روانشناسی رابطه

قرار گذاشتن با کسی که هرگز در یک رابطه نبوده

۱۰ نکته برای قرار گذاشتن با کسی که هرگز در یک رابطه نبوده است

وقتی کسی می‌گوید: «من هرگز در یک رابطه نبوده‌ام.» بسیار تعجب ‌آور است. وقتی مردم آنقدر اجتماعی هستند و از قرار گذاشتن دریغ نمی‌کنند، انتظار وجود فردی که هرگز در یک رابطه نبوده است، فکری بیگانه به نظر می‌رسد.

با این حال، افرادی هستند که در واقع هیچ رابطه‌ای نداشته‌اند. این به این معنا نیست که آن‌ها قادر به داشتن چنین چیزی نیستند یا فرد مناسب را پیدا نکرده‌اند، بلکه به این معنی است که آن‌ها خیلی مشغول زندگی خود بوده‌اند یا هرگز نیازی به رابطه احساس نکرده‌اند.

در هر صورت، قرار گذاشتن با کسی که هرگز در یک رابطه نبوده است، بسیار دشوار می‌باشد. این فرد هیچ ایده‌ای از اینکه وقتی در یک رابطه باشد چه اتفاقی می‌افتد، سازش‌ها و تغییراتی که انجام می‌شود و از همه مهم‌تر، نحوه برخورد با دلشکستگی در صورت وقوع، ندارد.

بنابراین، ما یک راهنمای سریع برای قرار گذاشتن با کسی که هرگز در یک رابطه نبوده است، آورده‌ایم تا به شما کمک کنیم که در این مورد بهتر پیش بروید.

۱. ارتباطات

این لازم است که ارتباطات را واضح و بی‌طرفانه نگه دارید. طرف مقابلتان هرگز در یک رابطه نبوده و ممکن است اهمیت ارتباط واضح را درک نکند. شما باید او را در این موضوع راهنمایی کنید و به او بگویید که چه چیزی را باید در ذهن داشته باشد و چگونه ارتباط، نقش حیاتی در اینجا ایفا می‌کند. مطمئن شوید که ارتباط را بدون هیچ گونه نقص یا دخالتی ادامه می‌دهید. چراغ هدایت کننده طرف مقابلتان باشید و مسیر قرار گرفتن در یک همراهی موفق را به او نشان دهید.

۲. مستقیم باشید

فردی که با او قرار می‌گذارید هرگز رابطه‌ای نداشته است. انتظار از او برای درک حرکات و نشانه‌های ناگفته خیلی زیاد است. بنابراین، شما باید رفتار مستقیمی با فرد داشته باشید و عمل «او باید در مورد آن بداند» را کنار بگذارید.

فرد از همه چیز بی‌اطلاع است و باید در مورد تمام مسائل به او گفته شود. شما باید کاری کنید که طرف مقابلتان معنای پنهان پشت حرکات و چیزهای دیگر را درک کند.

با این حال، باید مطمئن شوید که نسبت به او رفتار تندی ندارید.

۳. از حرکات فرد قدردانی کنید

کسی که عاشق او هستید، مطمئناً برخی از حرکات عاشقانه را نسبت به شما نشان می‌دهد. شاید زمانی فرا برسد که او در این مسائل زیاده‌روی کند یا ممکن است آن‌ها را کمتر انجام دهد.

در هر صورت، شما باید قدردان تلاش‌های شریکتان باشید. باید این مفهوم را به او نشان دهید که در رابطه، حرکات کوچک بیش از کارهای بزرگ و پرهیجان ارزش دارند و در واقع آن‌ها بیشترین اهمیت را دارند؛ شما باید به شریکتان کمک کنید که بتواند این مسئله را درک کند.

۴. آن‌ها را در مورد مرزها راهنمایی کنید

مطمئناً، زمانی که در یک رابطه هستید، باید مرزها را رعایت کنید. درک اهمیت مرزها می‌تواند برای فردی که هرگز رابطه‌ای نداشته است، بیش از حد دشوار باشد.

شاید او با این فکر همراه شود که مرزها برای دو نفر در یک رابطه لازم نیست. شما باید کاری کنید که شریکتان این مسئله را درک کند و به او بگویید که به آن مرزها احترام بگذارد.

۵. چند صحبت جانبی را نادیده بگیرید

وقتی فردی که هرگز در یک رابطه نبوده است، در نهایت وارد آن می‌شود، همسالان او اغلب نگران می‌شوند و ممکن است هر از گاهی در رابطه دخالت کنند. برخورد با چنین افرادی کاملاً آزاردهنده خواهد بود، اما باید آن‌ها را درک کنید و یاد بگیرید که آن‌ها را نادیده بگیرید.

همچنین، اگر فکر می‌کنید تحمل این مسئله برایتان خیلی زیاد است، فقط به شریکتان بگویید تا متوجه آن شود و از او بخواهید که با دوستانش نیز صحبت کند.

۶. به شخص اجازه ندهید که در مورد خود تردید کند

وقتی شخصی که هرگز در یک رابطه نبوده است، ناگهان وارد آن می‌شود، به خود شک می‌کند. شاید او از خود بپرسد: «چرا من هرگز در یک رابطه نبوده‌ام؟» یا «چرا این شخص با من در رابطه است؟» شک او ممکن است شما را در موقعیت ناراحت کننده‌ای قرار دهد و شاید از این موضوع عصبانی شوید.

با این حال، آنچه شما باید درک کنید این است که یاد بگیرید این مسائل را نادیده بگیرید. شریک شما برای اولین بار وارد یک رابطه شده است. به همین دلیل، این برای آن‌ها بسیار سخت است که چنین شک‌هایی نسبت به خود را به آسانی بپذیرند. بنابراین سعی کنید قبول کنید که آن شک‌ها درست نیستند و به مرور زمان، این مسئله بهتر خواهد شد.

۷. ایگوی خود را کنترل کنید

وقتی در یک رابطه بوده‌اید، می‌فهمید که ایگو گاهی اوقات می‌تواند کل احساسات زیبای یک فرد را از بین ببرد. آنچه ممکن است با شما همراه شود، ایگو است که به شما می‌گوید خیلی چیزها را می‌دانید و شریک زندگیتان آن‌ها را نمی‌داند.

هرگز اجازه ندهید این فکر که «دوست‌پسر من هرگز در یک رابطه نبوده است» یا «من در یک رابطه متخصص هستم» شما را آزار دهد.

این چیزها می‌تواند رابطه زیبای شما را خراب کند و ممکن است زخمی را برای آن‌ها ایجاد کند که مقابله با آن برایشان سخت باشد.

۸. نحوه دعوا را یاد بگیرید

دعوا در یک رابطه طبیعی است. آنچه تغییر می‌کند این است که شریک زندگیتان از نحوه دعوا در یک رابطه آگاه نیست. با هر فردی، الگوی ارتباط و بلوغ برای مقابله با شرایط نیز تغییر می‌کند. بنابراین، باید یاد بگیرید یا دوباره یاد بگیرید که چگونه بحث یا دعوا کنید.

۹. گفتگوها در مورد آینده

هنگامی که شریک زندگیتان شروع به صحبت در مورد برنامه‌های آینده می‌کند، شاید ناگهان در موقعیتی ناخوشایند قرار بگیرید. فردی که هرگز در رابطه قرار نگرفته است، نمی‌داند که باید مسائل را در یک رابطه آهسته پیش ببرد و به زمان اجازه دهد که در برخی از تصمیم‌گیری‌ها به او کمک کند.

بنابراین، به جای وحشت، واقعیت را به طرف مقابلتان بگویید و کمک کنید بفهمد که آینده در دست شما نیست که تصمیم بگیرید. به شریکتان یاد دهید که با جریان زندگی حرکت کند.

۱۰. نمایش عمومی محبت

نمایش عمومی محبت ممکن است با یک شخص خوب پیش برود در حالی که شخص دیگر آن را بیش از حد تصور کند. از این رو، لازم است که در این مورد با شریکتان صحبت کنید. شاید او بیش از حد هیجان ‌زده باشد و بخواهد عشق خود را در مکان‌های عمومی به شما نشان دهد.

شما باید به او کمک کنید تا درک کند که چه چیزی مؤثر است و چه چیزی نیست. سعی کنید شریکتان را در این امر راهنمایی کنید.

این ۱۰ نکته باید به شما کمک کند تا به راحتی در یک رابطه جدید با شخصی که تا به حال با کسی قرار نگذاشته است، پیش بروید. زمان زیادی طول نمی‌کشد تا شریک زندگیتان درک کند که همه چیز در یک رابطه چگونه کار می‌کند. بنابراین، شما مجبور نخواهید بود که برای مدت طولانی در مورد این موضوع فکر کنید.

 

منبع:

https://www.marriage.com/advice/relationship/never-been-in-a-relationship/

امتیاز

دکتر کامیار سنایی

روانشناس، مشاور، هیپنوتراپ و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی. خوشحالم که به یاری امکانات نوین تکنولوژی، می‌توانم با هموطنانم ارتباط برقرار نمایم. امکان دریافت سوالات شما در این سایت وجود دارد. تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا در زمان کوتاه و به صورت مقتضی، پاسخ آنها را ارایه نمایم. امیدوارم اطلاعات موجود در این سایت مورد استفاده شما واقع گردد. از نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما صمیمانه استقبال می‌نمایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا