روابط زناشوییروابط عاطفیروانشناسی رابطه

دلایلی که شوهرتان با شما صحبت نمی‌کند

با کم حرفی مردان چگونه برخورد کنیم؟

بسیاری از زنان متأهل در زمانی گفته‌اند: «نمی‌دانم چرا شوهرم با من صحبت نمی‌کند.» اگر در حال حاضر در چنین شرایطی هستید، این را درک کنید که شما تنها نیستید و کم حرفی مردان پدیده ای عام تر از موضوع شما بتنهایی است.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث کم حرفی مردان می‌شود. به عنوان مثال، برخی از مردان زمانی که همسرشان به آن‌ها توهین می‌کند، ارتباط خود را در زندگی مشترک قطع می‌کنند.

صرف نظر از این، صحبت نکردن شوهر با زن در ابتدا می‌تواند ناامیدکننده باشد. به هر حال، عدم ارتباط در ازدواج منجر به شکست می‌شود.

از آنجایی که شما نمی‌توانید ذهن همسرتان را بخوانید، ارتباط سالم و مداوم تنها راه شناخت احساسات شریک زندگیتان است. اگر تا به حال گفته‌اید : «شوهرم من را نادیده می‌گیرد.» نیازی نیست که از این مسئله وحشت کنید. مردان به شکل متفاوتی از زنان ارتباط برقرار می‌کنند، بنابراین این چیز عجیبی نیست که برخی از مردان در ازدواج خود دیگر صحبت نمی‌کنند.

بسیار مهم است که بدانید شوهرتان چه زمانی با شما صحبت نمی‌کند. به خواندن این مقاله ادامه دهید زیرا ما در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که وقتی مردها در ازدواجشان ارتباط برقرار نمی‌کنند چه باید کرد و چگونه باید با کم حرفی مردان برخورد کنیم.

کم حرفی مرداندلایلی کم حرفی مردان

این دلایل کم حرفی مردان را بررسی کنید:

  • شوهرتان عصبانی است

یکی تز دلایل کم حرفی مردان عصبانیت است. «شوهرم با من ارتباط برقرار نمی‌کند.» خب، ممکن است به این دلیل باشد که او عصبانی است؟ یکی از دلایل رایج قطع ارتباط مردان این است که از دست همسر خود عصبانی هستند.

البته شوهر شما نمی‌تواند بی‌دلیل با شما قهر کند. این قطعاً به‌خاطر کاری است که شما انجام داده‌اید. اگر شوهرتان ارتباط خود را با شما قطع کرد، باید برخی از نگرش‌های دیگر او را بررسی کنید. به عنوان مثال، او ممکن است شما را در خانه نادیده بگیرد یا از نشستن با شما اجتناب کند.

  • شوهرتان شما را تنبیه می‌کند

در حالی که برخی از مردان برای مقابله با شریک زندگی خود دست به خشونت خانگی می‌زنند، برخی دیگر از آن‌ها دوری می‌کنند. یکی از دلایلی که مردها ارتباط برقرار نمی‌کنند این است که شما را به‌خاطر اشتباهی که انجام داده‌اید تنبیه کنند.

شاید این برایتان عجیب باشد، اما ممکن است شما از اشتباه خود آگاه نباشید. از آنجایی که برخی از مردان برای حل مسائل به گفتگوی سالم عادت ندارند، ترجیح می‌دهند شما را نادیده بگیرند یا از شما دوری کنند. شاید همسرتان این دیدگاه را دارد که اگر به‌طور ناگهانی ارتباطش را با شما قطع کند، شما به اشتباهاتتان پی خواهید برد.

این روش همیشه جواب نمی‌دهد زیرا همسران در مورد اشتباهات خود آگاه نیستند. آن‌ها همچنین ممکن است به اشتباه تصور کنند که اقدام شوهرشان به دلیل دیگری است.

بسیاری از زنان اغلب می‌گویند: «شوهرم با من صحبت نمی‌کند.» یا «شوهرم مرا نادیده می‌گیرد.» یکی از دلایل رایجی که مردان در ازدواج خود از برقراری ارتباط خودداری می‌کنند این است که همسرانشان به اندازه کافی به آن‌ها توجه نمی‌کنند.

اگر شوهرتان احساس می‌کند که به اندازه قبل به او توجه نمی‌کنید، ممکن است احساس طرد شدن کند. از نظر او، تنها راهی که شما را مجبور می‌کند تا به او توجه کنید، قطع تمام روش‌های ارتباطی است.

شاید این بهترین راه‌حل نباشد، اما از نظر شوهرتان آسان‌ترین راه برای ایجاد تغییر است. بنابراین، اگر احساس می‌کنید شوهر شما در مورد مشکلاتش صحبت نمی‌کند، این می‌تواند راهی برای ابراز توجه خود نسبت به او باشد.

  • شوهرتان بحث را دوست ندارد

شوهر شما برای جلوگیری از درگیری در مورد مشکلات صحبت نمی‌کند. ممکن است عجیب به نظر برسد، زیرا این سخت است که باور کنیم یک بزرگسال می‌تواند از هر برخوردی بترسد. با این حال، این اتفاق می‌افتد.

بسیاری از مردان در زندگی زناشویی خود ارتباط برقرار نمی‌کنند زیرا از درگیری‌هایی که ممکن است پیش بیاید می‌ترسند. این ممکن است به عنوان یک عمل عشق به حساب بیاید. چگونه؟ جواب این سؤال واضح است! شوهرتان شما را به قدری دوست دارد که می‌ترسد اگر در مورد مشکلی صحبت کند، مشاجره‌ای‌ بین شما پیش بیاید.

در عوض، او ترجیح می‌دهد سکوت کند، به این امید که مشکل خود به خود حل شود یا اینکه شما آن را جبران کنید. بنابراین، اگر زمانی احساس کردید که «شوهر من با من ارتباط برقرار نمی‌کند.» یا «شوهرم با من صحبت نمی‌کند.» دلیل این می‌تواند ترس از درگیری باشد.

  • به اندازه کافی از شوهرتان قدردانی نمی‌کنید

یکی دیگر از دلایل قانع‌کننده‌ای که اکثر مردان در ازدواج خود برقراری ارتباط را قطع می‌کنند، این است که احساس می‌کنند همسرشان به اندازه کافی به آن‌ها توجه نمی‌کند. در نتیجه، این باعث می‌شود همسران به کسانی که اهمیت می‌دهند تا گوش دهند بگویند: «شوهرم با من صحبت نمی‌کند.» یا «شوهرم با من ارتباط برقرار نمی‌کند.»

وقتی مردی برای همسرش تمام تلاشش را می‌کند، کمترین انتظاری که در ازای آن دارد احترام است. اگر این را به او ندهید یا کمتر احترام بگذارید، ممکن است ارتباطش را با شما قطع کند.

  • شوهرتان شرمنده است

این درست است! مردها هم احساس شرم می‌کنند. صرف نظر از اینکه ممکن است فکر کنید شوهرتان چقدر قوی است، مواقعی وجود دارد که او به اشتباهاتش خیلی افتخار نمی‌کند. به این ترتیب، شوهر شما از صحبت در مورد مشکلات خودداری می‌کند زیرا احساس شرمندگی می‌کند.

این موضوع دیگری است که گاهی در مرحله اوایل ازدواج مطرح می‌شود. به یاد داشته باشید که شما به تازگی در حال آشنا شدن با یکدیگر هستید. حتی اگر سال‌هاست که با هم قرار می‌گذارید، تجربه ازدواج کاملاً متفاوت است. بنابراین، مردان در ازدواج خود از برقراری ارتباط دست می‌کشند، زیرا نمی‌خواهند شما نقاط ضعف آن‌ها را ببینید.

  • آمادگی بچه‌دار شدن را ندارد

صرف نظر از مرحله ازدواج شما، تصمیم به بچه‌دار شدن یا نشدن می‌تواند دلیلی برای امتناع شوهر شما از صحبت در مورد مشکلات باشد. تشکیل خانواده در ازدواج یکی از تصمیمات حیاتی است که زوجین باید برای آن مایل به توافق باشند.

در حالی که شوهرتان شما را دوست دارد، ممکن است بخواهد در مورد بچه‌دار شدن، سرعت کمتری داشته باشد. اگر اخیراً این مکالمه را داشته‌اید و شوهرتان به‌طور ناگهانی ارتباطش را قطع کرده است، این پاسخ شما برای سکوت او می‌باشد.

اگر بدانید وقتی شوهرتان در این شرایط با شما صحبت نمی‌کند چه کاری باید انجام دهید، ممکن است استرس شما کمتر شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مکالمه دیگری در مورد این موضوع داشته باشید تا از نظر ذهنی در جای مشترکی با یکدیگر قرار داشته باشید.

  • او اولویت‌های دیگری دارد

افکاری مانند «شوهرم مرا نادیده می‌گیرد.»، «شوهرم با من صحبت نمی‌کند.» یا «شوهرم در مورد هیچ چیز با من صحبت نمی‌کند.» در برخی ازدواج‌ها عجیب نیستند. چنین مسائلی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که یک مرد درگیر چیزهای دیگری در زندگی خود باشد.

این بدان معنا نیست که او کمتر به ازدواج خود اهمیت می‌دهد. بلکه فقط به این معنی است او به چیزهای دیگری در زندگی‌اش علاقه دارد و در ازدواجش راحت‌‌تر پیش می‌رود. به عنوان مثال، مردی که در اواخر دهه ۳۰ و ۴۰ سالگی است، روی کسب درآمد بیشتر برای خانواده خود تمرکز می‌کند. در حالی که او تلاش می‌کند تا زندگی پایداری برای همسر و فرزندان خود فراهم کند، ممکن است از صحبت در مورد مشکلات خودداری کند.

  • شوهرتان خودخواه است

اغلب وقتی شوهر از صحبت در مورد مشکلات یا ارتباط برقرار کردن با همسرش امتناع می‌کند، دلیل آن تمرکز بیش از حد بر روی خودش است. بله، در حالی که برخی از مردان به‌خاطر همسرشان در ازدواج ارتباط برقرار نمی‌کنند، برخی دیگر خودخواه هستند.

وقتی شوهری به شدت خودمحور باشد، بدون در نظر گرفتن عوامل دیگر، تنها عیب همسرش را می‌بیند. به این ترتیب، او فقط به خودش، نیازها و خواسته‌هایش فکر می‌کند. بنابراین، مهم نیست که چه کاری انجام دهید، شوهرتان از اینکه با شما ارتباط برقرار نمی‌کند احساس راحتی می‌کند.

  • شوهرتان احساس می‌کند که نمی‌توانید مشکلات فعلی او را حل کنید

مجدداً یکی از تفاوت‌های اصلی بین مردان و زنان این است که مردان باور دارند هر مکالمه‌ای باید هدفی داشته باشد. آن‌ها به سختی وارد گفتگوهای کوچک بدون راه‌حل می‌شوند.

شوهر شما تمایلی به صحبت با شما ندارد زیرا احساس می‌کند شما نمی‌توانید به وضعیت او کمک کنید. بنابراین، او ترجیح می‌دهد ساکت بماند تا اینکه با شما ارتباط برقرار کند. در حالی که این امر برای اکثر زنان ناعادلانه و خودخواهانه به نظر می‌رسد، اما اتفاق می‌افتد.

چند مرد در ازدواج خود ارتباطشان را قطع کردند زیرا در گذشته مشکلاتی داشتند که همسرانشان نمی‌توانستند در آن‌ها تغییری ایجاد کنند. در واقع، این بهانه‌ی مناسبی برای محدود کردن شریک زندگی خود در مکالمات نیست، اما ممکن است دلیلی باشد که احساس می‌کنید شوهرتان در مورد چیزی با شما صحبت نمی‌کند.

  • او تسلیم شده است

«شوهرم با من صحبت نمی‌کند.» چرا؟ گاهی اوقات، مردان در ازدواج خود برقراری ارتباط را قطع می‌کنند زیرا امیدی نمی‌بینند. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که شما در گذشته مکالمات مشابهی داشته‌اید.

برای مثال، ممکن است شوهرتان به شما گفته باشد که یکی از رفتارهای شما را دوست ندارد. اگر شما همچنان همان نگرش را بدون هیچ تلاشی برای تغییر تکرار کنید، ممکن است او تصمیم بگیرد که به جای ارتباط با شما، شما را نادیده بگیرد.

اینجا نمی‌توانید شوهرتان را سرزنش کنید. چرا که این مسئله طبیعی است که هر فرد پس از چندین تلاش ناموفق دست از تلاش بردارد.

  • او ضعیف است

امروزه عدم ارتباط در ازدواج‌ها یکی از دلایل اصلی شکست در ازدواج عنوان شده است. بنابراین، اگر مرد شما به جای صحبت کردن، شما را نادیده می‌گیرد، می‌توان گفت که او به عنوان یک مرد ضعیف است.

یک رابطه زمانی رشد می‌کند که طرفین آن اشتباه می‌کنند، آن‌ها را قبول می‌کنند و سعی می‌کنند آن‌ها را اصلاح کنند. درک این واقعیت به شما در ایجاد یک ازدواج و خانواده سالم کمک می‌کند. با این حال، اگر شوهرتان در هنگام بروز مشکلات راه دوری از شما را انتخاب کرد، به این معنی است که او باید روی خودش کار کند.

وقتی شوهرتان با شما صحبت نمی‌کند چه کاری باید انجام دهید؟

اینکه بدانید زمانی که شوهرتان با شما صحبت نمی‌کند چه کاری انجام دهید می‌تواند در زمان ازدواج شما صرفه‌جویی کند. موارد زیر را بررسی کنید تا بفهمید چگونه شوهرتان را مجبور کنید که با شما صحبت کند.

  • با او ارتباط برقرار کنید

اگر شوهرتان به دلایلی با شما صحبت نمی‌کند، باید در عوض شما با او صحبت کنید. سعی کنید لحن ملایم و آرامی داشته باشید. صحبت خود را با یک نکته مثبت شروع کنید و به او بگویید که ازدواجتان را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید. سپس بدون اینکه سعی کنید تقصیر مسئله را گردن او بیاندازید، با آرامش بپرسید مشکل چیست.

  • از او بیشتر قدردانی کنید

احتمالاً در گذشته به روش‌های خود از او قدردانی کرده‌اید. در حال حاضر، باید سعی کنید که این کار را بیشتر انجام دهید. شما باید به چیزهای کوچک برای خانواده توجه کنید و آن‌ها را قبول کنید.

  • هنگام صحبت کردن به شخصیت او حمله نکنید

این آسان است که هنگام حل یک مسئله روی اشتباه شریک زندگی خود تمرکز کنید. با این حال، چنین کاری عدم ارتباط در ازدواج را تشدید می‌کند. به یاد داشته باشید که شما نمی‌دانید چرا آن‌ها این گونه رفتار می‌کنند. این مکالمه قصد دارد دلایلی که آن‌ها با شما صحبت نمی‌کنند را بیابد و به آن‌ها بپردازد. بنابراین، باید روی آنچه متوجه شده‌اید و احساسی که این مسئله در شما ایجاد می‌کند تمرکز کنید.

  • صادق و روراست باشید

این زمان مناسبی نیست که از هر نوع اطلاعاتی خودداری کنید. تمام سعی خود را کنید تا هنگام برقراری ارتباط با شریک زندگیتان صادق باشید. در صورت لزوم عیب خود را بپذیرید و به او اطمینان دهید که می‌تواند آزادانه هر چیزی را به شما بگوید.

  • توجه بیشتری به او نشان دهید

برخی از مردان در زندگی زناشویی خود ارتباط برقرار نمی‌کنند زیرا از شریک زندگی خود مراقبت کافی دریافت نمی‌کنند. اگر همسرتان به اندازه کافی تلاش می‌کند تا شما را خوشحال کند، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به او احترام بیشتری نشان دهید. حتی اگر در گذشته این کار را انجام داده‌اید، ضرری ندارد که آن را افزایش دهید.

به عنوان مثال، از او درباره روزش و هر مشکلی که آزارش می‌دهد بیشتر بپرسید. در مورد این عمل رفتار خالصانه و با دقت داشته باشید. این عمل به اندازه کافی مناسب است تا او را مجبور به تغییر عقیده کند و به شما بگوید که چه چیزی اشتباه است.

چگونه با شوهری که با شما صحبت نمی‌کند رفتار کنید

مهم نیست که چه کاری انجام دهید، شوهرتان در برخی شرایط با شما صحبت نمی‌کند. با این حال، راه‌هایی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. یکی از راه‌های عالی دریافت کمک حرفه‌ای است. وقتی به نظر می‌رسد که همه روش‌های شما بی‌تأثیر هستند، کمک گرفتن از روش حرفه‌ای می‌تواند دیدگاه دیگری در مورد موقعیت به شما ارائه دهد.

به عنوان مثال، یک درمانگر و مشاور ازدواج، بهترین گزینه برای کمک به شما جهت صحبت کردن با همسرتان هستند.

نتیجه

ازدواج بین دو فرد دوست‌داشتنی، یک انگیزه است که آن‌ها را قوی‌تر می‌کند. با این حال، عدم وجود ارتباط می‌تواند پایه و اساسی که ایجاد کرده‌اید را از بین ببرد.

بسیاری از مردان در ازدواج خود به دلایل زیادی ارتباط برقرار نمی‌کنند. تقصیر می‌تواند کاملاً از همسرشان، خودشان یا به علت دیگری باشد. این مسئله ممکن است برای همسران ناامیدکننده باشد، اما بهترین راه‌حل چنین مشکلی، برقراری ارتباط با شریک زندگیتان است.

شوهر شما ممکن است در ابتدا خودداری کند، اما روش‌های ذکر شده در این مقابله ثابت شده است که به بسیاری از زوج‌ها کمک می‌کند. همچنین جستجوی کمک حرفه‌ای از یک مشاور یا درمانگر ازدواج، یکی از راه‌های کمک به ازدواج شما است.

 

منبع:

https://www.marriage.com/advice/communication/reasons-husband-wont-talk/

امتیاز

دکتر کامیار سنایی

روانشناس، مشاور، هیپنوتراپ و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی. خوشحالم که به یاری امکانات نوین تکنولوژی، می‌توانم با هموطنانم ارتباط برقرار نمایم. امکان دریافت سوالات شما در این سایت وجود دارد. تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا در زمان کوتاه و به صورت مقتضی، پاسخ آنها را ارایه نمایم. امیدوارم اطلاعات موجود در این سایت مورد استفاده شما واقع گردد. از نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما صمیمانه استقبال می‌نمایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا