
آن زمان که پیش خود بیهوده پندارید
که گرفتستید دست ناتوانی را
تا توانایی بهتر را پدید آرید
آن زمان که تنگ می‌بندید
بر کمرهاتان کمربند
در چه هنگامی بگویم من؟
یک نفر در آب دارد می‌کند بیهوده جان، قربان

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص اعتیاد به پورنوگرافی و ترک تماشای آن، کتاب «پورنوگرافی، لذت ممنوعه» نوشته‌ی دکتر کامیار سنایی را از فروشگاه سایت به‌صورت اینترنتی خریداری نمایید و یا اگر علاقه‌مند به خواندن کتاب‌های چاپی هستید، این کتاب را از طریق سایت «نشر متخصصان» یا کتابفروشی‌های سراسر کشور خریداری نمایید.

آیا پس از ترک اثرات تماشای پورنوگرافی کاملا از بین می رود؟

پاسخ به این سوال هم بلی است و هم خیر. از سویی می توان گفت عوارض و مشکلات تماشای پورنوگرافی پس از ترک پورنوگرافی از بین می رود و مغز به ساختار قبلی خود بر می گردد ولی از سویی دیگر باید گفت اثر هیچ تجربه ای در مغز بطور کامل از بین نمی رود. مثال آن جاده ای است که اگر از آن مدتی استفاده نشود متروکه شده و بتدریج جاده محو می شود. اما از سویی دیگر اگر مجدد از این جاده استفاده شود خیلی سریعتر این مسیر بازیابی می شود.

بنابراین افرادی که اعتباد به پورنوگرافی را ترک کرده اند باید بسیار بیشتر مراقب باشند. زیرا ممکن است با یکبار تماشای مجدد پورنوگرافی مجدد گرفتار شده و عوارض آن تجدید شود.

تاثیر پورنوگرافی بر کودکان و نوجوانان- سایت تخصصی روانشناسی دکتر کامیار سنایی پورنوگرافی- سایت روانشناسی دکتر کامیار سنایی اثر پورنوگرافی بر مغز- دکتر کامیار سنایی روانشناس
pdf پورنوگرافی لذت ممنوعه- دکتر کامیار سنایی روانشناس پورنوگرافی و مشکلات جنسی اعتیاد به پورنوگرافی

منابع

– https://www.yourbrainonporn.com/doing-what-you-evolved-to-do
– https://www.yourbrainonporn.com/porn-novelty-and-the-coolidge-effect
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4600144/.
– http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10720160590933653
– http://pornharmsresearch.com/wp-content/uploads/Research_Hilton_Sex-Addiction-as-

a-Disease_2015.pdf
– https://www.yourbrainonporn.com/should-compulsive-sexual-behavior-be-considered-

addiction-2016
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20888038
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21117979
– http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/hcre.12108/full
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27388511
– https://link.springer.com/article/10.1007/s10834-014-9391-6
– http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0747563215302612
– https://www.researchgate.net/publication/240305604_The_Dual-Control_Model_The_

role_of_sexual_inhibition_excitation_in_sexual_arousal_and_behavior
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15140364
– https://www.researchgate.net/publication/38041887_Pornography_and_Attitudes_

Supporting_Violence_Against_Women_Revisiting_the_Relationship_in_Nonexperimental_

Studies.
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18182882
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4094516/
– https://www.yourbrainonporn.com/enhanced-attentional-bias-towards-sexually-explicit-

cues-individuals-and-without-compulsive-sexual
– https://www.yourbrainonporn.com/brain-structure-and-functional-connectivity-associated

-pornography-consumption-2014
– https://www.yourbrainonporn.com/brain-structure-and-functional-connectivity-associated

-pornography-consumption-2014
– https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26519779
– http://www.psyneuen-journal.com/article/S0306-4530(16)31025-3/abstract

3.7/5 - (6 امتیاز)

دکتر کامیار سنایی

روانشناس، مشاور، هیپنوتراپ و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی. خوشحالم که به یاری امکانات نوین تکنولوژی، می‌توانم با هموطنانم ارتباط برقرار نمایم. امکان دریافت سوالات شما در این سایت وجود دارد. تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا در زمان کوتاه و به صورت مقتضی، پاسخ آنها را ارایه نمایم. امیدوارم اطلاعات موجود در این سایت مورد استفاده شما واقع گردد. از نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما صمیمانه استقبال می‌نمایم.

نوشته های مشابه

‫364 نظرها

  1. سلام خسته نباشید
    من کتاب پورنوگرافی و اثرات لذت های ممنوعه بر مغز و روان رو مطالعه کردم واقعا ممنونم از کتاب خوبتون که دلایل و تحقیق شده مطالب نوشته شده من با خوندن این کتاب پورنوگرافی کنار گذاشتم اما خودارضایی میکنم به نظرتون باید چیکار کنم که از خودارضایی هم دست بکشم طبق کتاب:سیم پیچی مغزم با خودارضایی رو چیکارش کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  2. سلام آقای دکتر خسته نباشید آیا واقعا ثابت شده که افراد بعد ترک کامل خوب میشوند و اختلال نعوظ و تجسم ذهنی فیلمها و هزار و یک مشکل جنسی از بین میره و مغز دوباره میتونه به کسب علم بپردازه تیزبین باشه امید به آینده داشته باشه و حتی بتونه ازدواج کنه؟
    آیا میتوان و اینها حقیقت داره ؟
    من فکر میکردم چون که پورن تماشا کردم دیگر خوب نخواهم شد و هرگز روی خوش زندگی را نخواهم دید ازدواج نمیتونم بکنم و راه نجات وجود نداره
    حتی ۲ماهه ترک کردم و اثری ندیدم
    و امید بهبودی رسما در من خشکیده است

  3. بنده ۵ ساله ازدواج کردم
    و خداروشکر زن خوبی دارم
    از نواجوانی به دیدن فیلم های پورن روی آوردم
    و به مرور کم شد
    ولی در دوران متاهلی مجددا به سمتش رفتم و دو بار خانمم مچم را گرفت و آبرو ریزی شد
    بهشون قول دادم دیگه سمتش نرم
    از لحاظ روحی کلی روی همسرم کار کردم که بام کنار اومد و بخشید
    چتد روز پیش مجددا من بی آبرو شدم و همسرممتوجه شد
    و الان دیگه از لحاظ روحی بهم ریخته که من بهشون خیانت کردم
    ولی من دوسش دارم
    الان رابطمون خیلی سرد شده
    راهکار بدید باید چیکار بکنم ؟

    1. تماشای پورن برای او بمعنای زیبا نبودن و عدم جذابیت فیزیکی اوست همچنین به معنای دوست نداشتن او از سمت شما است. به او بگویید این عادت از دوران مجردی شما است و ترک کرده اید. بگویید او نیز در کنار شما کمک کند تا در ترک باقی بمانید.

  4. سلام آقای دکتر متاسفانه ذهنم توی خوابگاه آسیب دیده چطور می توانم این آسیب مغزی که به روابطم آسیب می زند رو پاک کنم ؟

    1. شما وقتی داری یه ماده که انسان ازش تشکیل میشه رو از بدنت خارج میکنی . به نظرت اون ماده حاوی املاح قنی نیست . به نظرت ماده ای که انسان رو تشکیل میده هیچ فرایندی برای تولیدش انجام نشده ؟
      با کمی فکر کردن عقلانی میتوان متوجه شد که شما شیره بدن خود را در حال رور ریختن هستید .
      و لطفا سایت تحقیقات خود را عوض کنید

  5. سلام آقای دکتر من 16 سالمه و دو ساله که به دیدن فیلم پورو اعتیاد دارم متأسفانه با دلیل داشتن دوست ناباب اینجوری شدم خلیل سعی میکنم که ترک کنم بعضی وقتا بیشتر از دوهفته هم شده که ندیدم ولی وسواس زیاد نمیزاره من نامزد هم دارم نمیدونم چیکار کنم کلا دیوانه شدم لطفا راهنمایی کنید یه سؤال میخواستم بپرسم اینکه که آیا دیدن فیلم پورن باعث ضعیفی چشم هم میشه با تشکر

  6. سلام دکتر من سه سال درگیر خودارضایی بودم و دو سالش با پورن بود شدید هم خودارضایی آیا باعث کوچک شدن مغز میشود بعضی ها میگن مغز و کوچک میکنه و الان من به سرم ضربه میزنم صدا پوک بودن میده آیا از عوارض پورنه

  7. سلام جناب دکتر
    بنده ۱۵ساله دوچار خود ارضایی و فیلم پورن شدم
    رابطه جنسی هم داشتم ولی الان دو ماه که دو سری رابطه برقرار کردم هم نعوظ و هم دیر انزالی دارم
    بنده یه هفته ای هست تصمیم ب شروع ترک گرفتم و هیچ وسوسه ای ندارم اصلا ب کل بدم اومده
    میخواستم بدونم که بعد از ترکم دیر انزالیم و نعوظم بر طرف میشه
    و اینکه احتمال داره برطرف نشه
    خیلی سپاس گزارم

  8. با عرض سلام
    من ۱۶ سالمه و مدتی میشود که به دیدن سایت های مستهجن آلوده شدم و نمی توانم ترک کنم . لطفا راهی نشان دهید تا از شر از این مشکل خلاص شوم ممنون میشم.

  9. با سلام. جوانی 22 ساله هستم. از بچگی اهل مسجد و هیِت و رو ضه و این جور مجالس بودم . تا 20 سالگی حتی به چهره هیچ خانمی نگاه نمی کردم و حتی نمی دونستم خود ارضایی و این مسایل چی هستش. اما ی روز که داشتم تو ی مغازه ای کار می کردم دختری خیلی زیبا و بد حجاب از جلوم عبور کرد و من ناخواسته چشمم بهش افتاد و اون لحظه به شدت تحریک شدم. از اون شب از سر کنجکاوی به سایت های پورن رو اوردم و تا ی مدت از سر کنجکاوی بود ولی کم کم تبدیل به شهوت فراون شد طوری که نمی تونستم از این سایت ها بیرون بیام. حتی خیلی با خانواده صحبت کردم که برای ازدواجم و سر و سامان دادنم اقدام کنن اما بنا به دلایل معلوم مثل بیکاری و بی پولی و … زیر بار نمی رفتند از طرفی من از بچگی تنها بزرگ شده بودم و این کار من رو سخت تر و شدید تر می کرد. خلاصه سر تون رو درد نیارم خیلی برای ترک تلاش کردم و به جريت می تونم بگم کاری نبود که انجام نداده باشم. هر شب ورزش هرشب مطالعه هر روز به طبیعت می رفتم با دوستام دیدار داشتم حتی چند جا مسولیت قبول کردم که فکر و خیال نکنم و و سوسه نشم اما هیچ کدام تاثیری نداشت و نهایتا تا چهل روز می تونستم به سختی خودم رو نگه دارم. این برنامه من حدود بیست ماه به این صورت گذشتو من تو این داستان گیر کرده بودم.
    اما ی روز دیگه واقعا خسته و کلافه شدم گفتم این سری هر طوریه دیگه باید تمومش کنم. رفتم مشهد حرم آقا امام رضا(ع) و عاجزانه خواستم که راهی نشونم بده و کمکم کنه و خیلی گریه و درد و دل کردم و …
    خلاصه از اون زمان تا الان هفت ماه گذشته و من حتی یکبار هم به این عکس ها رجوع نکردم. دو ماه اول خیلی سخت بود اما کم کم از یادم رفت( به شرطی که آدم مشغول به کاری با شه و بیکار نباشه)
    الآن دارم تلاش می کنم حتی به چهره هیچ خانی هم نگاه نکنم. خداروشکر با یک خانواده متدین خوبی هم آشنا شدیم و تا چند وقت دیگه انشاالله قراره پا /یش بذاریم…

      1. خیلی ممنون و مچکرم از شما. بنده هم خیلی خوشحالم که شما در این مسیر جوون های عزیزمون رو راهنمایی می کنید خدا بهتون سلامتی و برکت بده. انشاالله مشکل همه این عزیزان حل بشه و واقعا بتونن در میدان مبارزه با این اعتیاد ویرانگر سربلند و پیروز بشن. اون هایی که به این مسیر ترک ادامه می دن بالاخره ی روزی قطعا راهشو ن رو پیدامی کنن و پیروز می شن. انشاالله همه این عزیزان عاقبت به خیر بشن./ وقتی صحبت های این بچه ها و جون ها رو خوندم خیلی ناراحت شدم چون می دونم واقعا چه زجری دارن می کشن و دست خودشون هم نیست و تلاش می کنن که از مرداب گناه بیان بیرون. من مطمن هستم کسی اراده پولادین داشته باشه و واقعا از خداوند و اهل بیت یاری بخواهد حتما دستش رو می گیرن. اهل بیت مهربان و تواناتر از هر کسی هستن.
        0930319…..
        چون خودم زخم این درد رو چشیدم تا آخر عمرم تلاش می کنم هر کسی که تو دام این ماجرا افتاده رو یاری کنم و هر کاری از دستم بر بیاد براش بکنم. این ئشماره بنده هست هرکس خواست من هم هر کمکی از دستم بر بیاد در خدمتم

  10. باسلام
    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
    میخواستم ببینم من که از ۱۵ سالگی شروع به دیدن فیلم های پورن و خودارضایی کردم می تونم الان که ۳۰ سالم هست ترکش کنم یا نه ؟ اگه میشه چقدر زمان می‌بره که عوارض برطرف بشه ؟ من مشکل اختلال نعوظ پیدا کردم زندگی ام داره از هم می‌پاشد …..

      1. سلام اقای دکتر وقت بخیر اقای دکتر بنده حدود 74 روز سراغ فیلم های مستحجن و خود ارضایی نرفتم اما الان دوباره میخوام انجام بدم یه راه حلی بدین؟

  11. سلام دکتر، می خواستم یه مطلبی رو بیان کنم شاید برای بعضی ها مفید باشه،
    یادم هست که از بچگی یواشکی از ماهواره
    وقتی که کسی تو خونه نبود، چیزای مورد دار و 18+ میدیدم… تا اینکه یه شب خواب دیدم کلی عنکبوت کوچیک روی میز تلویزیون و البته دیوار پشتش تجمع کردن، شاید بالای هزارتا عنکبوت بودن و اون موقع از ترس از خواب پریدم، وقتی تعبيرش رو خوندم دیدم، دیدن عنکبوت در خواب به معنی انسان فرو مایع و سست عنصر هستش.
    از اون وقت سعی کردم دیگه نبینم، ولی با این وجود موفق نشدم.
    و خاطره دووم اینکه یاد میاد شیش هفت سال بعد وقتی یکم بزرگ تر شدم، تو حموم از سر کنجکاوی با آ. ل. ت. م ور می رفتم، تا یکم سرخ بشه و بعد ولش می کردم، ( به خدا اون موقع اصلاً
    نمی دونستم خود ارضایی چیه و حتی
    نمی دونستم اینکار لذت داره )
    تا اینکه اون شب خواب دیدم، یه عنکبوت خیلی بزرگ، که تقریباً اندازه ی یه انسان بالغ بود و رنگش سبز بود و البته پا های خیلی بلندی داشت، گوشه ی کنج سقف ( از داخل حموم ) خودش رو جمع کرده تا من نبینمش، و داره به من زول میزنه در حالی که دقیقاً پشت سر من قرار داره و من هم دقیقاً همون جایی که با آ. ل. ت. م ور می رفتم نشسته بودم،
    اون لحظه توی خواب به من الهام شد این عنکبوت دشمن و بدخواه من هستش، و هر بار که من چشم چرونی می کنم یا عمل استمناء رو انجام میدم، این عنکبوت بزرگ تر و قوی تر میشه، و برای این الان خودش رو جمع کرده تا تو متوجه خطر پشت سر خودت نشی، و اون بتونه با گناهی که تو انجام میدی، به اندازه ی کافی تغذیه بشه و رشد کنه تا بتونه تو رو نابود کنه.
    اون لحظه از شدت ترس از خواب پریدم، و حتی تا یه مدت از اون نقطه ی سقف حمومون بدجوری میترسیدم، و اینو بگم که بعد از اون خواب دیگه تو حموم به اون قسمتم دست نزدم، البته به غیر از یه بار از سر کنجکاوی.
    به خدا هرچی که گفتم حقیقت محض بود و از خودم چیزی اضافه نکردم، دیگه باور کردن یا نکردنش با خودتون.
    راستی آقای دکتر یه سوالی هم داشتم، که پرسیدنش یکم بد آموزی داره، ولی دوست دارم
    شما به عنوان یه متخصص در این حوزه به این سوالم جواب بدید. البته اگه امکانش هست.
    سوالم اینه که آقا عمل چشم چرونی یا به عبارت دیگه رفتن سراغ سایت های پورنو فقط مختص افراد مذکر هستش یا افراد مونث هم اینکار رو انجام میدن؟! اگه جواب بله هستش، آیا افراد مونث این کار رو از روی کنجکاوی انجام میدن یا اونا هم مثل افراد مذکر با تماشای اندام برهنه دچار تحریک و تجربه حس لذت میشوند؟!
    اگر جواب بدهید ممنون میشوم.

  12. سلام دکتر، ممنون بخاطر وقتی که برای ما گذاشتین، توضیحات شما واقعا کامل و کاربردی بودن، اگر دولت هم مانند شما به جوان های مملکت بها میداد، الان بالای 90 درصد سرچ های
    ایرانی ها واژه های مبتذل نبودند.
    ( البته الان گوگل، درصد سرچ واژه های مبتذل را دیگه به دلایلی نمایش نمیده.)
    اما قصد داشتم نکته ی دیگری را هم بیان کنم، دیدن فیلم های پورنو فقط بخاطر شهوت و میل جنسی نیست، گاهی اوقات این کار بخاطر فشار زیادی هستش که رو دوش افراد قرار داده میشه.
    و اون فرد هم برای اینکه بتونه خودش رو سرپا نگه داره و برای یه لحضه هم که شده،
    بد بختی ها و گرفتاری هاشو فراموش کنه
    سمت دیدن فیلم های پورنو کشیده میشه.
    در واقع این کار یه نوع فرار رو به جلو هستش، بخاطر فراموش کردن مشکلات و آروم شدن…
    آقای دکتر خود من یه جوان 22 ساله و مذکر هستم، و مطمئن هستم که مجبورم برای ازدواج و تشکیل خانواده حداقل تا 30 سالگی درس بخونم و تازه بعد برگشتن از خدمت سربازی اگه کسی حاظر بشه دخترش رو به یه جوون بی خونه و ماشین بده…
    الان شما جای من آقای دکتر، وقتی خودت یه آدم افسرده، و از یه خانواده ی بی سواد و سطح پایین باشی، یعنی گذشته ات پر از کم بود و حسرت باشه.
    و از طرفی مجبور باشی برای مخارج زندگیت
    سال ها درس بخونی ولی در عین حال بدونی قرار نیست جایی استخدامت کنن و به آینده بد بین باشی.
    آیا واقعا با وجود این همه فشار عصبی و روحی باز هم راهی به جز پناه بردن به سمت فیلم های پورنو باقی می مونه؟!
    به نظر من این انتظار درستی نیست که از یه جوونی که تو زندگیش کلی خلع عاطفی و
    تربیتی/فکری وجود داره، و عملاً کشورش براش کار خاصی انجام نداده، انتظار داشته باشید، که مثل یه فرد سالم زندگی کنه…
    شعار مقامات اینه که باید هر جور شده جمعیت کشور رو ببریم بالا…
    ولی سوال من اینه، مگه شما برای همین مردم و البته جوونا چیکار کردید، که حالا انتظار دارید اونا هم مثل پدر و مادراشون، بچه هاشون رو بدبخت کنن.
    و حرف آخرم به مسئولان :
    شما دم از مردانگی نزن، خودت مرد باش
    یاد دادن مردانگی به ما پیش کش.
    ببخشید که سرتون رو درد آوردم.

    1. این چیزایی که شما گفتی مثل نداشتن خونه و ماشین و سطح رفاهی به هیچ وجه دلیل نیستن، چون من همه ی اینا رو دارم اما بازم فیلم میبینم

  13. سلام،سال هاست این مشکل دارم،اون موقعه که دوره دبیرستان بودم ،توی گوشی ها ی همکلاسی هام پر بود،بعدش توی ماهواره که همکلاسیام یادم دادن،شبکه های پورنو به صورت مخفیانه باز میکردم،از ۱۵سالگی شروع شد، والان که ۲۹سالم هست هر دو هفته ای ویا سه هفته ای یکبار میرم سراغش ،و‌میدونم که کاملا اشتباه هست، ونمیدونم چیکار کنم ،دیگه کلافه شدم،واقعا از این گناه،فقط از خدا می‌خوام کمکم کنه

    1. سلام جناب دکتر من یک سال ونیم است که درگیر این کار هستم و من فقط یک بار فیلم سکس دیدم اما تا الآن ۴۰ بار خودارضایی کردم نمی دونم چی کار کنم من خودارضایی خم بیشتر زمانی هست که خواب هستم و ناگهان نصف شب بلند می شم و با مالش آلت تناسلی جنب میشوم یه راه کار بدین

  14. سلام من الان 6ماهی میشه که درگیر این مشکل شدم و واقعا پشیمون هستم
    من 1ماه ترک کرده بودم ولی دوباره به سمتش کشیده شدم
    دکتر من تابه حال اصلا خود ارضایی نکرده ام فقط فیلم تماشا کرده ام اونم هر دفعه فقط 5تا 10دقیقه بیشتر نشده.
    بغضی وقت ها که میخواهم ترک کنم ولی تصاویر و فیلم ها میاد جلو چشم. چیکار کنم؟

  15. دکتر سنایی با سلام و تشکر فراوان‌ من مردی پنجاه ساله ساکن تهران گرفتار پورنوگرافی هستم پیشنهادم این است که در واتس آپ گروهی از مبتلایان به پورنوگرافی تشکیل شود که نظرات و تجارب خود را با دیگران در میان بگذارند تا تجربه های مثبت باعث خلاصی دیگر گرفتاران این مساله گردد ضمنا حاضرم مقداری به حساب شما کمک مالی کنم تا کتاب شما بدست نیازمندان فاقد تمکن مالی بصورت مجانی برسد خواهشمندم در صورت تشکیل گروه در واتس آپ شماره موبايل مرا هم در گروه اضافه نمایید 091293137– با تشکر و طول عمر با برکت برای شما و خانواده محترمتان

      1. سلام آقای دکتر خسته نباشید یک سوال داشتم همسر من یک هفته هست ک در حال ترک هستند و هیچ رابطه ای با همدیگر نداشته ایم تا زمان ترک کامل نمیتونن با من رابطه ای داشته باشن؟؟ یا فرقی نمیکند؟؟

  16. سلام
    آقای دکتر مشکل اصلی انجاست که
    نیاز جنسی قوی ترین نیاز بشر است چون انسان میل جنسی داره و وقتی این نیاز میزنه بالا مثل اینه که من گرسنه ام و دلم سیب میخواد و اونوقت شما دارین با حرص و ولع اون سیبو میخورین و به من هم نمیدین اینجاست که من گرسنه تر میشم یا مثل اینه که شما کباب میخورید منم فقط بوشو میشنوم
    یه جوون که تو اوج دوران بلوغ و شهوته میخواد رابطه واقعی تجربه کنه ولی شرایط فرهنگی نمیزاره میخواد ازدواج کنه و گناه نکنه ولی نه پول داره نه شغل مناسب اون جوون دو تا راه حل داره یا باید بره پول بده با فاحشه بخوابه یا باید خودارضایی کنه امکان نداره تو سن 25 تا 30 سال باشی ولی بتونی جلوی میل جنسیت را بگیری چون بهش نمیرسی مرتب پورن میبینی و خودارضایی میکنی و سیراب نمیشی درواقع عطشت بیشتر میشه هیچ راهی نداره به جز ازدواج با شریک جنسی مناسب که اونم اکثر جوونا نمیتونن چون شرایطشو ندارن
    طبق نظر فروید که راست هم میگه این نیاز قوی ترین نیاز بشر هست
    شما خودت وقتی تشنه میشی میتونی جلوی خودتو بگیری و آب نخوری پورن هم ارضا روحی نمیکنه فقط داره آدمو حرص میده چون فقط یه تصویره و به ناچار جوان به پورن رو میاره
    دلیل اصلی کشش یه جوان به ازدواج میل جنسیه مگه اینکه اون شخص بیماری داشته باشه که میل جنسی نداشته باشه
    اینارو گفتم چون خودم و خیلیا دلخور هستن که چرا نتونستیم به این نیاز طبیعی پاسخ دهیم

  17. سلام من الان 16 سالمه و الان هفته ی دیگه امتحانای نوبت دومم شروع میشه من از 11 سالگی شروع کردم به پورن دیدنو خود ارضایی الان از اون زمان هر روز دارم پورن میبینمو و خود ارضایی میکنم و بیشترین زمانی هم که تا الان ترک کردم 1 ماه بوده اونم به خاطر بیماری و واقعا وقتی به اول دبیرستان رسیدم پورن منو مثل یه غول کشیده توی خودش واقعا الان احساس نابودی میکنم چون وضعیتم هم جوریه که خیلی تایم تنها تو خونه دارم و جوریه که مثلا توی تابستون بالای 6 ساعت تنهام واقعا نمیتونم جلوی خودمو بگیرم تو این مدت شمارش دفعاتی که تصمیم به ترک گرفتم از دستم در رفته الان جوری شده که تایمی که میرفتم توی اینستاگرام هم به رفتن به سایت پورن اختصاص دادم الان واقعا تمرکزی رو درسم ندارم بعضی موقع ها که یک هفته هم شده میزاشتم کنار واقعا تمرکزم به طرز زیادی افزایش میافت دیروز با یکی از دوستانم حرف زدم وبه من گفت که باید بخوام تا بشه الان از دیروز چندبار وسوسه رو کنترل کردم مغزم وحشتناک پرشده از فکرهای مستحجن تقریبا به هر سناریویی فکر میکنم ببخشید اگه سرتون رو درد اوردم میخواستم اگه بشه حداقل راه حلی بگین که این یک ماهو لااقل بزارم کنار من دانش آموز باهوشی بودم قبل از اینکه به این حد اعتیاد پیدا بکنم توی امسال باز هم ببخشید برای حجم زیاد متن

  18. سلام دکتر
    من ۱۴ سالم هست و از 12 سالگی به دام این کار کثیف افتادم و هر چه سعی میکنم این راهکار ها روم اثر نداره.همچنین در درس هام افت کردم.امکان خرید کتاب رو ندارم.باید چیکار کنم

  19. سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من مقالات و مستند های زیادی در باره خود ارضایی و دیدن فیلم های پورن دیدم و همچنین راهکار های درمانشو اما هیچ کدوم برام کار ساز نبوده
    بعضی وقتا تونستم تا ۱ ماه این کار رو انجام ندم ولی باز بعدش میشه
    کتابتون هم خواستم خریداری کنم رمز دوم میخواد که من ندارم متاسفانه لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم

    1. 1. اگر یکماه پرهیز کردید و بعد سمت پورن مجددا رفتید بهیچوجه خود را شکست خورده ندانید. شما یکماه پرهیز داشته اید. پس از تماشا مجددا اراده کرده و 1 ماه دیگر پرهیز را ادامه دهید. لغزش در دوره پرهیز معمولا اتفاق می افتد و باید ذهن خود را برای آن آماده کنید. این موضوع نباید پیمودن مسیر را متوقف کند

  20. سلام آقای دکتر
    من ۱۴ سالم هست و امکان خرید کتاب شما رو ندارم.
    الان یک ماه هست که هیچ فیلم پورن ندیدم و برام خیلی سخت نبوده
    اما بعضی وقت ها با دیدن ویدیو های فضای مجازی ناخود آگاه کمی تحریک می‌شم(غیرعمد بعضی از صحنه ها)
    اما مشکل اصلی من اینه که بعضی از شب ها احتلام به من دست می‌ده که نمی دونم چطور درمانی کنم (بعضی وقت ها با خواب دیدن)
    لطفاً اگر نیاز به کتاب هست برای من ایمیل کنین چون واقعا توانایی خرید کتاب رو ندارم

  21. سلام آقای دکتر
    خسته نباشید
    من کتاب رو هم خریدم و خوندم، یک ماه بود که ترک کرده بودم اینو ولی امروز دوباره بازم رفتم و این فبلمارو نگاه کردم. به قرآن دیگه خسته شدم. خیلی خسته شدم. میخواستم بپرسم این موضوع طبیعیه؟ الان باید چیکار کنم؟

    1. بله. اینکه لغزش داشته باشید طبیعی است و نباید ناامید شوید. مهم آن است که دوباره ادامه بدهید. اکنون مغز شما مانند 1 ماه پیش نیست و مسیر ترک را می تواند راحت تر ادامه بدهید. به لغزشها توجه نکنید. . به موفقیت یکماهه خود فکر کنید

  22. باسلام خدمت شما. اینجانب پسری ۲۳ ساله هستم که با وجود مهیا بودن شرایط برای رابطه جنسی اینجانب(‌رابطه ای خارج از ازدواج و خانواده) باز هم علاقه شدید و درگیری ذهنی بسیاری بر دیدین و تماشای خصوصا پورن های فانتزی دارم به طوری که قد وزن سایز اندام های مختلف بعضی از بازیگران فیلم های پورن را باید حتما تماشا و یاد داشت کنم و چند تا از فیلم های پورنی که به سبکی خاصی بازی کرده اند راهم تماشا کنم در غیر اینصورت ذهن من آروم نمیگیره باوجود تمام عوارضی که داره و برای بنده نظیر ریزش مو و…. به وجود آمده و توانایی در داشتن رابطه جنسی و تجربه قبلی ان بازهم نوع خاصی از صحنه های پورن در ذهن تداعی شده و من را بی قرار میکنه من هم ورزشکار هستم روزی ۲ ساعت ورزش میکنم ولی هر از گاهی که بیکار میشم تو ذهنم میچرخه و یک حالت اسارت ذهن به پورن پیدا کردم چکار کنم راهنمایی کنید

    1. متاسفانه بدلیل تماشای زیاد پورنوگرافی ذائقه شما تغییر کرده است. باید پرهیز کامل انجام دهید تا بتدریج ذائقه شما برگردد.
      کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه را از فروشگاه سایت تهیه و مطالعه کنید

  23. سلام دکتر
    من حدود3_4سالی بودکه بخاطرفیلم های پورن خودارضایی میکردم و الان هم 18سالمه چندهفته ای میشه که ترک کردم
    به نظرتون ممکنه مشکلی درلذت جنسی ام ایجادبشه؟

      1. اقای دکتر من واقعا میخوام این رو ترک کنم اما هیچ راه کاری جواب نمیده و گفتید کتاب رو بخری اما متاسفانه کارت بانکی ندارم و نمیتونم برای خرید این کتاب به پدر و مادرم بگم و الانم نمیدونم چکار کنم

      2. سلام من امسال کنکوریم ۳ ساله ک دارم زحمت میکشم و تا به هدفم برسم الان تقریبا چند ماهه ک گرفتار خود ارضایی و دیدن فیلم های پورن شدم بطور کلی علاقه ای ب این کارا ندارم اما هر وقت ک میرم تو خیالات اینکارو انجام میدم ک مثلا تمرکزم برگرده اوایل جواب مبداد ولی الان تاثیرش معکوس شده کلا رفتم تو فکر این چیزا نمیتونم خوب درس بخونم از طرفی چون کنکوریم امکان تفریحو اینکه بخوام سره خودمو یجوره دیگ گرم کنم ندارم هیچ کس ازین موضوع خبر نداره ولی واقعا دادم رنج میکشم لطفا کمکم کنید

  24. سلام من ۱۶ سالمه و ۲ تا ۲ سال و نیمه دهنم سرویس شده در سن ۱۰ سالگی اتفاقی به من فیلم پورن نشون دادن این رفیقای کثافت و جوری شد که من در سن ۱۳ ۱۴ سالگی دیگه میل جنسیم به اوج کشیده شد تا اینکه با خودارضایی برای تخلیه خودم آشنا شدم و این ۲ سال و خورده ای ارامش ندارم به ابلفضل خداوکیل هر چس هی میخوام ترک کنم هی شبا انقد بهم فشار‌ میاد که مجبورم دکتر چیکار‌ کنم این حس لعنتی همین یک بار برای همیشه از بین بره یه راهکار بدید خدایی تا بگید تو سایتا راهکارای مثل هم دادن شما یه راهکار بدید تا یک بار برای همیشه تموم بشه خسته شدم دیگه

  25. دکتر من هنوز ۱۴ سالم نشده، من حدود ۲ سال هست به ای کثافت کاری ها معتاد شدم دیگه نمی دونم چیکار کنم گند زده تو کل زندگیم، سال قبل رتبه ی یک مدرسه ی تیزهوشان شدم ولی امسال هم درسم افت کرده و هم بقیه ی کارام تو رو خدا کمک کنید فقط خواهشاً نگین کتاب رو بخر چون من از پدر و مادرم مخفی این کار رو میکنم و اگه الان به پدرم بگم دیوانه میشه التماستون میکنم به من کمک کنید.

  26. سلام دکتر من فقط ۱۲ سالمه و یکی از دوستان بیشعورم به من اطلاعات درباره ی این کار داد و ،تاسفانه همین دلیل اعتیاد من به پورن هست تا حالا ۵ دفعه سعی کردم ترک کنم ولی همه بعد از ۱ هفته خراب شده چیکار کنم دیگه بریدم. زندگیم رو خراب کرده اخلاقم بد شده ولی کنترلی روش ندار

    1. کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه را از فروشگاه سایت تهیه کرده و مطالعه کنید تا آسیبهای پورنوگرافی را متوجه شوید. مطمئنا کمک می کند تا بفهمید با خود چه می کنید

  27. سلام اقای دکتر من پسری ۱۷ ساله هستم
    دکتر من هرچی سعی میکنم سراغ دیدن فیلم های پورن نرم ولی باز میرم یعنی اینکه هرچی میخوام بهش فکر نکنم باز اون لذت های دیدن فیلم پورن برام یادآوری میشه با اینکه هرچی فیلم و عکس و… داشتم رو پاک کردم ولی بازم هرکاری میکنم نمیتونم اون صحنه ها رو از ذهنم پاک کنم
    و هرچی به دلایل منفی دیدن فیلم پورن فکر میکنم ذهنم برای دیدنش دلایل منطقی میاره مثلا یه نمونه ش اینه که میگه برای رابطه جنسی در آینده مفیده یا مثلا شنیدم که دیدن فیلم پورن حرام هستش ولی ذهنم میگه که اگه با خودارضایی همراه باشه باعث انجام گناه میشه واقعا گیج شدم نمیدونم باید چیکار کنم اصلا دیگه نمیتونم کنترلش کنم لطفاااااا راهنماییم کنین ممنونم

  28. یکی از بهترین کتاب هایی که درباره ی ترک پورن خوندم و تنها کتابی بوده که برای من جواب داده، کتاب “روش ساده و آسان برای ترک پورن” (the easy peasy way to quit porn) بوده. ترجمه ش رو پیدا نکردم ولی انگلیسیش رو از این لینک می تونید دانلود کنید:
    https://uupload.ir/view/easy_peasy_akcj.pdf/
    این کتاب بر مبنای روش ترک اعتیاد به روش آلن کار هست و به جای تأکید بر قدرت اراده، نگرش آدم رو عوض میکنه و به خاطر همین هست که ترک پورن، به فرآیندی ساده و آسان و حتی لذت بخش تبدیل میشه!

    1. جناب دکتر آسیب های ناشی از دیدن پورن چطوری برطرف می شن؟
      من همسرم سالها اعتیاد داشته به پورن و الان شاید حدود یک سالی هست ک نگاه نمی کنن.اما رابطه ما خیلی به مشکل خورده و ایشون تقریبا کامل حسشونو از دست دادن و نمیتونن رابطه داشته باشن
      ایا نیاز به دارو داره؟یا ارجاع به روانشناس؟

      1. در صورتی که یکسال بطور کاملپورنوگرافی ندیده اند باید مشکلات او مرتفع شده باشد. احتمال دارد هنوز پورن تماشا می کنند. اگر مطمئن هستید یکسال پورن ندیده اند باید با رواشناس مشورت کنید تا ببینید مشکل چه می باشد. آیا فیزیولوژیک و یا روانی مانند اضطراب است

  29. سلام دکتر من چند بار هستش که مقاله های شما رو میخونم من پسر 14 ساله ای هستم که متاسفانه دچار اعتیاد به به همین اعتیاد به شدت بد شدم من کسی نبودم که این کار ها ازپسم بر بیاد یک روز گوشی پسر عمویم را برداشتم تا برایش درست کنم وقتی وارد گوگلش شدم او داشت عکس های مفتضل نگاه می‌کرد ومن از بد روزگار چشمم به عکس های مفتضل افتاد اونها به شدت مغزم رو درگیر خودش کرد تا جایی که کارم به جایی رسید که به ویدئو های پورن روی آوردم چند بار سعی کردم که ترکش کنم اما اون منو گرفتار خودش کرد من نمیتونم این موضوع را به خانواده بگویم چون خانواده به شدت تعصبی می‌باشند و اگر بفهمند من چنین چیزی را نگاه میکنم من را زنده به گور خواهم کرد به خواطر همین هم نمیتوانم کتاب شمارو تهیه کنم از شما می‌خواهم پی دی اف کتاب خودرا قرار دهید من زیاد نگاه نمی‌کنم بعد از هر نگاه دوباره نماز توبه می‌خوانم تا دیگه نگاه نکنم و بتونم نماز بخوانم آدم اجتماعی نیستم و هیچ گونه شبکه اجتماعی ندارم به بازی های ویدیویی علاقه زیادی دارم و همچنان بازی می‌کنم از شما درخواست دارم تا من رو در راه ترک این عادت بد همیاری کنید ممنون از سایت خوب شما

  30. سلام اقای دکتر ایا ازدواج کردن میتونه درمانی برای فرد مجرد که به پورن اعتیاد داره باشه؟ ممنون

  31. سلام دکتر
    بنده چند سالیه که با یه پیر زن 70 ساله رابطه جنسی برقرار می کنم، البته خودش اول به من پیشنهاد داد! الآن پشیمانم که همچین گناهی رو مرتکب شدم و میخوام این کار رو ترک بکنم لطفاً بگین راهکارش چیه؟

  32. درود و سپاس

    بسیار ممنون میشم پاسخ سوالمو بدید جناب دکتر،من اعتیاد به پورن دیدن و اینکه بشینم یک فیلمو کامل نگاه کنم ندارم ولی با پارتنرم برای هم گیفهای سکسی زیر ۹ ثانیه میفرستیم اونم نه برای همیشه بصورت گذینه ای یا یک شب خاص در هفته ، ممنون میشم بفرمایید آیا باید ترک بشه یا ایرادی نداره ؟

  33. سلام جناب دکتر خسته نباشید.
    متاسفانه متاسفانه و هزار متاسفانه بنده نیز یکی از قربانیان همین فیلم های مستهجن و پورن هستم. ۱۴ سالمه و حدود یک سال هست که این کار رو انجام میدم. میتونم بگم حدود پنج یا شش ماه بعد از اینکه کرونا اومد دچار این مشکل شدم دلیلش هم تنهایی بیش از حد بود چون در خونه همبازی ای نداشتم و با دوستانم هم امکان تماس نداشتم. راستش روابط اجتماعی بنده چندان بد نیست. دوستان زیادی دارم و دوست پیدا کردن برایم دشوار نیست و بیشتر به جمع شلوغ و دوستانه علاقه دارم ولی از وقتی کرونا آمد و از آن جمعی که واقعا به آن خیلی وابسته بودم، فاصله گرفتم، حالا تنها دوستم این گناه کبیر است. هر هفته حدود دو یا سه بار به پای این مزخرفات می‌نشینم ولی هر بار حدود ۱ یا ۲ ساعت از وقتم گرفته می شود که واقعا برایم خیلی خیلی دردآور است. استرس زیادی هم دارم و آن هم به دلیل مدرسه ی تیزهوشان و فشار های زیادی که به ما وارد میکنند هست و در واقع در کل خانواده که فقط من در مدرسه ی تیزهوشان خوانده ام اضطرابی چندین برابر نسبت به دیگر اعضا دارم. معمولا شب به پای تماشای فیلم می‌نشینم و به نظرم اضطراب و تنهایی عامل ان است. تا به حال چندین بار تصمیم به ترک داشته ام ولی بیشتر از یک هفته طول نمی‌کشید و الان دیگر تصمیم بسیار جدی گرفته ام و میخواهم هرطور که شده از پس این مشکل بربیایم و تمام مقالات مرتبط به این موضوع را مطالعه کرده ام ولی باز هم گرفتار این مشکل هستم. میشه شما هم کمکم کنید تا به طور کامل این مشکل را ول کنم؟ چون واقعا بزرگترین عذابی است که در عمرم متحمل آن شده ام.

  34. سلام دکترمن باتوجه به اینکه یه مدت رفیق های ناباب داشتم درگیرخودارضایی شدم والان تقریبا1سال میشه این کارومیکنم وتقریباتواین یه سال هی تیکه تیکه ول میکردم بازمیرفتم سمتش من اگه فیلم نبینم خودارضایی هم نمیکنم یه راهی بگین که بتونم ول کنم این فیلمومشکلم فیلمه تاخودارضایی چون فیلم نباشه سمت این کارنمیرم

  35. درود خدمت شما.
    دکتر شما میفرمایید که ترک خود ارضایی از ترک پورن جدا هستند!…. ، ولی خب بدون تصور تصاویر +۱۸ و یا دیدن فیلم های +۱۸ که خود ارضایی نمیشود کرد!…. ، خب تکلیف چیست؟. کاملا باید خود ارضایی رو هم کذاشت کنار؟ یعنی نه پورن ببینیم و نه خودارضایی کنیم!؟!؟…..

    1. بنظر میرسد شما متاسفانه انقدر گیر پورنوگرافی افتاده اید که قوای تحریک پذیری شما ضعیف شده است. پس از گذشت مدت زمانی از ترک پورنوگرافی تحریک پذیری شما مجددا باز خواهد گشت. البته اگر اسیب جدی به ان وارد نشده باشد

  36. سلام من ۱۵ سال و ۸ ماهمه و به خاطر رفیقای ناباب از اوایل نوجوانی به فیلم پورن رو آوردم‌و بعدشم ترکش کردم اما دوباره به این فیلما رو آوردم و الان تقریبا دو سال هستش که فیلم پورن رو به همراه خودارضایی انجام میدم هر چی هم میخوام ترکش کنم بعد یکم وقت دوباره میاد به ذهنم چیکار کنم که کاملا ترکش کنم؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    1. راههای ترک پورنوگرافی در این مقاله گفته شده است. اما اگر توضیحات بیشتری نیاز دارید از فروشگاه سایت کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه را تهیه کنید. یا با تماس باواتس اپ 00989034733009 این کتاب را تهیه کنید.

  37. سلام
    شما خودتونو دکتر خطاب میکنید ولی حتی یکبار همین مقاله ای که گذاشتید رو مطالعه نکردید! هرچند مشخصه که مطلب قرار داده شده یا کپی از سایت های دیگه هستش و یا ترجمه از یک سایت انگلیسی! چطور یک دکتر ایرانی و یا فارسی زبان حتی متوجه نیست ک سایت های پورن در داخل کشور بصورت معمول فیلتر هستند و بعد داخل مقاله به استفاده از بلاکرها اشاره می کنه؟!!! مطلب فوق از صفحات سایت های انگلیسی زبان کپی پیست شه چون مقوله پر بازدیدی و به رشد سایت کمک میکنه! حتی این مقاله به قدری پیش پا افتادس که نکاتی که اشاره شده برای یک نفر هم کاربرد نداره! یک سایت مملو از مقاله که صرفا داده های سطح وب را گرداوری کرده و نه حتی خودش میخونه و یا استفاده میکنه و لقب دکتر را هم یدک میکشه! واقعا باید به حال جامعه خودمون گریه کنیم که یک دکتر حاضر به تولید اطلاعات با کیفیت از داده های مختلف نیست!! اینجا ایالات متحده نیست که پول و انرژی مصرف کنید و ازمایش و خطا مسائل را بفهمید. ولی شما حتی صرف مطالعه و پردازش را هم بلد نیستید! بحث به روز بودن که دیگه برای امثال شما رویای محاله. تمرکز بر تولید ثروت، سهمیه ای بودن، ارزش بودن واژه پزشک و یا دکتر در یک جامعه دارای زوال و انحطاط، نتیجش میشه این دریاهای یک سانتی.

  38. سلام دکتر من 11 سالمه یکی دوساله یک فیلم پورنو برام فرستاده شده که بعد از دیدن اون فیلم معتاد اینجور فیلما شدم هر روز نگاه می کردم حدود هفت هشت ماهه خود ارضایی کردم ولی الان دوباره به سمت این فیلما رفتم و هرچی میخوام ترک کنم نمیشه دارم دیوونه میشم توروخدا کمکم کنید

  39. سلام وقت بخیر
    من چندماهه که عقد کردم و به تازگی متوجه شدم که همسرم فیلم پورن نگاه میکنه(البته خیلی کم)وقتی به خودش گفتم گفت که وقتایی که من پیشش نیستم بخاطره فشار زیادی که بهش وارد میشه سراغ این فیلم ها میره و قول داده که ترک کنه
    میخواستم بپرسم بعد از عروسی من دائم پیششم‌ و میتونم نیاز های جنسیشو برطرف کنم آیا این به روند ترکش کمک میکنه یا نه؟؟؟
    و اینکه همسر من بخاطره فشار جنسی به سمت این فیلم ها کشیده شده زمانی که من کنارشم اینکارو نمیکنه بااین حال میشه گفت اعتیاد پیدا کرده؟؟؟

    1. ترک فیلم پورن ارتباطی به برطرف شدن نیاز جنسی ندارد. این منوط به مقدار ان است. اگر در هفته بیش از 3 یا 4 بار ببیند و یا هر زمان وقت خلوت داشته باشد اینکار را بکند حضور یا عدم حضور شما علت ترک او نمی شود. اما اگر هفته ای کمتر از یکبار است ممکن است بعد از ازدواج ترک کند و یا بندرت ببیند.

      1. توی این ۵ ماه کلا ۴ بار دیده
        البته تو مجردی هم میدیده ولی هی ترک میکرده..و الان که ازدواج کرده خیلی کمتر شده(همون ۴بار)
        میشه چندتا راه حل به من بدید که تو ترک کردنش بتونم کمکش کنم؟

  40. باسلام
    من یک پسر 15 ساله هستم قبلا فیلم های پورنوگرافی و عکس های پورنوگرافی نگاه می کردم و الان خیلی وقت من اینهارو ترک کردم ولی چه فایده
    بتون بگم مشکل من چیه بعد از نگاه کردن عکس های پورنوگرافی میرم به سراغ بازیگران پورنوگرافی حالا در حین نگاه کردن به بازیگران پورنوگرافی یک دفعه یکی از بازیگران پورنوگرافی دیدم در واقع زن بود وقتی من یک عکسی از چهره اش دیدم (یعنی صورتش) خیلی از این زن خوشم اومد استغفرالله ببخشید که من دارم اینجوری میگم بعد رفتم عکس هایی دیگه ای از خودش دیدم که مردم دارن باش آمیرش می کنن در واقع 3 نفر بودند با این زن آمیزش می کنند وقتی من اینو دیدم مستقیم این عکس رفت تو ذهنم و یک خاطره بدی برام درست کرد و هروقت اونو به یاد میارم بیشتر دلم برای این زن میسوزه و با خودم میگم این زن گناه داره که این 3 نفر دارن باش اینکارو می کنن بعد از حرف زدن این حرف (یعنی در واقع تازه با خودم گفتم) بعد به شدت دلم می گیره و ناراحت میشم باورتون نمیشه اون روز شب بود در واقع وقت خواب بود همه خوابیده بودند من هم زیر پتو اینقدر گریه کردم بخاطر این موضوع توروخدا اگه میشه کمکم کنید بد ترین اشتباهی که من تو عمرم کردم رفتم این چیزهای بد تو گوگل دیدم و وضعیت من اینجوری شد واقعا اشتباه کردم توروخدا کمکم کنید

    1. سلام عزیزم. نگران نباشید. مدتی اگر پورنوگرافی نبینید این تصویرها از ذهن شما پاک می شود. البته درست فکر می کنید که این افراد اغلب مجبور به این کار هستند و ما با نگاه نکردن به فیلم پورنوگرافی باعث می شویم که افرادی که قصد سودجویی از آنها دارند بهره ای از این کار نبرند.

  41. سلام دکتر من یک پسر سیزده ساله هستم بر اثر رفیق های ناباب تشویق به تماشای این فیلم ها شدم و خیلی وقته دارم ترک میکنم ایا بعد از ترک صحنه از یاد من میره و الت من دوباره به حالت برمیگرده چون من از این اثراتی که در بدنم ایجاد شده و در این سن خیلی ناراحتم ترو خدا کمک کنید من واقعا پشیمونم و نمی دونم چیکار کنم

  42. اسلام چندین سال رفتار فیلم های گی همجنس گرا وغیره هستم ودرخلوتذفیلم بد میبینم نمی دانم چه کارکند وجه میزنم خیلی سال هست باتشکر

  43. سلام
    ببخشید کسی که معتاد پورن هست… وقتی که ازدواج کنه از همسرش درخواست رابطه جنسی بیشتر میخواد؟
    چون خیلیا گفتن وقتی که پورن نگاه میکنین در آینده ممکنه با کسی که ازدواج کنی مشکل پیش بیاد و به طلاق و اینجور چیزا کشیده بشه…
    خیلی عصبی میشم واقعا اینطوری هست؟
    چون من دوس ندارم توی زندگیم ازینکارا بکنم..

    یه سوال دیگه اگه میشه اینم جواب بدین
    ببخشید کسی که مثلا چند ماه پورن و خودارضایی رو ترک کنه اگه یه فیلم جنسی ببینه دوباره خاطرات برمیگردن؟ قابل جبران نیست؟خیلی ناامیدم ..
    چون دوس دارم وقتی ترک کردم مثل فردی باشم که اگه فیلم تحریک کننده نگاه کنه واسش تازه باشه

    1. افرادی که به تماشای پورنوگرافی اعتیاد دارند بعد از ازدواج مسائلی همچون بی میلی جنسی، اختلال نعوظ و تمایلات غیر معمول در رابطه جنسی دچار می شوند.
      فردی که تماشای پورن را ترک می کند آسیبهای بالا از بین می رود ولکن همیشه نسبت به کسی که اعتیاد نداشته است آمادگی بیشتری دارد تا دوباره دچار اعتیاد به پورن شود. بنابراین احتیاط بیشتری لازم دارد

  44. سلام دکتر، من پسری 14 ساله هستم و عمل استمناء رو خیلی وقته ترک کردم، پورنوگرافی رو هم درحال ترک هستم. من یک مشکلی دارم اینکه آلت تناسلیم شله و همچنین سیخ نمیشه، وقتی تحریک میشم هم سیخ نمیشه، قبلا خیلی قدرت خوبی داشت و حتی وقتی به رابطه جنسی فکر میکردم بدجور سیخ میشد، ولی الان انگار ضعف کرده.
    چگونه درمان می شود؟ آیا اگر آلت تناسلی آسیب دیده باشد دوباره به حالت طبیعی برمیگردد و درمان می شود؟
    و یه سوال دیگه اینکه: آیا من که قبلا خودارضایی کردم با ترک این عمل، بدنم به حالت طبیعی برمیگردد و می توانم در آینده احتلام شوم؟

    1. داداش اگه سیخ نمیشه احتمالش هست که موی رگ اونجات آسیب دیده باشه. اگر امکانشو داری یه سر به دکتر بزن هرطوری شده. چون خودارضایی سبب میشه زود سیخ کنی، نه اینکه سبب بشه اصلا سیخ نشه.
      خلاصه از ما گفتن بود

  45. سلام دکتر من از سن ده سالگی با فشار آب مبتلا به این بیماری شدم یعنی ندونسته الان که سیزده دارم خیلی امتحان کردم ولی جواب نداد
    من فیلم پورن کم تماشا میکنم ولی با نگاه نکردن هم میتونم تصورش کنم دوست دارم وقتی دختری رو میبینم باهاش یکی کنم ولی اصلا از این وضعیت راضی نیستم چون نمی‌ذاره درس بخوانم
    و به روانشناس هم مراجعه نکردم چون خیلی خیلی خیلی خجالت میکشم حتی به مادرم هم نگفتم وقتی این فکر به ذهنم میاد باید این کار رو با دستم انجامش بدم تا آروم بگیرم
    دکتر تو رو خدا کمکم کن

    1. وقت بخیز. سعی کنید منظما ورزش کنید. خودارضایی بیماری نیست. سعی کنید میزان انرا کاهش بدهید. سعی نکنید انرا به صفر برسانید زیرا این هدف شما را ناامید می کند بلکه تلاش کنید میزان انرا کاش بدهید.

      1. ببخشید ورزش هم چه ورزشی باشه بهتره فقط دکتر من دانش آموز تیز هوشانم نمیخوام در آینده بدبخت شم

        1. برای اینکه به قله برسید ابتدا باید دامنه را فتح کنید. پس هدف شما باید در ابتدا کاهش میزان ان باشد تا ناامید نشوید. هدف بلند مدت می تواند ترک باشد.

  46. سلام دکتر من حدود چهار سال هستش که اینکار رو شروع کردم و با فشار آب اینکار شروع شد و من الان یا با آب ویا با دستم این کارو انجام میدم و در کل حدود ۵۰دقیقه یا کمتر تا الان فیلم پورن نگاه کردم و وقتی فکر این کار به ذهنم میاد تموم نمیشه تا این کار رو انجام بدم من الان ۱۳ سالمه و چندین بار تلاش کردم که تلاش کردم که این کار رو ترک کنم ولی نشده چیکار کنم توروخدا کمکم کن

  47. سلام و وقت بخیر
    مطالب بسیار خوبی بود
    مخصوصا تجربیات دوستان
    امیدوارم کسانی که مبتلا هستند به اینجور فیلم ها با اول با توکل بر خدا سپس با اراده خودشون ترک کنند

  48. حالم خیلی بده با اینکه ده بار به خودم قول دادم که دیگه نه فیلم نگاه کنم و نه خودارضایی کنم ولی بازم نتوستم جلوی خودمو بگیرم کلی راه امتحان کردم ولی نمیشه و دارم دیوونه میشم امسال کنکور دارم و همه ازم انتظار دارن ولی هیچکس این مشکلمو نمیدونه میترسم روی درسم تاثیر بذاره
    تروخدا بگید چیکار کنم

    1. وقت بخیر. نگران نباشید. بهتر است میزان آنرا کم کنید تا بتدریج از بین برود. مهم نیست اگر دچار لغزش می شوید. بخود بگویید مهم کاهش تدریجی ان است. خودارضایی شما را نگران نکند. مهم تر تماشای پورنوگرافی است که ضرر زیادی دارد. کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه را از فروشگاه سایت تهیه کنید تا روشهای ترک را مطالعه کنید

    2. سلام داداش.
      منم مثل شما بودم ولی با خریدن کتاب دکتر تونستم تا حالا پاک بمونم.
      البته این رو هم بگم که تنها کتاب خوندن فایده‌ای نداره باید بیاری رو کاغذ و اراده تو بالا ببری و برای هر روزت برنامه داشته باشی.
      امیدوارم موفق باشی.

    3. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند:

      «خداوند جل‌جلاله به داود پیامبر – که بر پیامبر ما و خاندانش و او درود باد – وحی کرد:

      ای داود! هر گاه بنده‌ی مؤمن من گناهی کند و سپس از آن گناه برگردد و توبه نماید و

      به هنگام یاد کردن از آن گناه از من شرم کند، او را بیامرزم و

      آن گناه را از یاد فرشتگان نگهبان اعمال ببرم و

      آن را به نیکی بدل کنم.

      و از این کار مرا باکی نیست که من مهربان‌ترین مهربانان هستم.

  49. آقای دکتر با سلام
    من دچار مشکل erectile dysfunction هستم و بعد از مصرف قرصهایی مثل سیالیس یا وایاگرا – که بی اثر هم بودن – تازه متوجه شدم مشکل از دیدن پورن و masturbation آب می خوره.
    می خواستم بدونم چه مدت طول میکشه تا فرایند ریست شدن و rewiring مغز اتفاق بیفته. من توی چند منبع و فیلم خارجی خوندم که این دوره ۹۰ تا ۱۰۰ روز هست. نظر شما چیه؟

      1. سلام مجدد
        بعد از یک دوره طولانی تلاش و شکست خوردن،‌ بالاخره موفق شدم ۶۰ روز بدون پورن و خودارضایی را سپری کنم.
        سوالم اینه بعد از ۹۰ روز چطور میتونم متوجه بشم که مشکل دیسفانکشن من برطرف شده یا نه؟

      2. مشکلی که داشتم، erectile dysfunction بوده، در زمان برقراری رابطه جنسی امکان حفظ نعوظ را نداشتم. قرصهای سیالیس و ویاگرا فایده ای نداشتند و تنها چیزی که به ذهن خودم میرسید (با خواندن مقالات و کتابها) اعتیاد به پورن بود که بیش از ۲۰ سال به آن مبتلا بودم. الان ۶۱ روز از ترک پورن و خودارضایی و ارگاسم بنده میگذره و میخوام بدونم با توجه به اینکه فرمودید بعد از ۹۰ روز بصورت میانگین، آیا این مشکل حل خواهد شد؟
        و برای پی بردن به اینکه مشکل حل شده یا نه، تنها راه برقراری رابطه جنسی است؟

        1. مدت زمان لازم برای بهبود به میزان و شدت تماشای پورنوگرافی بستگی دارد. اگر همراه با پورنوگرافی ارکشن داشته اید پس مشکل شما ناشی از پورن است. در غیر اینصورت مشکل را باید در جای دیگر حستجو کرد.

  50. سلام برهمه من خیلی تحقیق کردم بسیارمقاله خواندم وتجربات و… ودراین مشکل های اجتماعی بسیاری ازجوانان فقط به این حرف رهبرجمهوری اسلامی ایران رسیدم که جواب اول وآخرمن بود(من آرمانی ومذهبی واحساسی صحبت نمیکنم بلکه علمی هست وجواب این قفل های دربسته تمام جوانان این کلیدبزرگ هست)که اون بزرگوارمیگویدنقل میکندازامام جعفرصادق(ع):{{{به خداامیدداشته باش امیدی که به توجرات نافرمانی خدانبخشد***وخدابیم داشته باش آنگونه که توراازرحمت خداناامیدنکند}}}این حرف فقط حرف وجمله ادبی نیست این درمان تمام دردهاست ودیگر کلید که میتواند قفل شهوت واسیری روبازکنه عمل به این کلمه((آزادگی))هست نمیدونم شماهایی که گناه میکنید حس اسیری دارید یانه درتاریخ داریم که نقل شده که اسکندرمقدونی هنگامی که درگذرخیابان باارابه هاوکالسکه ها و…بودهمه ی فتح شدگان دیگرسرزمین هااسیران به اون سرتعظیم میکردند به جزءپیرمردی آرام ،ظالم بادیدن آن پیرمردحیرت زده شده ورفت پیش اون وباخشم وعصبانیت گفت چراتعظیم نمیکنی نادان تووبقیه اسیرمن هستید پیرمردخندیدوگفت تواسیرمن هستی ظالم فریادزدمگرمن رانمیشناسی پیرمردمن اسکندر هستم !پیرمردبازخندیدوگفت ((مگرتوهم نمیدانی که خشم وشهوت ودیگرگناهان اسیرمن هستند))اسکندرتعجب کرد؟ پ ن:کلیددیگری که هم میتواند روح انسان راآبادکندوچون شهوت وخودارضایی و…چون این مواردروح انسان راپژمرده میکنند ((آزادگی))درمان میکند وازپلشتی وقهقه های سرمستی شهوت وکثیفی وگناه وامیدارد وقتی آزاده زندگی کنیددیگر لازم نیست که مثال:دختر عریان روجایی دیدیدامکان ندارد که سرمستی وعشق به آزادی روفراموش کنیدوبه شهوت بچسبیدپس زودشرمگین میشید اصلا همانندی باشیدکه ازموبایل استفاده میکنید آن تصاویرلحو ومستهجن وپورن هم بیاد((حتی بهترین که فرض میکنید ظاهربشه))شمابازشرم میکنید وبه اصطلاح سایبری نرم افزاری فیلتردرونتون فعال میشه وقتی آزادگی پیشه کردید آنموقع میفهمیدکه خداوندوقتی آدم نبی(ع)راآفرید آنقدرارزش داد که شداشرف مخلوقات وابلیس هم ازحسادت وقیاس شماهارو واون اسب نفستون رورام خودش کرد پس مواظب باشیداول ازنفس بعد ازشیطان پس حرف واصل مطلب من به تمام انسان هایی که این کامنت رومیخونند این هست{امیدبه پروردگار،بیم وترس پروردگار وآخرومهم ترآزادگی تمام انسان هاوآزاده بودن}هست

      1. سلام دکتر .من سیزده سالمه و حدود یک سالی هست که با این افکار رو به رو هستم.برای اولین دو روز پیش خود ارضایی کردم.فیلم پورن زیاد می‌دیدم البته الان سه ماهی هست که ندیدم.ولی الان چند روزیه بعد از خود ارضایی میلم به پورنوگرافی شدیداً رفته بالا.میخواستم بدونم راهکاری برای رفع این مشکل هست؟

        1. سلام. شما باید گوشی هوشمند رو از خودت برای مدتی دور نگه داری و یا اینکه بنوعی تنظیم کنی که نتونی براحتی وارد صفحات پورن بشی. ورزش کن و به فعالیتهای مفید بپرداز

    1. عامل ظلم و فساد و دروغ و فریب و بی عدالتی و استفاده ابزاری از دین و هدایت جامعه به سمت تباهی … اما مسئولیت پذیری صفر.

  51. سلام آقای دکتر. اگر خاطره عاطفی تلخی از گذشته به طرق مختلف (مثلا دیدن عکس طرف) به ذهن بیاد و چند ساعت (مثلا چهار تا پنج ساعت) ته ذهن رو یجورایی درگیر کنه..آیا این وسواس فکریه؟ اگر هست برای این مثالی که زدم تکنیک مواجهه و عدم پاسخ رو چطور باید انجام داد؟ من پارسال دو جلسه آنلاین با شما داشتم واقعا راضی بودم

    1. در مرحله اول سعی کنید با انجام کارهایی ذهن خود را درگیر موضوعات دیگر کنید. زیرا مطمئن نیستم بتوان میزان انرا وسواس فکری دانست. در صورتی که هر روز ساعات زیادی شما را درگیر کرده باشد و شما مدام تلاش می کنید انرا از ذهناتن خارج کنید و نمی شود (وسواس فکری) بهتر است درباره او بنویسید و بخوانید و عکس او را هر روز چندین دقیقه نگاه کنید.

  52. سلام من بعد از دیدن این مطالب بیشتر گشتم تو نت تو سایت های مختلف خارجی که نوشته بودن که بعد از ترک مغز کمتر دوپامین تولید میکنه و فرد به حالت قبلی بر میگرده و نورون هایی که تشکیل شدن به مرور زمان کم تر میشن و بعد چند سال از بین میرن و به دلیل اینکه مغز میتونه خودشو ترمیم کنه میتونه به حالت قبلی خودش برگرده
    این مطلب ایا درسته
    ایا بعد از ترک مغز به حالت قبلی مثل روز اول بر میگرده ؟
    و اینکه من اعتیادم زیاد شدید نیست چون فقط و فقط برای خودارضایی میدیدم و برای سرگرمی استفاده نمیکردم و نهایت دیدنم 30 دقیقه هم نمیشه چون نهایتا 10 دقیقه نگا میکنم که اونم بخام میتونم نگا نکنم
    ایا مغز به حالت قبلی مثل روز اول بر میگرده ؟

    1. این تاثیر صفر و صد نیست. به میزانی که فرد تماشا می کند اثر می پذیرد. کم نگاه کردید مسلما کمتر مورد تاثیر بوده اید و نمی توان شما را معتاد دانست. کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه را می توانید از فروشگاه سایت تهیه کنید تا سوالات شما را پاسخ روشن و جامع تری بدهد.

  53. سلام من الان ۱۷ سالمه و نمیتونم حتی ۲ روز نزنم و حتی یه بار ۴ روز نزدم ولی روز پنجمش ۵ بار زدم یعنی جبرانش کردم حتی خیلی وقتی به خاطر اینکه نزدم خشمگین میشم نمیدونم چکار کنم

    1. سلام. تا کنون هیچ تحقیق علمی رابطه‌ای بین خودارضایی و ضریب هوشی پیدا نکرده است. برای آگاهی بیشتر به مقاله خودارضایی از اسطوره تا واقعیت در سایت مراجعه کنید.

        1. سلام اقای دکتر
          اقای دکتر من ۱۵ سالمه من از سن ۱۴ سالگی یعنی ب فیلم میزنم وخودارضایی میکنم اقای دکتر من یعنی از تمام زندگی ناامید شدم خواهش میکنم کمکم کنید یعنی الان ممیرم

        2. عزیزم بهتره زودتر به خودت کمک کنی و تماشای فیلم پورن را ترک کنی. به مغزت اسیب نرسون. ترک کردن کمک میکنه اسیبهای مغز جبران بشه

      1. از تماشای فیلم پورن دچار فانتزی انحراف جنسی کاکولد و به دنبال آن از دست دادن میل و حس جنسی کامل شده ام ،آیا مشکل من درمان پذیر است و چقدر طول خواهد کشید ،ممنون

        1. میل جنسی بله بر می گردد ولی گرایش جنسی احتمال کمتری دارد تنها با تماشا نکردن بر گردد. تغییر نگرش نیز لازم است و شاید مدت بیشتری بطول انجامد

    2. دوستان من خودم خودارضایی میکنم والبته دنبال ترک ان هستم اما به خدا ، به امام زمان قسم (اینا قسم های بزرگی هستند…) خودارضایی حتی کمش هم ضرر میرسونه ….بابا هرکی شک داره بره کامنت های مردم توی سایت ها را بخونه بعضی از سایت ها هستند که خود کسایی که میان خودارضایی میکنن نظر میدن (نظرات تجربی نه بر اساس تحقیق و…)
      باور کنید اثرات خیلی بدی داره باور کنید باعث کم شدن حافظه هم میشه اما نه به طور مستقیم اره به طور غیر نستقیم اسیب میرسونه چون اول باعث گوشه گیر وبعد باعث افسردگی و…. اخه کسی که داره خودارضایی میکنه داره عصاره بدنشو که هر 40 روز یکبار چند قطره درست میشه رو نابود میکنه !! مگه میشه مشکلی پیش نیاد ….
      میدونم خداوکیلی خیلی سخته این همه مشکل این همه صحنه واین همه فشار جنسی اما واقعا باید سعی کنیم که ترک کنیم …(لااقل اگه ترک کردن برات سخته نرو الکی این سایت هایی که از خودارضایی حمایت میکنه یا اینایی که میگن کمش مشکل نداره بخون چون اینا کم کم برای خودت توجیح میشه …. ویا حداقل به بقیه جوونا الکی نگین که ضرر نداره )

  54. سلام دکتر من چند سالیه دچار اعتیاد پورن
    هستم و خیلی مغزم تعصیر گذاشته هرکی رو میبینم میخوام باهاش سکس کنم یا بدن لختشو ببینم خو ارضایی کنم نمیدونم چطوری این رو درست کنم لظفا کمکم کنید خیلی عذابم میده

  55. سلام من ۳۷ سال سن دارم و از دوران راهنمایی به خودارضایی مبتلا شدم. بیشتر از بیست سال. و از ۵ سال پیش تا به حال به دیدن پورن و خودارضایی عادت کردم و وقتی که میخوام خودارضایی کنم با پورن باید این کار رو بکنم که دیگه از تصویرسازی ذهنی هم لذت خیلی کمی میبرم چون به خودم میگم با تصویرسازی ذهنی ذهنم خسته میشه و ترجیح میدم با فیلم باشه. با موبایل هم که خیلی سریع این فیلم‌ها در دسترس هست. یه چند سالی هست که شروع به ترک کردم ولی موفق نشدم. بیشترین ترکم دو ماه بوده. اضطراب اجتماعی دارم، سر هر کاری که میرم با همکارها جور نمیشم. و از کار میام بیرون. از اول عصبی بودم فکر کنم از اول افسردگی داشتم و تربیت پدر هم که خیلی تاثیر گذاشته روم که منزوی شدم در کل عمرم تا به حال دو تا دوست داشتم که با یکی شون خیلی کم تماس دارم. داغون شدن از این افسردگی و خودارضایی. نسبت به قبل کمتر انجام میدم ولی باز هم هست. از ازدواج کردن هم می‌ترسم. فقط می‌خوام با یکی صحبت کنم ایمیلم رو اگه اشکالی نداشته باشه میذارم هر کس خواست با هم صحبت کنیم. ali.mahdavi1361@gmail.com

    1. شما باید اضطراب اجتماعی خود را درمان کنید. مقاله درمان اضطراب اجتماعی را در سایت مطالعه کنید. در غیر اینصورت توانایی و مهارت ارتباط با دیگران را ندارید و از طریق فیلم می خواهید انزوای خود را جبران کنید

      1. سلام استاد اگر فیلم های پورن و خیال پردازی ها را ترک کنیم دیگر خود ارضایی نمیکنیم؟

        1. درود. مسلما میزان تحریک شما و تمرکز افکار شما کمتر می شود و در نتیجه دفعات خودارضایی کم می شود ولکن صفر نمی شود و قرار نیز نیست که صفر شود.

      1. دکتر

        اقایه سامیار منایی من از وقتی که به فیلم های پورنوگرافی اعتیاد پیدا کردم مغزم منحرف شد هرکیو میبینم میخوام باهاش سکس داشه باشم یا بدن لختشو ببینم واسه این راهکاری هست یانه تروخدا جواب بدید خیلی عذاب میبرم از این تفکر فکر

        1. راه درمانش فقط نگاه نکردن و ترک اعتیاد به پورنوگرافی است. بعد از حدود ۳ تا۶ ماه فکرهایی که گفتید کاهش می یابد.

  56. سلام. در صورتی که تمایل اجباری به تماشای مجدد ندارید یعنی اعتیاد ندارید. اما مشکل پورنوگرافی مشکلی صفر و یک نیست. یعنی هر میزان از تماشا به همان مقدار تاثیر منفی دارد. اما میزان تماشای شما زیاد نبوده است.

  57. سلام جنا دکتر من از ۱۰ سالگی مبتلا به خودارضایی بودم از سنه۷ سالگی خیلی زیاد شد که الان ۱۸ سالمه این یه ساالو خیلی بد گذروندم خدا شاهده که یه ساله خونم از دره خونه بیرون نمیرم.هزار جور وسواس افکاریو افسردگی گرفتم.نمیخام از خودم تعیرفو اینا کنم ولی قبل از اینکه این بیماری زیاد بشه غیافه داشتمو خودمو دسته کم میگرفتم الان که نابود شدم تو دلم عقده میشه اون روزا ینی قشنگ عین دخترا بود ساخته صورتم اصلا هم پیه غیافه نیستم ولی هشو از دست دادم شاید باورتون نشه اونایی که زیاد انجام دادن میفهمن.من الان یه طرفه چشمام کلا افتاده او طرفه چشمم حالته خسته داره.یه طرفه صورتمم همون طرفی که چشمم افتادست صورتمم قشنگ اصلا یه طرف ماهیچش نابود شد. رنگ صورتم تو سنه ۱۸ سالگی مثله رنگه پوسته یه پیرمرد ۶۰ ساله شده همچنین روحیم.دوبار خودکشی کردم بابت این مسله به صورت جدی.همونایی که تو فامیل با حسرت نگام میکردن الان میگن بهم تک طرف صورت چطوری بخاطر صورتم که افتاد.خلاصه اقای دکتر خیلیییییی درده خیلی.ینی من الان اگه درست بودم الان خارج از کشور زندگی میکردم ولی بجاش هی دله خانوادمو و ارزوهاشون نسبت به منو کشتم.شدم قشنگ یه مرده متحرک.رابطه جنسیم داشتم ولی باز نابود شدم با خوارضایی.خلاصه اینکه اقای دکتر سرتونو درد نیارم فقط میخاستم بگم تو چه وظعیم اخه همه این بیماریو ساده میدونن.اقای دکتر میخاستم بپرسم که من ایا الان ۱۸ سالمه ول کنم این عملو حالا هرجور شده خودمو بکشونم بیرون از خونه.ایا دوباره رنگه پوستمو صورتمو چشمم که افتادو اینا خوب میشه؟؟؟ایا چون جوونم هنوز بازسازی میشه همه چی دوباره؟؟؟ممنون میشم ازتون پاسخو بگین سپاس

    1. سلام عزیزم. مقاله خود ارضایی را در سایت مطالعه کنید. خودارضایی هیج کدام از چیزهایی که گفتید را باعث نمی شود. هیچ مطلب علمی نمی گوید که خودارضایی بر رنگ پوست و یا چشم تاثیر دارد. اینها خرافاتی است که از قدیم به ما رسیده است. انچه احتمالا باعث شده احساس کنید چهره تان تغییر کند افسردگی و احساس گناه در شما است نه خود ارضایی. ۹۵ درصد پسرها خودارضایی می کنند. اما نه خودکشی می کنند و نه چهره شان بد می شود. شما افسردگی و حس گناه را در خود درمان کنید.

    2. اتفاقا به نظر من اینا عوارض خودارضایی هست بر اساس تجربیات ثابت شده نه حرف های روی هوا ….
      براساس خود کسانی که خودارضایی رو انجام میدن ….براساس همون علمی که دکتر میگن نیس …..

      اما اینم ثابت شده که شما وقتی ترک کنی اکثر عوارض به تدریج از بین میرن حتی در مواردی هم دیده شده کلا تمام عوارض از بین میره

      دوستان به نظر من هر کی میخواد بدونه که خودارضایی ضرر داره یا نه به کامنت های مردم توی سایت های مختلف (سایت های ترک وحتی همین سایتی که اینقدر تعریف میکنه ….) بعضی ها خیلی علاقه دارن از عوارض واثار خیلی بد خود ارضایی سرپوشی کنم بنده خودم مدتی که د چار خودارضایی شدم وخیلی از عوارضشو من هم دارم …

      دوستان تو ور خدا به فکر خودتون باشین و الکی به خودتون امید واری ندین تازه من اصلا کار به شرعش ندارم که چقدر گناه کبیره و…. است من منظورم اینه که عوارض های بدی داره بازم میگم اگه میخوان بدونید عوارض واقعیش چیه برین توی سایت های ترک وبه عوارضش نگاه کنید واون مشترکاشو جمع کنید اون وقت متوجه میشین همیشه بر اساس تجربه حرف ها رو قبول کنید نه براساس ……

        1. سلام, من میخوام تماشای پورن رو متوقف کنم ولی مشکلم اول صبحه چون در طول روز مشکلی با ندیدن مورن ندارم ولی اول صبح چون اغلب زودتر از بقیه از خواب بیدار میشم ناخوداگاه به سمت دیدن دوباره پورن تشویق میشم , میشه لطفا یک راهکاری برای این مشکل بهم بدید

        2. 1.بهتر است جای خواب خود را در معرض دید دیگران بگذارید.
          2. بمحض بیداری از خانه خارج شوید
          3. مدتی اینترنت خود را قطع کنید
          برای فهمیدن راههای دیگر و درک بهتر موضوع می توانید کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه را از سایت تهیه کنید.

      1. عزیز شما از آقای دکتر، دکترتر هستی؟! ایشون تحصیل در این زمینه کردن، تجربه عملی برخورد با مشکل رو دارن. حرفهای شما بر مبنای خوندن کامنت بقیه است، آقای دکتر علمی حرف می زنن.

  58. سلام…بچه ها من شاید یک ۰ سالی بشه که متا سفانه آشنا شدم با این پدیده…هنوزم توجنگم…هی…این آخرین نتیجه ای که دارم..:هیچ وقت کاملا مطمعن نشید این بار آخره…همیشه توذهن داشته باشین که حتی داروی درمانشم استفاده کرین همین الان دوباره اتفاق بیفته…و گمراه شین…همیشه آماده باشین واسش و تمرین و تمرین و تمرین کنین که نه بهش بگین…ومیشه این احتمال و تو هر زمانی به خودتون بدین و آماده باشین…هیچ وقت باخودتون نگین دیگه اینا شفا رو پیدا کردم مثل خیلی از دوستان مدعی تا الان…راهکار ها خیلی خوبه اما این نصیحت من سعی کنین همیشه حتی بعد بدست آوردن راه حل اختمال گمراهی و شکست داشته باشین در هر لحظه…و تمرین کنین و آماده باشین….بعدشمسعی کنین صبر تونو افزایش بدین…بی صبری نشانه بی ایمان بودنه و آدم بی ایمان و عقیده به هیچی نمیرسه…سعی کنین عقیده داشته باشین و بجنگین براش …اینکه الن زمانه ما خیلی بی صبرو بی حوصله شدیم…اصن درس نیست…که صبرمونم ازمون گرفتن دیگه…بدترین چیز اینه صبرتم از دس بدی…نامید نشین هیچوقت…سعی کنین از هر شکستی خودتونو زنده بدر ببرین

      1. سلام ببخشید اقای دکتر من چند سال درگیر پورن و خودارضایی بودم الان ک ازدواج کردم از اون پوزیشن هایی که تو فیلم پورن دیده بودم لذت میبرم مثلا من فیلم هایی رو میدیدم که پوزیشن داگ استایل داشت و الان از طریق همین پوزیشن تو رابطه به لذت میرسم ایا میشه گفت ما معتاد فانتزی جنسی میشیم نه صرفا خود پورن مثلا اگ ما معتاد پوریشن خاصی بشیم که تو رابطه قابل اجرا نیس اون موقع به مشکل میخوریم

        1. سلام. ازجمله مشکلاتی که تماشای پورنوگرافی ایجاد می کند دادن معیارها و استانداردهای غلط به ذهن مخاطب است. اگر شما تنها از این طریق ارضا می شوید و از پوزیشن های دیگر ارضا نمی شوید شما دچار مشکل هستید. اما اگر این طریق را هم دوست دارید و مشکلی با احساس لذت از طرق دیگر ندارید آنوقت این موضوعی است که به توافق شما و همسر بستگی دارد. اگر او نیز مشکلی ندارد می توانید ادامه بدهید در غیر اینصورت باید حتما به یک دکتر روانشناس مراجعه کرده تا دچار مشکل با همسرتان نشوید.

  59. سلام. ایا احساس حقارت ربطی ب شهوت(پورن و خودارضایی) داره!؟ من با این انگیزه برای حل همین مشکل(که خیلی موثر هم بود و جواب حیرت اوری داد) این کار رو کنار گذاشتم …حداقل سر ماه یکبار به این سمت میرم اونم ب این انگیزه که اخرش چی شهوت رو چ کنم؟!! خودم رو سعی میکنم گول نزنم و….میخوام برایهمیشهترکش کنم ی جواب و انگیزه قوی میخوام برای سر یک ماه ممنون میشم پاسخ بدید(۱۹ سالمه و ازدواج و قصد ازدواج ندارم)

  60. من یک جوان ۲۰ ساله رشنه پروتز دندان هستم نزدیک ۵ الی ۶ سال است که یهو یه حسی گرفتم ک من به نعوظ نمیرسم یا مشکلن جنسی دارم نمی تونم زن بگیرم همش اینا تو مغزمه از لحاظ جنسی رو من تاثیر گزاشته ولی وقتی با جنس مخالفم مشکلی ندارم ولی عوضش همیشه در ذهنمه و من خود ارضایی و تماشای پورن رو مرتب دارم چند بار دکتر رفتم قرص افسردگی میدن یا قرص قوای جنسی تاثیری رو من نداره حتی روانشناس هم رفتم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم تا شمارو پیدا کردم. ایا با ترک خود ارضایی و تماشای پورن حالم بهتر میشود؟

    1. سلام. بله ترک پورن منجر به نعوظ بهتر می شود. ولکن شما احتمالا اضطراب عملکرد نیز دارید به این معنا که فکر می کنید همیشه و در همر زمان باید بهترین عملکرد را داشته باشید و این فکر غلط منجر به اضطراب در شما می شود. این اضطراب در شما کم کم دغدغه ذهنی تان شده و بعبارت دیگر کم کم وسواس در شما تولید کرده

  61. دکتر مثل بقیه نوشته هاتون عالی بود واقعا ممنون. برای دوستانی ک میخوان پورن رو ترک کنند من یه مطلب جالب توی یه کانال دیدم که فک کنم‌خیلی بدردتون بخوره باجازه دکتر لینکشو میزارم KEY_BUNCH@

    1. ایده اش خوبه ولی همین که ورداشته وصلش کرده به مباحث دینی کار رو خراب کرده. باید به این شناخت رسید که دیدن پورن یک مصیبت بسیارررررررررر خانمانسوز برای خود فرد هست، و به چشم یک بیماری بهش نگاه کنیم تا درمان بشه. متوسل شدن به امور و مسایل دینی، نه تنها فایده ای نداره بلکه بدلیل فراری بودن بخش عمده ای از جامعه از مقوله دین و شریعت، نتیجه برعکس هم داره.

      1. سلام . اتفاقا من انجام دادم و حدود یکسال نه خود ارضایی کردم و نه پورن تماشا کردم به واسطه مطالب دینی .
        اگر شما اراده داشته باشی بعلاوه راهکار و پشتکار میتونی بزاریش کنار . احتیاجی نیست وقتی یک راه کمک کننده اس بخاطر اینکه همرنگ جماعت باشیم بزاریمش کنار . وقتی مفیده ، پس استفاده ازش واجبه !
        چه به مسائل دینی وصل بشه چه علمی و چه هر دو . وقتی کمک کننده اس ، مخاطبش باید تلاش کنه خودشو باهاش وقف بده که نتیجه بگیره . بجای اینکه همرنگ جماعت بشیم ، به خودمون فکر کنیم نه حرف بقیه و نظر دیگران .

        1. خواستم بدانم ترک اعتیاد پورن فرایندی پیوسته هست یا جدا از هم می توان ترک کرد

  62. با سلام
    راه ۱۰۰ درصد ترک پورن به جانم قسم.
    چطور این را از نظر اخلاقی ایمن کنیم تا دچار انحراف اخلاقی و گناه و … نشود.
    ۱) ابتدا یک نرم افزار قفل پیشرفته دانلود کنید و بعد از نصب آن، آن را به نرم افزار های مدریتی اضافه کنید یعنی ویژگی عدم حذف را در آن فعال کنید.
    ۲) سپس به تنظیمات گوشی رفته و بخش نصب از منابع نا معتبر را فعال کنید
    ۳) سپس خود بخش تنظیمات گوشی و نرم افزار گوگل پلی را قفل کنید
    ۴) سپس مرور گر اسپین (spin(
    را نصب کنید
    ۵) تمام مرور گر های دیگر را قفل کنید
    ۶) اگر می خواهید گوشی را برای خود سیف کنید می توانید شماره روی یک کتاب را به عنوان رمز انتخاب کرده و آن را در محل کار و یا دانشگاه بگذارید.
    ۷) فیلتر شکن را حذف کرده و از best gram. استفاده کنید . نیاز به فیلتر شکن ندارد.
    در این روش شما اگر رمز قفل را نداشته باشید نمی توانید چیزی نصب کرده و به تنظیمات گوشی بروید ولی تنظیمات کشویی را خواهید داشت
    لذا تنظیمات نهایی را انجام دهید
    در صورتی که بخواهید چیزی نصب کنید می توانید به کتاب رمز خود در محل کار یا دانشگاه مراجعه و با غیر فعال کردن موقت قفل این کار را انجام دهید.
    با تشکر

  63. سلام من ۶ ماه خودارضایی و پورنو گرافی را ترک کرده ام چون قبل ازان مبتلا به اختلال نعوظ شده بودم حالا چند مدت دیگری باید در پرهیز باشم تا بتونم ازدواج کنم با درود

    1. سلام. اگر اختلال نعوظ شما برطرف شده است مشکلی برای ازدواج ندارید. ولی اگاه باشید که نعوظ طبیعی با آنچه در فیلمها میبینید متفاوت است و فیلمها واقعی نیستند.

      1. سلام اقای دکتر من وقتی این فیلم هارو میبینم زود میرم جق میزننم و کلا اعصابم بهم ریخته چیکارکنم دیگه این کار رو انجام ندم من ۱۶ سالمه

    2. سلام دوستان منم مثل شما این مشکل رو داشتم اما با آشنا شدن با سایت داداش رضا و دانلود کتاباش مشکلم حل شد
      امیدوارم موفق باشید

  64. سلام من برای ۶ ماه از دیدن این فیلم ها و همچنین خودارضایی پرهیز دارم چون به اختلال جنسی ناشی از پورن گرفتار شده بودم سوالم از محضر شما این هستش که چه مدت دیگه باید پرهیز داشته باشم تا بتونم ازدواج کنم یا درود

    1. سلام. ایا اختلاهای ناشی از تماشای پورن در شما مرتفع شده است؟ در اینصورت مشکلی برای ازدواج ندارید. البته باید آگاه باشید که ممکن است هنوز باورهایی غیر عادی و غلط از تماشای پورن در ذهنتان داشته باشید مانند اینکه همیشه باید نعوظ داشته باشم، مدت زیادی باید بتوانم رابطه برقرار کنم و…(چیزهایی که تنها در فیلم وجود دارد و در واقعیت درست نمی باشد)

  65. سلام آقای دکتر من ۳۱سالمه دو ساله ازدواج کردم از چندین سال قبل از ازواجم مشکل خودارضایی و دیدن فیلم پورنو داشتم ولی با شروع ازدواج کم شد تا اینکه مدتی گذشت و من بازم هر از گاهی خودارضایی کردم ولی همسرم متوجه سر مزاجی من شد و دوبار هم مچ منو گرفت در حال خودارضایی و این مسئله داره زندگیمو ازهم میپاشونه لطفا کمکم کنید همسرم ازم دل کنده.

  66. با سلام مشکلی که برای من پیش اومده اینکه بدونه فیلم پورن تحریک نمیشم آیا باید‌ به یک مشاور مراجعه کنم یا با ترک این عادت خوب میشم

  67. من فک کنم تنها با ازدواج کردن این اعتیاد رو میشه درمان کرد چون من خیلی تلاش کردم ولی نشد

      1. این تجربه منه,من وقتی پورن نمیبینم اعصابم بهم میریزه خیلی مضطرب میشم دچار اختلال خواب میشم خصوصا اگه بدون پورن خودارضایی کنم برای رفع این عوارض امپول نوروبیون و گل گاو زبان خیلی بهم کمک میکنه فقط مشکلم این اینترنته که ایشالا تا اخر هفته کلا برای چند ماه افلاین میشم

    1. سلام من معمولا هر سه ماه یک بار فیلم پورن نگاه میکنم ولی خودارضایی نمیکنم الانم حافظم ضعیف شده زیر چشمام گود شده میخواستم ببینم با ترک دیدن فیلم به حالت اول خودم برمیگردم

      1. سلام دکتر ببخشید من حدودا یک سال به این فیلما اعتیاد داشتم و به خودارضایی هم ختم میشد الان یک هفتس که نگا نکردم خودارضایی هم نکردم اما انگار افسردگی گرفتم روحیم ضعیف شده ایا بعد از ترک این حالات طبیعیه؟چه مدت طول میکشه؟

        1. سلام. بله این حالت در بعضی افراد احتمال دارد . اگر بتوانید کارهای مفیدی جایگزین کنید و بالاخص زمانهایی که عادت به تماشا داشتید مشغول فعالیتهای دیگر باشید این حالات زودتر تمام می شود. دوستان خود را بیشتر ببینید. ورزش کنید.

  68. سلام من ۲۰ سال سن دارم. و از ۱۳ سالگی هم خودارضایی میکنم و هم به پورنوگرافی اعتیاد دارم. و الآن دچار پرخاشگری و افسردگی شدم آیا با ترک پورنوگرافی، افسردگی و پرخاشگری و عوارض دیگه‌ی اون برطرف میشه؟

    1. سلام.باید دید علت افسردگی در شما چه می باشد. ولی مسلما پورنوگرافی می تواند باعث تشدید احساس تنهایی اضطراب و در نتیجه افسردگی و خشم بشود

  69. به نام خداوند بخشنده مهربان

    عرض ادب خدمت همه ی عزیزانی که گرفتار این مشکل بزرگ شدن

    ازت میخوام تا تهش بخونی (راهکار های عملی از طرف کسیه که خودش درگیر این ماجراها بوده)

    من ۱۹ سالمه و حدودا از ۱۴ سالگی گرفتار فیلم پورن و خ ا شدم اوایل نمیدونستم ای عملی که دارم انجام میدم چیه اصن فقط از دوستام شنیده بودم که خیلی حال میده اگ اینکار رو کنی
    بعد از حدودا ۴ الی ۵ ماه فهمیدم که این کار یک گناه کبیرست و ضررش خیلی زیاده و باعث میشه که زودانزالی بگیری و عقیم بشی و … نمیخوام از ضررهاش صحبت کنم اگه میخواستین از ضرر هاش بدونید تو اینترنت دربارش سرچ کنید.

    خلاصه حدودا ۵ سال ازمون خطا کردم توبه میکردم شکست میخوردم ی بار تا ۵ ماه هم رسید توبم اما شکست خوردم ی بار همین اواخر تا ۴۰ روزم رسید بازم شکست خوردم

    اما این شکست ها برام پلی شدن تا بدونم راه های ترک این عمل قبیح چیه !
    ببین فک نکن ک من هیچی حالیم نیس و دارم برات انشا میگما نه!‌ من خودم ختم همه ی اینکارام(افتخار نداره) فقط بدون که اسفالت شدم اسفالت

    همین چند وقت پیشا هم گناه کردم اما بالاخره به رازهاش پی بردم که پایین تر میگم

    ببین من خیلی تو نت گشتم تا بتونم این گناه رو ترک کنم هرکی ی فرمول داده بود همش رو تست میکردم اما بازهم شکست میخوردم
    تا اینکه اومدم و بررسی کردم دلایل شکست هام رو هربار به ی شکل بود اما تکراری بودن همشون انگار!
    نمیخوام متنم طولانی بشه فقط میخوام که تکنیک هارو بهتون بگم

    ببین من بیش از ۲۰۰ الی ۴۰۰ بار این گناه رو انجام دادم هربار با ی تکنیک زمین خوردم اما بلند شدم تا اینکه رسیدم به این رموز

    میخوای ترک کنی بسم الله:

    به خدا توکل کنی و ازش کمک بخواه (با تمام وجود اشک بریز و ازش بخواه)
    همیشه مشغول باش (برو دنبال کاری که دوسش داری و وقتی باهاش مشغولی حال میکنی ممکنه اون کار رفتگری باشه یا مهندسی هوا فضا تو هرچی بهترینی و فک میکنی که بهش علاقه داری برو توش فعالیت کن اگه نمیدونی به چ کاری علاقه داری ی هفته از همه چی فاصله بگیر از جمله گوشی و … بشین فک کن ببین ب چی علاقه داری هرکاری رو ک توش بهترینی و اون کار درامدش حلاله و مورد پسند خودتو خداعه برو انجامش بده
    از محرکات دوری کن ( اینستا رو بپاک تو تلگرام تو گروه ها نباش همش مزخرف میگن و عکس و فیلم تحریک کننده میفرستن تو جستجوی تلگرام سرج نکن … و… )‌ببین اگه از محرکات دوری نمیخوای کنی جمع بکن برو غازتو بچرون هیچوقت نمیتونی ترکش کنی هیچوقت

    کلافگی و بی حوصلی و بیکاری و خشم و استرس و غرور کاذب و … عوامل اصلی بعد از تحریکن اگر تحریک نشدی و گناه کردی تعجب نکن حتما یکی از این موارد رو داشتی ببین حاضرم قسم بخورم اونقد که من از بیکاری و کلافگی و بی حوصگلی زمین خوردم از تحریک نخوردم (حفره های بزرگ من اینا هستند تو ام حفره هات رو بشناس و بنویسشون ی جا) حفره هات رو هم اگ نشناسی بازم باید بری غازتو بچرونی
    مقاومت جلوی نفس و شیطان ( ببین مقاومت تا ۵۰ درصد عالیه اما بقیش بدبختیه ببین وقتی بیکار باشی مثلا نصف شب صبحش تا ۱۲ خوابیدی و خوابت نمیاد این موقع اگر زیاد مقاومت کنی ۹۹ درصد به گناه میفتی یعنی میتونی نیم الی ۱ ساعت مقاومت کنی اما بعدش میخوری زمین مطمین باش من خودم خیلی اینجوری خوردم زمین ) مقاومت ۵۰ درصد جایی خوبه که مثلا داری ی کاریو که دوست داری رو انجامش میدی یهو افکار مسموم میزنه تو سرت باید مقاومت کنی و سری حواست رو پرت کنی)
    حواس پرتی نعمت بزرگیه!(ببین وقتی حال نداری و کلافه ای و یا داری تحریک میشی با توجه به مواردی که بالا گفتم و انجامشون ک دادی باید ی ی چیز دیگه رو هم رعایت کنی و اونم اینه ک حواست رو پرت کنی مثلا داری بازی میکنی یا فیلم میبنی تحریک میشی درجا بزن برو تو کوچه یا پارک قدم بزن یا اگه با کوچه رفتن حال نمیکنی چون از شهرتون خوشت نمیاد برو دست و صورتت رو بشور برو بشین با یکی صحبت کن یا ی اهنگ یا مداحی یا قران ی چی گوش بده البته معمولا داری بازی میکنی افکار مسموم و بیکاری و … سراغت نمیاد ولی در مابقی موارد باید اینکارارو کنی و اگ مثلا داشتی کار میکردی و یا شب بود یا بعدظهر یا دم غروب حالت گرفته بود و کلافه بودی و … برو بازی کن یا مواردی رو ک گفتم رو انجام بده یا ی فیلم طنز نگاه کن)
    نمازت رو بخون اگه نمیخونی شروع کن به خوندن تنبلی نکن
    اگه حالت جنابت داری (یعنی ازت اسپرم خارج شده) برو حموم و غسل جنابت کن روشش تو اینترنت هست سرچ کن غسل جنابت چگونه است
    نکته مهم :
    ببین ترک گناه همش بستگی به اون لحظاتی داره که نفس امارت و شیطان بهت هجوم اوردن که نشانه هاش رو گفتم و دوباره میگم :
    ۱- استرس
    ۲-کلافگی
    ۳-تحریک شدن
    ۴- خستگی
    ۵- بی حوصلگی
    ۶- خشم
    اینجور مواقع فقط ی لحظه تصمیم درست نجاتت میده بگو نه !
    و
    خودت رو مشغول کن فقط همین
    ببیین دلیل شهوت رانی تو فقط تحریک شدنت نیست اینا همش عواملی بودن که باعث شکست های من میشدن و خیلیا دیگه

    و در آخر : اینو بدون تو تنها نیسیتی خدا هست اهل بیت هستن امام حسین علیه السلام هست ازشون بخوای کمکت میکنن ولی خودتم باید بخوای خواستن یعنی عمل کردن ن صرفا گفتن کلمه ی خواستن
    خواستم ازت اینه که :

    هیچوقت نا امید نشو هیچوقت تو میتونی

    اگر تو بخوای دنیا در برابر خواسته ی تو تسلیم میشه شیطان هیچی نیست نفس اماره هیچی نیست فقط نباید ازشون غافل شی و از دستشون فرار کنی مراقب خودت باش . یاعلی

    تعجیل در فرج قطب عالم امکان بقیه الله اعظم حضرت مهدی عج سه تا صلوات بفرستین

    الهم عجل الولیک الفرج

    1. اول مورد اینکه شما کاملا هیچی نمیدونی اینو باهات شرط میبندم دوما نیاز جنسی همونطور که از اسمش معلومه یه نیازه مثل غذا حالا این به طوری باید رفع بشه که یکیش سکس هست وقتی نمیتونی سکس داشته باشی ناچارن باید با خود ارضایی رفعش کنی وباید ماهی چند بار انجام بشه، اینکه تو نتونستی ترک بکنی و اومدی قصه حسین کورد شبستری تعریف کردی خنده داره چون مطمئنم نمیتونی انجام ندی ، علتی هم که نمیتونی ترک کنی اینه که ، هر وقت غذا خوردن رو بتونی ترک کنی خودارضایی رو هم میشه ترک کرد،اینجا فقط بحث سره تعداد دفعاته که نباید از حد بگذره وبشه کنترلش کرد ، بنابراین ترک کامل یه چیز مسخرس و این شعر و ور ها رو هم برو جای دیگه تعریف کن

  70. سلام دوستان من هم معتاد پورن بودم اما روش زیر خیلی کمکم کرده:
    عهد کردم هربار گناه این شکلی کردم، صدهزار تومن پول تا فرداش به خیریه واریز کنم. همین خیلی کمک کرد که فک های بدم کم تر بشه.
    راه دومم این بود: خونده بودم برای تغییر عادت نمیشه حذفش کرد فقط میشه عادت رو جایگزین کرد. با توجه به این که هر وقت خودارضایی میکردم تا یکی دوساعت وقتم تلف میشد و تا دوروز هم عذاب وجدان و افسردگی میگرفتم، یه لیست از کارایی کهدهمیشه آروز داشتم کاش وقت داشته باشم و انجامش بدم مثل اتو کردن لباسهام، خوندن کتاب های خوبم، دیدن دوره هایب که خریدم، موسیقی زدن و ‌..‌ رو نوشتم و هر وقت فکر گناه به سرم بزنه به جای گناه میگم این دو ساعت رو صرف این کار مورد علاقهدمیکنم. اتفاقا الان برعکس قبل منتظرم حس گناه بیاد چون این جری به کارای عقب مونده ی جالبم میرسم این شرطی سازی هم خوب جواب داد خدا رو شکر.دوستان دیگه هم لطفا تجربیاتشون رو بنویسن

  71. چگونه می توان اثرات پرونوگرافی را درمان کرد تا رابطه جنسی فقط متکی به فیلم ها نشود

    1. در مقاله توضیح داده شده است ولی بطور کاملتر می توانید در کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه بیابید نحوه خرید کتاب در لینک زیر توضیح داده شده است.
      https://dr-sanaie.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%be%d9%88%d8%b1%d9%86%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d9%84%d8%b0%d8%aa-%d9%85%d9%85%d9%86%d9%88%d8%b9%d9%87-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%be/

  72. سلام جناب دکتر
    مدت یکسال از محرمیتم با همسرم میگذرد.
    رابطه نداشتیم
    فقط بدن‌های همو کامل دیدیم.
    قراره یک ماهه دیگه بریم سر خونه و اونجا رابطه رو شروع کنیم
    متاسفانه من که آقا هستم مدت تقریبا یک ماهه با فیلم پورن برای اولین بار در عمرم خودارضایی کردم و هر چندوقت یه بار با دیدن فیلم نرتکبش میشم. آیا میتونم با تمرکز و ترک دیدن فیلم در رابطه‌ای که به زودی با همسرم قراره داشته باشم موفق باشم.
    میترسم بر اثر دیدن فیلم و خودارضایی تو این مدت دچار اختلال نعوظ بشم یا ذهنم شرطی شده باشه نتونم پیش همسرم ارضا روحی و جسمی بشم. ممنون

    1. سلام عزیزم. شما اضطراب زیادی دارید. درست است که پورنوگرافی مشکلاتی بوجود می اورد ولی نه با چند بار دیدن. مشکل شما اضطرابتان است که از گفته های شما نمایان است. مقاله راه های درمان اضطراب ا در سایت مطالعه کنید. ریلکس باشید. بخاطر داشته باشید نعوظ نداشتن برای همه ممکن است در طول رابطه اتفاق بیفتد و چیز مهمی نیست.

      1. دکتر عزیز… خیلی ممنون از بزرگواری شما که بدون هیچ چشم داشتی وقتتون رو صرف پاسخ سوالای ما می‌کنید 🙂
        ممنونم که راهنماییم کردید. هم از نگرانی در آمدم و هم فهمیدم چه مشکلی دارم. قبلا مقاله‌ی اعتماد به نفس یا عزت نفستون رو خوندم. باید اعتراف کنم عاااالی بود 🙂
        ممنون میشم مطالب و منابع بیشتر راجع به عزت نفس معرفی کنید. کتاب یا لینک. خیلی متشکر… 🙂

    2. سلام وقت بخیر. من چهارساله ازدواج کردم و مشکلی با همسرم ندارم، اما ایشون گاهی پورن میبینه و بعضی وقتا از منم میخواد که همراهیش کنم اما من خیلی واضح بهش گفتم دوست ندارم ببینم. و متوجه میشم که توی تنهایی پورن میبینه. ما توی رابطه جنسیمون مشکلی نداریم. منم سعی میکنم کمتر حساسیت نشون بدم تا منجر به مخفی کاری نشه. اما واقعا روحم آزار میبینه. چیکار باید کرد؟ ممنونم

      1. ایشان باید از معایب پورنوگرافی آگاه بشن. کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه را به اتفاق مطالعه بفرمایید. لینک خرید در ادامه گذاشته می شود
        https://dr-sanaie.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%be%d9%88%d8%b1%d9%86%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%d9%84%d8%b0%d8%aa-%d9%85%d9%85%d9%86%d9%88%d8%b9%d9%87-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%be/

    3. سلام منم هم سنه توام وهم مثه تو سه روزی یه بار بیا باهم دردل کنیم ایدی تلگرام من TURKMR7
      هم ترک کنیم هم دوس باشیم من خیلی دنبال دوستم چون تن ها نمیمونم ومیتونم ترک کنم

  73. سلام.من ۱۵ سالمه و ۲ ساله که دارم خودارضایی میکنم.و چند ماهه که پورن اعتیاد پیدا کردم و متوسط روزی ۳ بار میزنم.چیکار کنم؟

  74. سلام آقای دکتر من۱۶ سال دارم و دو سال است که به این عادت گرفتار شدم هر بار که خواستم ترک کنم بثورت دیوانه وار به سمتش گرایش پیدا میکنم آیا راه حلی برای این مشکل هست؟

  75. دکتر جان سلام.من از سیزده سالگی شروع به خودارضایی کردم وتاالان که بیست ویک سالمه ادامه پیداکرده.درواقع خودارضایی من از روزهای اول بدون تماشای فیلم های پورن بود ولی این دوسه سال اخیر همراه شده باتماشای پورن.درزمان تماشای فیلم پورن توجه من به نقاط مچ پا به پایین زنهامعطوف است ودرواقع فکرمی‌کنم علت تماشای پورن برای من توجه به پای زنهااست .این علاقه درون از کودکی وجود داشته است والان خیلی بیشترشده است .به حدی که افسردگی گرفتم و داخل جمع نمیتونم باشم واعتمادبه نفس خیلی پایینی دارم.خیلی دارم اذیت میشم.راه حل چیه؟

    1. سلام. با یک رواندرمانگر مشاوره کن. علت این موضوع احتمال زیاد به یک تجربه در دوران کودکی شما بر می گردد که از نگاه کردن به این نقطه تحریک شده اید و این امر بجهت انکه اولین برخورد شما با موضوع جنسی بوده است در شما باقی مانده است. یاداوری این خاطره به شما کمک زیادی در بهبود می کند. نکته دیگر انکه هر قدر به این ذهنیت خود بیشتر پرو بال بدهید بیشتر تقویت می شود. یعنی تماشای پای زنان در پورن این باور را در شما که تنها از این نقطه تحریک می شوید تقویت می کند و اجازه نمی دهد سایر قسمتهای تحریک پذیر ذهنتان شکل خود را بیابد.

      1. سلام آقای دکتر من 12 ساله ازدواج کردم همسرم 25 سال خود ارضایی میکرده الان 2 ساله که گذاشته کنار مشکلش اینه که عادت کرده با استرس به ارگاسم برسه و میگه الان چون استرس ندارم اون حس خوبو نمیتونم از رابطه واقعی بگیرم و الان در رابطه عادی به ارگاسم میرسه ولی ذهنیتش اینه که خود ارضایی حس بهتری داشته براش خواستم بدونم آیا راهکاری برای درمان این اختلال هست؟ ممنون میشم کمکم کنید

  76. سلام، دکتر چطور میتونم کاری کنم که اون افکار و تصاویر به خوابم نیاد؟ هر دفعه که به خاطر خواب و رویا که نه کابوس هایی درباره اون تصاویر باعث شد شکست بخورم. باید چکار کنم؟

  77. من هم اعتیاد به خودارضایی و تماشای پورن داشتم… ۲۰ سال خودارضایی و حدود ۱۰ سال هم پورنوگرافی… با کمک از متخصص طب سنتی و انجام سه مرحله حجامت عام و یک مرحله حجامت ساکرال از شر هر دوتاش راحت شدم… تاثیر حجامت در از بین بردن تحریک ها و فکرهای اونجوری عالیه. اصلا نگاهم به مسئله ی جنسی عوض شده و سه ماهه که هیچ تمایلی به خودارضایی و تماشای پورن ندارم… فقط تو رو خدا به متخصص مراجعه کنید. حجامت یکی از درمانهاست و برای همه مناسب نیست. خود درمانی و انجامش توسط افراد غیر متخصص مشکل ساز میشه…

    1. میشه لطفا اسم اون متخصص طب سنتی رو معرفی کنید اگر میشه به این آیدی تلگرام پیام بدید

  78. سلام دکتر.
    یک سوال : شما فرمویدن در پروسه ترک پورنوگرافی باید خودارضایی هم تا مدتی کنار گذاشته شود. میتونم بپرسم برای چند وقت؟ و اینکه بعد از این دوره وقتی خودارضایی‌ دوباره بدون پورن صورت بگیره ، قاعدتا با تصور ما از صحنه هایی که قبلا دیدیم صورت میگیره که اونم از فیلم پورن اومده…اینو که دیگه کاری نمیشه کرد؟
    یا طور دیگه ای باید خودارضایی کرد؟

    1. سلام. اینکه بهتر است مدتی خودارضایی صورت نگیرد بدلیل آن است که خودارضایی فرد را به سمت پورنوگرافی می برد ولکن این یک قانون نیست.
      از سویی دیگر باید آگاه بود که کم شدن اثرات پورنوگرافی بتدریج صورت می گیرد، بنابراین اندک اندک صحنه های پورنوگرافی در ذهن کمتر مرور می شود. این امر نیازمند زمان است.

      1. آقای دکتر من ۱۸ سالمه ۲ ساله که با پورن خود ارضایی میکردم و الان نزدیک ۱ ماهه پورن ندیدم اما خود ارضایی انجام دادم
        آیا عوارض به اون حد هست آیا من که پورن رو ترک کردم راه ترک خود ارضایی رو هموار تر کردم یا نه؟
        لطفا پاسخ بدین

        1. مسلما بعد از ترک پورن بتدریج دفعات خودارضایی کمتر خواهد شد. اسیب خودارضایی قابل مقایسه با خودارضایی نیست و شما باید خوشحال باشید که پورن را ترک کرده اید و نگران خودارضایی نباشید. خود را به فعالیتهای مفید مانند ورزش مشغول کنید و از خودارضایی کردن احساس گناه نداشته باشید زیرا احساس گناه فکرتان را بیشتر معطوف بر خود ارضایی می کند.

  79. من سوالم اینه که از موقعی که احساس شهوت بوجود میاد تا موقعی که احساس شهوت تموم میشه چقدر زمان میبره؟ باتشکر

    1. سلام. این موضوع بستگی به ان دارد که فکر شما چقدر سریع به موضوع دیگری مشغول شود. شهوت موضوعی مرتبط به فکر است. فکر باعث ایجاد شهوت می شود.

  80. من ده ساله که معتادم۲۵ سالمه ، اظطراب شدید باعث شد از بچگی این کارو کنم، بعد از چند سال فکر کردم کار خوبیه پسر زیبایی بودم، ولی با هیچ دختری به جز فضای مجازی ارتباط نگرفتم، کاملا خجالتی بودم و هنوزم هستم، ارتباط اجتماعی من صفر هست، فقط یه چیزیو یاد گرفتم هر بار سعی کردم که ترک کنم محکم تر خوردم زمین، احساس تنهایی که الان دارم با چند سال قبل فرق داره، با دیدن دو تا دوست یا زن و شوهر حالم به قدری بد میشه که دلم میخواد سرم رو بکوم به دیوار، فقط هر بار خوردم زمین موقع بلند شدن سخت تر بود، کارم به جایی رسیده روزی ۳ بار خودراضایی کنم. دنیا از این سیاه تر نمی شه.

    1. سلام عزیزم. شاید نیاز باشه شما در کنار یک روانشناس به خودتان کمک کنید. ترک پورنوگرافی بالاخص برای کسی که بواسطه اضطراب و کمرویی و نیز اضطراب اجتماعی به ان روی اورده است مستلزم ان است که در عین کار کردن بر روی ترک پورنوگرافی بر روی روابط اجتماعی نیز کار شود.

  81. سلام وخسته نباشید به دکترا گرامی که به فکر مردم هستید،
    من چند انتقاد به فرمایش شما دارم،
    ۱٫ خودارضایی با تصویر سازی ذهنی انجام می شود، و از ان تصویر سازی می توان با شباهت به پورن نام برد، و به طور کلی این تصویر سازیها ممکن است در طول چند روز اتفاق افتد و منجر به غلبه بر فرد و خودارضایی شود پس خودارضایی ارتباط تنگاتنگی با پورن داشته و نمیتوان به طور جداگانه به بررسی و علت یابی انها پرداخت.
    ۲٫ منشع سکس در پسر و دختر احساسات است وقتی من به کسی عشق بورزم هورمون اکسی توسین درون بدن من ترشح شده و برای سکس اماده میشود، پس ریشه این اعمال از عشق سرچشمه می گیرد، و اگر عشق نداشته باشم به سرعت افسرده و زشت شده و مغزم توانایی خودش را از دست میدهند.
    ۳٫ علت گرایش مجدد خود بنده به سمت پورن افسردگی وخستگی فوقالعاده شدند است به نحوی که مغزم هبچ چیزی را به خاطر نمی اورد قدرت تفکر از من سلب میشود و ناخوداگاه به سمت پورن میروم.
    لطفا نظر خودتان را با توجه به تجربیات خودتان و علم خودتان بفرمایید دلیل توجه به تجربیات شخصی به این دلیل عرض شد که علوم صرفا به مطالعاتی اماری می پردازند و ان ان را به بقیه افراد نسبت می دهنده.
    لطفا ریشه و فلسفه گرایش به پورن را در یک چرخه با توجه به دانش خودتان بفرمایید.
    با تشکر از لطف شما

    1. سلام. ممنون که تجربه خود را به اشتراک گذاشتید.
      ۱٫ بله پورن می تواند با خودارضایی گره بخورد. بدین نحو که بدلیل اینکه همیشه پس از تماشای پورن خودارضایی انجام می شود ذهن شرطی شده و خودارضایی تداعی گر پورن می شود.
      ۲٫ با ای نظر شما موافق نیستم. پورن و عشق و رابطه جنسی دو مقوله کاملا جدا هستند. رابطه جنسی را نمی توان با پورن یکی دانست اگرچه در ظاهر یکی می نمایذ.
      ۳٫ بله افسردگی و اضطراب می تواند دلیل تماشای پورن باشد. در این مورد بهتر است همراه با پرهیز از پورن به درمان انها نیز پرداخت
      کتاب بنده با نام پورنوگرافی، لذت ممنوعه را در چند روز اتی در سایت قرار خواهم داد که شرح مبسوطی از پدیده و مکانیسم پورنوگرافی است.

  82. سلام من با فیلترشکن میرم سایتهای پورن خودارضایی هم میکنم دکتر اعصاب و روان گفت اسکیزوفرنی گرفتی ولی به نظرم پورن چون از گناهان جدیده بیماری جدید روانی گرفتم قرصهای زیادی خوردم ولی خوب نشدم

  83. من ینی توو عمرم یک همچین گناه وحشتناکی انجام نداده بودم و چندین بار از خدا کمک خواستم و نامید نیستم ولی در هر صورت حس خیلی بدی دارم و بعضا کابوس میبینم

    نمیدونم از این تنهایی چجور خلاص بشم…

    مطمئنم این بزرگترین مشکلمه و زیاد اجتماعی نیستم و دوستی هم ندارم

    1. تماشای پورنوگرافی هم علت اجتماعی نبودن و هم معلول ان است. یعنی افراد کمتر اجتماعی احتمال بیشتری دارد به پورنوگرافی روی بیاورند و از سوی دیگر همین کار باعث ضعف بیشتر انها در روابط اجتماعی و مهارتهای اجتماعی در انها می شود

      1. سلام,اگر خودارضایی نکنیم چطور با فشار جنسی کنار بیایم من بعداز یک هفته فشار جنسی خیلی زیادی رو حس میکنم و مجبور میشم خودارضایی کنم وقتی هم خودارضایی میکنم باز به دام پورن می افتم

        1. سلام. پورنوگرافی متفاوت از خودارضایی است. قرار نیست برای خودارضایی پورنوگرافی تماشا کنید. وقتی این دو با هم وابسته می شوند فرد دچار مشکل می شود. ترک پورنوگرافی به معنای ترک خودارضایی نیست.

        1. سلام. دو گونه ارتباط وجود دارد. اولا آنکه افرادی که ارتباط اجتماعی ضعیف دارند و کمتر قادر به ایجاد روابط اجتماعی هستند به سمت پورنوگرافی کشیده می شوند که این امر کمبود مهارت اجتماعی را در آنها تشدید می کند و ضمن آنکه پورنوگرافی باعث می شود فرد مدت زمان زیادی را بدون نیاز به هرگونه ارتباط اجتماعی سر کند. همانند کسی که به بازی کامپیوتری اعتیاد پیدا می کند و در نتیجه کمتر با انسانهای واقعی فرصت ارتباط می یابد. در اینصورت مهارتهای اجتماعی او تضعیف می شود.

  84. سلام اقای دکتر امیدوارم سالم و سر زنده باشیدممنوم بابت مطالب خوب سایتتون
    با توجه به مطالب که گفتین در چرخه ساختگی که در مغز ایجاد شده یکسری مسیر های عصبی ایجاد شده که با گذشت زمان این مسیر و سیستم مغزی بزرگ می شود مانند یک پیانیست یا یک هنرمند
    و مغز شرطی میشود ونسبت به یک سری صحنه ها دوباره وارد چرخه می شودهمانند شرطی شدن کلاسیک در ازمایش پاولف
    اما سوال من این جا است که این میسیر عصبی بعد از چه مدت ناپدید می شود یا مسیر ان کم رنگ می شود چون اگر کسی هم سه سال پیانو کار کرده باشد بعد از سه سال توانایی زدن خود را به کلی از دست میدهد و ایا این مسیر را می توان بعد از چند سال از بی برد
    و سوال دیگر من این است خب بعد از ترک یا اسیب های مغزی از بین میرود و مغز حالت طبیعی بر می گردد
    و اخرین سوال من این است که من در گزشته در تست های هوش متفاوت ضریب هوشی بالایی کسب کردم ایا این سیستم باعث کاهش ضریب هوشی من شده و ایا توانایی مغزی من کم شده وپس از ترک عوارض ان جبران می شود و هوشم و توانایی ذهنی من به حالت قبل را پیدا می کند

    1. سلام. وقتی پیانیستی مدت ها تمرین نکند مغز مانند گذشته فرمان نمی دهد و کم کم مسیرهای عصبی کمرنگ تر می شود ولکن این پیانیست بعد از سالها نیز مجددا تمرین کند مغز بسرعت مسیرهای قدیمی را بازیابی می کند. بنابراین مغز کسی که ترک کرده است مانند کسی نیست که هرگز پورن ندیده است.
      سوال دوم: اسیبهای مغزی در صورتی که زمان اغاز تماشای پورنوگرافی بعد از نوجوانی بوده باشد احتمال بیشتری دارد که از بین برود. ولکن همانند هر تجربه دیگری تاثیراتش ماندگار است. حتی تجربه یک سفر نیز بر روی مغز تاثیر گذاشته و تاثیرش نیز ماندگار است. ولکن این به معنای ان نیست که نتوان مسیرهای جدیدی در مغز ایجاد کرد. مسیرهای قدیمی را نمی توان از بین برد ولکن مسیرهای جدید را می توان ایجاد کرد.
      سوال سوم: معمولا پورنوگرافی با ایجاد اضطراب بر کارایی هوش تاثیر گذار است که با ترک ان از بین می رود

  85. سلام جناب دکتر، اگه مجرد باشیم بخواهیم برای مدت طولانی ترک داشته باشیم مثلاً یکسال از انجام خودارضایی خودداری کنیم و فقط از طریق احتلام شبانه ارضا بشیم آیا به نظر شما ممکنه برای دستگاه تناسلی مضر باشه و به فرآیند تولید اسپرم و تعادل هورمونی آسیب برسانه و یا اینکه پرهیز آن برای سلامتی ما بهتر است؟
    با تشکر

  86. عرض سلام و وقت بخیر
    ممنون از مقاله خوبتون که به اشتراک گذاشتین. با توجه به مقالتون شکی در آثار سوء فیلم های پورنو نمیمونه.، فقط تنها مسئله ای که برام تا الان مجهول بوده اینه که خودارضایی به تنهایی دقیقا چه مضرات و فوایدی داره؟ آیا بهتره که به کلی بزاریمش کنار یا بهتره هر چند وقت یکبار انجامش بدیم، خیلی خوب میشه در این مورد یکم دقیق تر توضیح بدین یا درصورت وجود یک منبع مورد اعتماد معرفی کنین که این شک و شبهه مضر یا مفید بودن خودارضایی رو برای بنده رفع کنه.
    باتشکر

    1. سلام.خسته نباشید. منو همسرم سه ساله ازدواج کردیم.اون از اول فیلم پورن میدید و رابطمون بر همین اساس بود.من اولا ضررشو متوجه نبودم الان بعد سه سال میبینم ک فقط با فیلم تحریک میشه.رابطه عاطفیمونم داغون شده بخاطر همین. بنظرتون راهی هست ک بتونه ترک کنه؟البته خودارضایی نمیکنه فقط فیلم میبینه و میگه چون قبلا نمیدیدم الان برام عقده شده ک ببینم!

      1. سلام. باید خود او اراده بکند برای ترک ان. اعتیاد به پورن مانند هر اعتیاد دیگری مستلزم تلاش و اراده است. کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه را تهیه کنید. به او کمک می کند بفهمد چه اسیبی به مغز خود می زند. راههای ترک نیز توضیح داده شده است.

  87. سلام وقت شما بخیر،
    خواستم بدونم که آیا انجام عمل خودارضایی در افزایش هورمون تستوسترون و بهبود عضله سازی در ورزش بدن سازی موثر است یا خیر؟
    با تشکر

  88. خود ارضایی مناسب نیست و بیشتر در دوران جوانی هست.
    من شخصه قصد ازدواج دارم ولی با شخص سالم و متعهد.
    خود ارضایی ضعف شما رو نشون میده و جاهن امروز جهان سکس هست و کسی که سکس نداشته باشه امل حساب میشه.
    کمی پول کمی اعتماد به نفس کمی خنده فقط چند تا بوق و تمام!
    ولی مشکل این جاست که صحت سلامتی افراد فقط با ازمایش مشخص میشه و نمیشه از همه ازمایش گرفت
    پورن صنعت مورد علاقه ی من هست و عاشقش هستم از صمیم قلب.
    ولی روزی باید واقا ازدواج کرد و زندگی تشکیل داد.در کل.
    اگه دوست دار پورن هستید بدونید بلخره باید ازدواج کنید و راهی جز ازدواج نیست.ازدواج کردن درواقع بهترین راه حل برای سلامتی شماست.
    بعد ازدواج هم من توصیه میکنم پورن نگاه نکنید چون باعث میشه از زن خود انتظار های نا متعارف داشته باشید که ممکنه منجر به اختلافات زناشویی بشه.
    مثلا هیچ مردی حاظر به انجام عملیات متعارف در پورن نمیشه واگه خانمی چنین انظاراتی داشته باشه خب غیر متعارف هست.
    توجه کنید پورن یک صنعت پول ساز هست و نوعی جنبه ی بزرگ نمایی هم داره و نمیشه از خانم ها و اقایون انتظار چنین کارهایی رو داشت.
    در کل من طرف دار پورن هستم به شدت ولی خب بهتره فعلا ازش فاصله گرفت و درگیر زندگی بود و مشکلاتش برای پورن دیدن تا ۱۶۰ سالگی وقت هست!من ۲۶ سالمه و حالا حالاها مسیر درازی در پیش دارم!پورن دیدن زیاد فقط عوارض جانبی برای انسان داره.تا چند سالی برای من خبری از پورن نیست.شاید ده سال!شاید حتی بیست سال!وقت ازدواج هست!با ادم سالم و متعهد.سالم کسی هست که هم اخلاقش سالم باشه هم روحش هم جسمش خود من که سالم هستم و از خودم مطمئن هستم و با یاری خدا کیس مناسب هم شاید کم باشه ولی هست.عاقبت ازدواج با خانم ناسالم چیزی جز یک فرزند فاسد و مضر برای جامعه نیست.
    سپاس.

  89. سلام جناب دکتر
    من نزدیک به ۱۰۶ روز پورن و خودارضایی نداشتم اما بعد از ۱۰۰ روز به شدت وسوسه میشدم که پورن ببینم و تصاویری که قبلاً دیده بودم همش جلوی چشمام بود ،سوال من اینه که شما تو این مقاله گفتین که بعداز سه ماه گاهی وسوسه به سراغمون میاد پس چرا من بعد از ۱۰۰ روز وسوسه ام به بالاترین حد خودش رسید؟؟

    1. سلام. مدت ۳ ماه بصورت میانگین برای افراد است و بعضی افراد شاید ۲ ماه و بعضی دیگر ۵ ماه بطول بیانجامد . اما نکته مهم ان است که بجهت تغییراتی که تماشای پورن در سیم پیچی مغز ایجاد می کند کسی که برای مدت مدیدی پورن می دیده است همواره آمادگی بیشتری دارد تا مجددا به دور تماشا کردن بیفتد. اما باید آگاه باشید که قرار نیست لزوما هیچ لغزشی نداشته باشید زیرا لغزش جزو طبیعت هرگونه ترکی است. مجددا پس از لغزش ادامه برنامه پرهیز را بدون هیچگونه احساس بدی پی بگیرید.

  90. سلام من هم به این مشکل مبتلا هستم ولی برای من اتفاقی افتاد اینکه یک حس قوی به من اجازه نمی‌داد که سراغ این فیلم ها برم و اصلا دیگه اون حسی که منو به سمت اون جذب می‌کرد ندارم بعد اینکه من یه شب خواب دیدم میخواستم خود ارضایی کنم اما خودم جلوش رو گرفتم و اینکه من فقط کمی توی تمرکز کردن روی کار هام دچار مشکل شده ام از موقعی ای که ترک کرده ام اگه میشه کمکم کنید

  91. سلام میخواستم بدونم خودارضایی بدون تماشای پورن مشکلی برای بدن و ذهن ایجاد میکنه؟ و من الان حدود یه هفته اس که ترک کردم ولی امروز چشمم به یک عکس زشت خورد آیا من باید از اول برنامه برای ترک بچینم؟

    1. سلام. افراط در هر چیز مضر است. خودارضایی نیز اگر به دفعات زیاد صورت گیرد باید فکری برای آن کرد.
      لزومی به برنامه جدید نیست. ولکن باید در برنامه ریزی خود برای ترک، موقعیتهای اینچنین را پیش بینی کنید. یعنی از ابتدا بدانید که ممکن است گاهی لغزش صورت بگیرد و این طبیعی است. ولکن مجددا با قدرت بیشتر به برنامه پرهیز ادامه دهید

  92. سلام
    من سی روز پورن و خود ارضایی رو ترک کردم ولی بعدش خوردم زمین و همش رو در کمتر ده روز جبران کردم
    شما به بیماری پورن و خودارضایی با همدچار نیستین و اگر هم بودین در این حد نبوده اینقدر آسون نگین تنها تو اتاقت نشین به مرور ترکش کن
    یک عمر هم به مرور خواستم ترک بکنم هم ناگهانی نمیشه که نمیشه
    به هم بدجور گره خوردن
    گور بابای خودارضایی لطفا یک راهکار کلی برای پورن بدین اول بتونم این زن و شوهریشون رو تبدیل به طلاق کنم بعد که پورن رو کشتم کار خود ارضایی رو راحت یکسره کنم
    هر بار خواستم یکیشون رو بکشم دیگری اون رو از مرگ نجات داد
    واقعا بعد اون سی روز نمیشد خودم کنترل کنم واقعا نمی شد
    بگین چکار کنم راهکار های حرفه ای بدین من اول و آخر به اینترنت دسترسی دارم برای شغلم مجبورم دسترسی داشته باشم فیلتر شکن هم که همه جا هست
    یک مدت درگیر فانتزی هایی شدم اقا یک راهکار بدین ریشه این اژدهای موزی رو تیشه بزنم لطفا

    1. سلام. طبع زیبا و قلم گیرایی دارید.راهکارها همان است که ذکر شد در مقاله. نکته مهم آنکه باید بدانید احتمال لغزش بالا است و دانستن این موضوع از قبل کمک می کند تا برای آن تدبیری بیندیشید و پس از یکبار لغزش خود را شکست خورده ندانید و مجددا شروع به پرهیز کنید. کتابی جامع در این زمینه تدوین کرده ام که انشالله تا چند ماه دیگر به بازار خواهد آمد.

  93. سلام ببخشید به نظر من عزم و عهدی که بتوان به آن پایبند بود خیلی موثره بعدا روش ها. اما من از همین جا قول می دهم که دیگر نگاه نکنم.چون آثار مخربی بر روی ما دارد که ما آن را نمی فهمیم.

  94. سلام ممنون از مطالب مفیدتون خواستم ببینم برای ترک بهتره کم کم ترک کنیم یا یک دفعه ؟

    1. مسلما ترک دفعتا بهتر است اما ترک ناگهانی باید همراه با این بینش باشد که اگر مجددا در زمانی پرهیز خود را شکستید و پورن تماشا کردید خود را شکست خورده ندانید بلکه این وقایع را قسمتی از مسیر ترک بدانید.

      1. سلام آقای دکتر.
        ممنون از مقاله ی مفیدتان.
        جزاکم الله خیرا.
        من یه جوان ۲۲ساله هستم از یک خانواده مذهبی ، یک بچه مثبت قاری قرآن.
        اما متاسفانه از پانزده سالگی تا ۲۰ سالگی معتاد به نگاه کردن فیلم پورن و خود ارضایی بودم، در این مدت خیلی مبتلا به افسردگی شدید شدم و ترک تحصیل کردم،روابط اچتماعی ام به صفر رسید، تمایل شدید به همجنسبازی و کودک آزاری در من بیشتر شد، تا اینکه به مدت ۱۱ماه ترکش کردم البته در زندان‌. یعنی اعتیاد به فیلم پورن و خودارضایی باعث شد یک قاری قرآن پایش به زندان باز شود.
        در کل فیلم پورن لذت زندگی کردن و خانواده ام رو از من گرفت.
        بعد از ۱۱ماه که از زندان آزاد شدم و به خونه ام اومدم،اولین شب باز هم رفتم به سراغ سایت های پورن و خود ارضایی کردم .یعنی ۱۱ماه نگاه نکردن هم فایده نداشت برام .
        و هنوز هم دارم نگاه میکنم .
        دیگه خسته شدم آقای دکتر، با خواندن مقاله تان امید به ترک کردن در من بیشتر شده.
        دعا کنید که موفق بشم.
        سپاس.

        1. وقت بخیر. انشالله که با اراده خودتان و بکار بردن نکات علمی در ترک اعتیاد بر این مهم فائق شوید. کتاب پورنوگرافی لذت ممنوعه را در این راستا می توانید از فروشگاه سایت تهیه کنید

  95. سلام دوستان
    من یه برنامه آموزشی آنلاین به زبان فارسی جدیدا پیدا کردم که به نظرم خیلی کمک می کنه به کسایی که می خوان یک عادت بد مثل پورنوگرافی رو ترک کنن. خوبیش اینه که برای دوران ترک و تحمل سختیهاش، یه سری تکنیک ها معرفی کرده که من خودم خیلی ازشون برای دوران ترک خودم دارم استفاده می کنم و خیلی جواب میده.
    برام جالب بود که یه سری تکنیکها هم برای بعد از لغزش ارائه میده. معمولا ما بعد از لغزش دچار ناامیدی میشیم و برای مدتی باز پناه میبریم به پورن، ولی این برنامه بهم یاد داد که بعد از هر لغزش باید چیکار بکنم و چه روشی رو در پیش بگیرم که دور بعدی خودداری رو بهتر و مفید تر شروع کنم. اگه سر بزنین به نظرم کمک خوبیه براتون. یا علی. اسم سایت بی شکست است. به انگلیسی تایپ کنید.

  96. من که دیگه خسته شدم
    همه ی مقالات رو خوندم
    کتاب قدرت عادت چارلز داهینگ رو خوندم
    کلی ویدئو درباره ی راه های ترک عادت دیدم ولی فایده نداشته
    من قبلا سیگار رو ترک کردم ولی کنار گذاشتن پورنوگرافی به شکل وحشتناکی سخت تره
    واقعا خسته شدم…

  97. خیلی ممنونم ازتون یک نکته ای که باید به نظر من یاد آور شد این است که شاید بعضی افراد در شب خواب این فجایغع را ببینند که این امری طبیعی و به دلیل نخلیه شدن ضمیر نا خود آگاه آنان است ونباید به آن اعطنا کنند

  98. سلام من چند وقت به ترک خود ارضایی که مشغول بدم ذهن انگار جوری بود که فیلم سینمایی پورن انگار داخلش میساختن با خودم گفتم که خوب من که دیگه ندارم عادتو پس چرا از ذهنم لذت نبرم با این مطلب فهمیدم ترک شاید ۵۰درصد کاره سختع اما شیرینی ترک کردنش می ارزه

  99. بعلت انواع محدودیت ها،فقر مالی،بیکاری،شکاف عمیق طبقاتی،تبعیض،تحقیر شدن،نرسیدن به محبوبت بعلت فقر مالی،فشار تجرد،نا امیدی واقعی،بعلت همین ها،مغز و روان جوان ایرانی حال و روز خوبی نداره،و اثر تخریب عواملی که ذکر کردم خیلی خیلی بیشتر و بدتر از پورنوگرافیه که شما دست روی آن گذاشته اید.لطفا راهکار برای حذف تاثیر منفی عوامل فوق بدهید.مشکل پورنوگرافی مثل کاهی میباشد در برابر کوه مشکلات ما جوانها.خواهش میکنم ما جوانها را دچار عذاب وحدان نکنید.بخدا کسی وضع ما را درک نمی کنه.

    1. ممنون از به اشتراک گذاری نظرتان. بله همه مواردی که فرمودید مشکلاتی است که تاثیر بسزایی بر جوان می گذارد ولی نکته ان است که اینها مسائل اجتماعی هستند که راهکارهای بلند مدتی می طلبد و کنترل کامل ان در دست فرد نمی باشد ولکن موضوعاتی مانند پورنوگرافی کنترلش تنها در دست خود فرد است.

  100. ای کاش این اطلاعات شمارو زمانی که سنم کمتر بود بدست میاوردم و یا حداقل فرهنگش تو کشورمون جا افتاده بود که پدر ومادر ها توی سن بلوغ راهنماییمون میکردن که سمت این چیزا نریم من فقط از طریق اطلاعاتی که دادید به این نتیجه نرسیدم که تماشای پورن مضر هست حتی تاثیرشو از اسیب زدن به خودم هم متوجه شدم قابل توجه کسایی که میگن چکارمون دارید بذارید هر کاری دلمون میخواد بکنیم.. اطلاعاتتون مفید بود ولی متاسفانه کوتاه بود ای کاش بیشتر صحبت کنید و راهی جلوی پای افراد مجردی مثل من قرار بدید که چکار کنن اونم توی جامعه ما که زندگی روز به روز داره سختتر میشه و ازدواج تقریبا غیر ممکن هر چند ازدواج هم نباید در جهت رفع نیاز جنسی باشه در کل یه جوون مجرد چکار باید بکنه ..تشکر میکنم از شما اقای دکتر.

    1. ممنونم که مفید فایده واقع شد. کتابی در این زمینه از بنده در دست انتشار است که انشالله از بخش ارشاد زودتر بیرون بیاید و بتواند به افراد مشتاق کمک کند.

  101. همه ش محدودیت.چی از جون ما می خواهید.خودکشی بکنیم ،خوبه؟وضعیت و شرایط محدودکننده در کشور ما،سبب شده که هنجارهای حاکم بر ما نیز، متفاوت شود.لطفا کم ما جوانها را عذاب بدهید.

  102. با عرض سلام اقای دکتر من یسالی میشه ازدواج کردم و همسر و بعضی وقتا قبل رابطه مون دوس داره باهم پورن ببینیم البته تو بعضی از رابطه هامون البته تا حالا من بخاطر زیبایی و خوبی اندامم ناراحت نشدم و حس حسادت بهم دس نداده اما حس میکنم اخیرا تو بیشتر رابطه هامون قبلش دوس داره پورن ببینیم باهم و این واقعا برام نگران کنندس چون از نظر اخلاقی و اینام خوبیم باهم و من واقعا دوس ندارم ب زندگیمون خدشه وارد شه سن مون هم خیلی کمه و من ١٩و همسرم ٢٢سالشه لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام عزیزم. به احتمال بسیار زیاد همسر شما عادت به تماشای پورن پیش از ازدواج به مقدار زیاد داشته است. بنابراین متاسفانه ذهن او کمی تغییر ساختار یافته است و تنها با تنوع زیاد موجود در پورن تحریک می شود. این موضوع ربطی به زیبایی و یا کمتر زیبا بودن شما ندارد و تنها به ساختار مغز او ارتباط دارد. سه مقاله موجود در سایت درباره پورنوگرافی را به همسر بدهید تا مطالعه کند. من هم احساس خوبی از این موضوع همسر شما ندارم. بر اساس تحقیقات، تماشای پورنوگرافی به تنهایی در هیچ شرایطی درست نمی باشد و مشکلات زیادی بوجود می آورد. تماشای زن و شوهر با هم تنها به میزان یکبار در ماه می تواند مشکلی نداشته باشد و بیشتر از آن مشکلات عدیده ای بوجود می آورد.

  103. من بارها و بارها خواستم ترک کنم حتی گاهی به مدت یکماه ندیدم ولی دوباره برگشتم و بعد از هربار دیدن شدیدا پشیمون میشم. و الان تقریبا چند روز درمیان میبینم بنظرتون دارم نزدیک میشم به ترک آن؟

    1. بله عزیزم. یک راه ترک می تواند بصورت تدریجی و با برنامه مشخص باشد. بطور مثال خود را مجبور می کنید تا نهایت هفته ای یکبار ببینید. البته باید مواظب باشید که زمان آن یکبار نیز کنترل شده باشد. نه اینکه ان یکبار جبران دفعات قبل را بکنید و بقولی اوور دوز کنید. کم کم به هر دو هفته یکبار آن را تبدیل کنید. تا به صفر برسانید. موفق باشید.

  104. سلام دکتر تمام این مقالها رو خواندم. همان که خدا در قران گفت هیچ راهی جز ازدواج یا یکنفر احتیاجات روحی مثل محبت کردن به یک نفر گرفتار را انجام بده وجایگزین این نیازهای عاطفی و جنسی شود وتمامممم.

  105. سلام جناب دکتر ، سوالی که من داشتم اینه که پس از چه مدتی اثرات ضعف حافظه از بین میرود ، و آیا بعد از تماشا نکردن به طور کامل بهبود می یابد و یا اندکی از اثرات برای همیشه در فرد می ماند؟

    1. سلام. زمانی که شما پیانو فرا گرفتید حتی اگر سالیان سال پیانو نزنید مغز امادگی دارد تا پس از شروع تمرین بسرعت مسیر فراموش شده را بیاد آورد. بهمینگونه می توانید اثرات پورنوگرافی را قیاس بفرمایید. توصیه می کنم برای درک بهتر پاسخ خود به کناب مغزی که خودش را تغییر می دهد اثر نورمن دویج که به فارسی نیز ترجمه شده مراجعه کنید. در صورتی که ضعف حافظه ناشی از پورنوگرافی باشد نهایتا پس از ۶ ماه بهبود می یابد. ولکن ممکن است ضعف حافظه بدلیل اضطراب بوده باشد که دلیل هردو است یعنی دلیل علاقمندی به پورن و ضعف حافظه.

  106. سلام آقای دکتر.من حدوده ۵ساله مبتلا به خودارضایی شدم شاید باورتون نشه که من اولین باری ک دچاراینکارشدم ناخودآگاه که روی زمین دراز کشیده بودم ویکم به زمین خودمو فشار دادم رخ دادو وبعد از چندین وقت که متاسفانه دیرشده بود فهمیدم اینکاراسمش چی بوده واقعا مسئول این اتفاق کی بوده؟واینکه الان بدلیل اثراتش روی حافظه و تمرکزم ۲ساله پشته کنکورموندم:(

    1. سلام. عزیزم خودارضایی اثر منفی بر حافظه و تمرکز ندارد. خودارضایی همراه با پورنوگرافی باعث تضعیف حافظه و تمرکز می شود. علت پشت کنکور ماندن شما اضطراب شما است. مقاله های اضطراب را در سایت مطالعه کنید. ورزش های هوازی را بطور منظم روزی ۴۵ دقیقه انجام دهید. ورزش بشدت بر روی شما موثر است. دو- شنا-پیاده روی- دوچرخه سواری.

    2. منم همین اتفاق برامپیش افتاده همون طور که به یه بیچاره ای مثل من گفتید اصلا نمیتونم رو درس خوندم تمورکز داشته باشم .هر وقت گوشمو دست میگیرم دوباره یادمبه قبلا ها میوفته و باز هم از روی هوسرانی این کار رو تکرار میکنم تورو خدا کمک کنید.

      1. سلام عزیزم. مطالب مقاله رو انجام بدید و رعایت کنید. وجود یک شخص حامی که تلاشهای شما رو تشویق کنه و در مواقع بحرانی که دچار هوس تماشا می‌شوید، در کنارتون قرار بگیره و کمک کنه اون زمان سپری بشه کمک زیادی بهتون می کنه.

  107. با سلام ممنون از مقاله خوبتون ،متاسفانه نزدیک ۱۵_ساله معتادم
    اگه میشه دوستان گروه ترک تشکیل بدن خیلی کمک میکنه
    همینجا هم لینک بزارن

  108. واقعا متشکرم بابت این مقاله و اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید، این اطلاعات نسبت به سایت ها و منابع دیگه کامل تر و فوق العاده بودن.
    با سپاس.

  109. خیلی ممنون از راهنمایی شما
    همونطور که روانشناس ها ما مردم رو کمک می کنند
    آرزو میکنم خودشونم زندگی موفق همراه با شادکامی در دنیا و آخرت داشته باشند
    خیلی ممنون دکتر دعا کنید زندگی پاک داشته باشیم

    1. سلام آقای دکتر
      وقت بخیر
      نوجوانی ۱۴ ساله هستم
      از اواخر ۱۱ سالگی شروع به دیدن فیلم پورن کردم تا اواسط ۱۲ سالگی
      ۱ سال ازش فاصله گرفتم و بعد از یک سال ، اوایل هفته ای یک یا دو بار میدیدم
      در این حین هم بار ها فاصله گرفتم و به مرور کمتر سراغ این فیلم ها میرفتم
      اما در اواخر ۱۳ سالگی دوباره سمت این فیلم ها رفتم
      اما وقتی به سن ۱۴رسیدم دیگه سراغ این فیلم ها نرفتم و الان ۱ ماهی هست که از این فیلم ها فاصله گرفتم و به خودم قول دادم که دیگه سمت این فیلم ها نرم
      خواستم بدونم اگر دیگه سمت این فیلم ها نرم ، بیماری من رو در آینده بخاطر دیدن فیلم های نامناسب در گذشته تهدید میکنه یا نه؟

      1. وقت بخیر. چون در سن پایین شروع کردید ممکن است نوع علاقه شما را تحت تاثیر قرار دهد. ترک طولانی مدت می تواند این اثرات را بتدریج تغییر دهد. کتاب لذت پورنوگرافی را از فروشگاه سایت تهیه کنید تا بیشتر با نجوه کنار گذاشتن اشنا شوید

  110. ضمن این همه مطالب علمی داشتم به این فکر میکردم که خدای رحمن چقدر دلسوزانه برای ما خط و مشی تعیین کرده و نگاه حرام رو مردود شمرده و خودارضایی رو از گناهان کبیره.
    ای کاش ذره ای به حرف خدامون گوش میکردیم.

  111. سلام ، میشه لطفا شماره ۴ رو توضیح بدید . مثلا نرم افزار معرفی کنید ( لطفا با لینک )

  112. ممنون از مقالا خوبتون
    دکتر ایا پس از ترک پورن ساختار مغز و حافظه به حالت قبل برمیگرده؟

    1. ما دارای نقشه مغزی هستیم. بطور مثال نوازنده های پیانو دارای نقشه مغزی هستند که انها را قادر به حرکات پیچیده و هماهنگ دست می کند. هر چه فعالیتی بیشتر و با دقت بیشتری انجام شود آن نقشه مغزی قوی تر می شود و هر چه فعالیتی کمتر انجام شود کم کم نقشه مغزی کمرنگ می شود. از سویی دیگر نقشه های مغزی با یکدیگر رقابت می کنند. یعنی ممکن نیست شما هم نقشه مغزی پورنوگرافی داشته باشید و هم نقشه مغزی سکس طبیعی. بنابراین پس از ترک نقشه قبلی کم کم رنگ می بازد.

  113. سلام ممنون از سایت خوبتون
    اگه پورن رو ترک کنیم ایا ساختار مغز به حالت اول خود باز میگرده و حافظمون مثل قبل میشه؟

  114. مرسی از مقاله دکتر
    امیدوارم که بتونم ترکش کنم
    اگه پورنو گرافی ترک بشه خود ارضایی هم حله
    الهی به امید تو

  115. سلام
    ممنون از مقاله خوبتون
    تا چه مدت پس از ترک تماشای پورنوگرافی نباید خودارضایی کرد؟

    1. عدد خاصی را نمی توان ذکر کرد. باید زمانی که رابطه شرطی بین پورن و خود ارضایی قطع نشده از خود ارضایی مانند هر رابطه شرطی دیگری اهتراز کرد. همانطور که از سایر مواردی که یاداور پورن است (همانند تنها ماندن در اتاق) و با پورن شرطی سازی شده است باید اهتراز کرد. اما در صورتی که فرد خود ارضایی کرد نو حتی پورن تماشا کرد نیز نباید برنامه خود برای ترک پورن را ناموفق بداند. زیرا مجدد برنامه پرهیز را می تواند از سر بگیرد و باید بداند که لغزش از برنامه پرهیز ممکن است اتفاق بیفتد. مهم رسیدن به مقصد است حتی اگر مسیر گاهی دورتر شود.

  116. سلام
    ممنون از مقاله خوبتون
    بسته به شدت اعتیاد، بند ۸ چقدر میتونه متغیر باشه؟ تا چه مدت فرد نباید خودارضایی انجام بده؟

    1. عدد خاصی را نمی توان ذکر کرد. باید زمانی که رابطه شرطی بین پورن و خود ارضایی قطع نشده از خود ارضایی مانند هر رابطه شرطی دیگری اهتراز کرد. همانطور که از سایر مواردی که یاداور پورن است (همانند تنها ماندن در اتاق) و با پورن شرطی سازی شده است باید اهتراز کرد. اما در صورتی که فرد خود ارضایی کرد و حتی پورن تماشا کرد نیز نباید برنامه خود برای ترک پورن را ناموفق بداند. زیرا مجدد برنامه پرهیز را می تواند از سر بگیرد و باید بداند که لغزش از برنامه پرهیز ممکن است اتفاق بیفتد. مهم رسیدن به مقصد است حتی اگر مسیر گاهی دورتر شود. شاید بتوان ۳۰ روز را برای این امر ذکر کرد. باید خود ارضایی بعد از ۳۰ روز نیز در شرایطی باشد که کمترین شباهت را به گذشته داشته باشد. مکان جدید- شرایط جدید و…تا کمترین یاد اوری را با پورن ایجاد کند.

      1. سلام من هم معتاد پورن بودم خیلی خیلی بد بود
        البته من فقط عکس نگاه میکردم در اثر دوستای بد
        درسم افت کرد چکن وقت زیادی میزاشتم پاش تا قبلش نفر یک استان بودم الا بیستمم از من کلا یک ماه طول کشید اما زندگیم نابود کرد عدم تمرکز بیخوابی افزایش میل جنسی لرزش دست و…
        البته الان ترکش کردم توی ترک اول خدارو در نظر بگیرین بعد شهوتتونو سرککب نکنین اگر زدین به جدول(عکس یا تخیل جنسی) کردین نازیاد بهش محل ندین بزارید بعد نیم ساعت خودش تموم میشه یه لیوان اب بخورین یا برید روی تراز خونتون اینقدم کنجکاو روی بدن جنس مخالفتون نباشین هیچی نداره اصلا ارزششو نداره اینقدر فسفر کلسیم پای این کنجکاویتون بره
        حواستون باشه مذی هم زیاد کلسیم میسوزونه منی که جای خود دارد

      2. سلام من از ۱۴ سالگی تا الان که ۳۵ سال دارم به این کوفتیا)پورن و خودارضایی( اعتیاد دارم و هر کاری هم میکنم باز میاد به ذهنم و انجامشون میدم واقعا داغونم کرده افسردگی شدید گرفتم قرص و داروی اعصاب مصرف میکنم همه موهای سرم ریخته اعتمادبه نفسم نابود شده ولی بازم ول کنش نیستم و بالاجبار و از روی عادت انجام میدم تروخدا بگید چکار کنم سرویسم کرده بخدا فیلتر وبلاک برای سایتا گذاشتم ولی باز وسوسه میشم و میرم سمتش و تازه بیشتر و بدتر از قبل انجامش میدم
        قبلنا که سنم پایین تر بود انگار ارادم قوی تر بود و بعضی موقعها حتی تا ۳ ماه هم سمتشون نمیرفتم ولی الان که سنم بالا رفته سخت تر شده بدتر شده انگار
        هزار جور مریضی روحی و جسمی برام اورده ولی بازم درگیرشم

  117. ممنون از مفاله
    من حدودا یک سال هست که تماشا نمیکنم ولی خود ارضایی داشتم (قبلش حدودا ۳ سال میدیدم)
    اثراتی که رو مغز گذاشته قابل درمان هست؟
    یعنی برای رابطه جنسی واقعی مشکل پیدا میکنم؟

    با تشکر

    1. سلام. پس از ترک پورنوگرافی بسیاری از مسائل حل می‌شود. البته در هر صورت اثرات روانی آن باقی می‌ماند ولی اثرات فیزیکی از بین می‌رود. به طور مثال معیارهای شما برای یک رابطه جنسی خوب تحت تاثیر فیلم‌ها می‌باشد و زمان و تلاش بیشتری برای اصلاح آنها وجود دارد تا تغییرات فیزیولوژیکی.

      1. سلام خدمت دکتر سنایی و دوستان.با اجازه ی دکتر یه مقاله راجع به همین فیلمهای پورن من قبلا تو گوشیم بود.الان خوندمش .خالی از لطف ندیدم هم دکتر هم دوستان بخونن.و بتونن که این تصاویر و فیلمها رو به امید خدا از ذهن پاک کنن.این لینکشه.فقط نظرات رو بی زحمت بگید تا ببینیم دوستانی که خوندن نتیجه چی بوده.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا