دکتر روانشناسدکتر روانشناس خوب

روانشناس در دبی

مقدمه

دبی (Dubai) بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی است. جمعیت این شهر حدود ۱،۸۰۰،۰۰۰ نفر می‌باشد. این شهر از جمله شهرهای گران دنیا محسوب می‌شود. ایرانیان درصد زیادی از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند. اگرچه عربی زبان اصلی این شهر است، ولی انگلیسی نیز به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده است. دبی شهری است با تنوع زیاد فرهنگی. مهاجرین و کارگران از هند، بنگلادش، فیلیپین، پاکستان، سومالی جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند.

ابوظبی (Abu Dhabi)  یکی از شیخ نشین‌های هفت‌گانه امارات است. ابوظبی پاییتخت کشور امارات متحده عربی است و در سال ۲۰۰۹ عنوان دومین شهر گران جهان را به خود اختصتص داد. این شهر حدود ۱،۴۵۰،۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

شارجه (Sharjah) در قیاس با دبی تراکم جمعیت کمتری دارد. این شهر حدود ۱،۴۰۰،۰۰۰ نفر جمعیت دارد و سومین شهر بزرگ امارات است. شارجه را می‌توان امارت فرهنگی کشور امارات محسوب کرد.

دکتر شراره طهرانی روانشناس بالینی

دکتر شراره طهرانی دکترای مشاوره دارای مدرک بین المللی رویکرد هیجان مدار و چندین سال تجربه در شهر دبی ساکن هستند و آماده مشاوره به عزیزان ایرانی می باشند.

جهت مشاوره حضوری با دکتر شراره طهرانی می توانید با واتس اپ 00989034733009 هماهنگ بفرمایید.

دکتر شراره طهرانی در زمینه های بالینی از جمله اضطراب، افسردگی، وسواس، پانیک یا حمله وحشت، روایط خانوادگی و…مشاوره انجام می دهند.

دکتر  شراره طهرانی بعنوان روانشناس بالینی در دبی ساکن هستند و بصورت حضوری پذیرای مراجعان می باشند.

روانشناس شراره طهرانی
دکتر روانشناس شراره طهرانی

روانشناس در دبی امارات متحده عربی

پیدا کردن روانشناس در دبی ابوظبی، شارجه و یا هر جای دیگری در امارات برای ایرانیان بدلیل تفاوت زبانی و نیز فرهنگی می‌تواند اندکی چالش‌برانگیز باشد. اما با وجود امکانات نوینی که به‌وجود آمده است، افرادی که در خارج از کشور ساکن هستند نیز می‌توانند همانند ایرانی‌های ساکن ایران از خدمات روانشناختی بهره‌مند شوند. عدم دسترسی به مشاور فارسی زبان مانعی است در جهت حل مشکلاتی که در زمینه ارتباط و ازدواج، فرزند پروری، مشکلات خلقی ور وانی برای فرد و خانواده بوجود می آید.

هر تغییری در زندگی همراه با استرس و فشار می باشد. استرس و اضطراب در واقع بیدار باشی برای فرد مهاجر است تا خود را برای مشکلات پیش رو در حالت آماده باش قرار دهد. اما فشار و استرس بیش از اندازه فرد را از پای در می آورد و بجای آنکه به فرد کمک کند نیروی او را تحلیل می برد. موضوعات زیادی فرد مهاجر را تحت فشار می گذارد. عدم تسلط بر زبان کشور میزبان، تفاوتهای فرهنگی، احساس دلتنگی و غم غربت، مشکلات قانونی در بدو ورود و عدم آشنایی با قانون کشور میزبان، موضوع اشتغال، تفاوت باور در ارزشهای مورد قبول بین خود و فرزندان پس از گذشت زمان و سایر مواردی که هر کدام می تواند فشار زیادی را بر فرد و خانواده وارد کند.

اکثر ما می‌دانیم که در هنگام افسردگی و یا اضطراب می‌توان به روانشناس مراجعه کرد، اما شاید کمتر آگاه باشیم که در چه موارد دیگری می‌توان به روانشناس و یا روان‌درمانگر مراجعه نمود.

از جمله این موارد می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:
  1. اختلالات خلقی از جمله افسردگی، اختلال دو قطبی
  2. اختلالات وسواس مانند اختلال بد شکلی بدن، اختلال موکنی، اختلال وسواس موکنی
  3. اختلالات اضطرابی مانند پانیک، فوبیا، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی
  4. اختلالات عصبی رشدی مانند اوتیسم، بیش فعالی و عدم تمرکز، اختلال یادگیری، تیک عصبی
  5. اختلال‌های شخصیتی مانند شخصیت منزوی، شخصیت وسواسی، شخصیت خودشیفته
  6. اختلال خوردن از جمله بولیمیا و آنورکسیا
  7. اختلالات خواب
  8. مشکلات ارتباطی از جمله مشکلات در ارتباط با همسر، خانواده و اطرافیان
  9. شناخت خویشت
  10. شاوره پیش از ازدواج و مشاوره طلاق
  11. فرزند پروری

روانشناس در دبی و شارجه- سایت روانشناسی دکتر کامیار سنایی

ویژگی‌های یک روانشناس خوب

اما پیش از آنکه یک روانشناس در دبی ابوظبی، شارجه و یا هر جای دیگر در امارات بیابیم، باید ویژگی‌های یک روانشناس خوب را مدنظر داشته باشیم. چه ویژگی‌هایی می‌تواند به ما اطمینان دهد که یک روانشناس مناسب و کارآمد را یافته‌ایم. در ادامه به بعضی از این ویژگی‌ها به عنوان یک روانشناس در دبی اشاره می‌کنیم.

حس همدلی:

مهمترین ویژگی یک روانشناس خوب، حس همدلی با مراجع است. همدلی یک مشاور یعنی توانایی درک احساسات مراجع. اگر روانشناس، از لحاظ ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی رشد نیافته‌باشد، نمی‌تواند به‌مراجع مهر بورزد و با او احساس همدلی کند. زیرا خود آنقدر درگیر خویشتن است که توان گذر از خود و برقراری ارتباط با خویشتن دیگری را ندارد. نزدیکی فرهنگی با مراجع نیز عامل دیگری است که به افزایش احساس همدلی کمک می‌کند. هر قدر مشاور و مراجه پیشینه‌های فرهنگی نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشند قدرت درک مشاور بیشتر می‌شود.

دانش و بینش:

اگرچه داشتن تحصیلات و دانش در زمینه روان انسان شرط لازم برای یک روانشناس است، ولکن شرط کافی نمی‌باشد. یک روانشناس خوب باید دارای بینش و تجربه کافی باشد. او باید خود مسیر رشد و تعالی را به پیش رفته باشد و از مصائب تعالی روان آگاه باشد. شاید دانش مشاور را بتوان از خلال مقالات و کتاب‌های او دریافت‌کرد. از طریق مقالات و نوشته های یک مشاور همچنین می‌توان به حوزه تخصص او نیز آگاه شد. مهم‌تر از دانش مشاور بینش اوست که تاثیر بسزایی در جلسات مشاوره دارد. بینش یک مشاور عبارت از جهان‌بینی او است. اینکه مشاور چقدر نسبت به ایده‌ها و باورهای دیگران پذیرا و باز می‌باشد. چه میزان باور دارد که حقیقت نزد همگان است. چقدر قدرت پذیرش نقطه نظرات دیگران را دارد. مشاوری که به یک سری اصول از پیش تعیین‌شده بدون در نظر گرفتن شرایط مراجع اصرار می‌ورزد، مسلما نمی‌تواند به‌مراجع نزدیک شود.

قدرت ارتباط:

یک روانشناس خوب مهارت برقراری ارتباط با مراجع را بنحو احسن دارد. او می‌داند چگونه احساس امنیت را در مراجع به‌وجود بیاورد تا مراجع بتواند در فضای درمان، احساس راحتی کند و مشکلات خویش را به‌راحتی بیان نماید. قدرت استفاده از واژگان در جای درست خود مهارتی است که هر مشاور متخصصی باید از آن بهره مند باشد. به‌دلیل اهمیت زبان در مشاوره است که توصیه می‌شود مراجع به مشاوری که زبان اصلی او را صحبت می‌کند، مراجعه‌کند. در غیر اینصورت شاید ارتباط کامل بین مشاور و مراجع محقق نشود. از جمله موارد دیگری که منجر به ارتباط بهتر بین مشاور و مراجع می‌گردد، آشنایی مشاور با فرهنگ و مشکلات زندگی مراجع است. مسلما مشاوری که با مشکلات زندگی در دبی، ابوظبی و شارجه بیشتر آشنا باشد، بهتر می‌تواند با مراجع ارتباط برقرار کند و احساس همدلی بیشتری را منتقل خواهد کرد.

به رویکرد درمانی که استفاده می‌کند، اعتقاد داشته باشد

روانشناسان همه رویکردهای متفاوتی برای درمان یک اختلال یا بیماری دارند. این به آموزشی که به آنها داده شده، کارگاه‌های حرفه‌ای که در آن شرکت کرده‌اند و ترجیحات شخصی آنها بستگی دارد. این بدان معنا نیست که یک روش خاص «بهتر» از روش دیگر خواهد بود. آنچه مهم‌تر است این است که روان‌شناس تا چه اندازه در استفاده از سبک درمانی‌اش مطمئن است و تا چه اندازه با باورها و سبک‌های شخصی او همخوانی دارد. روانشناسی که درمان را به شیوه‌ای مردد یا اکراه ارائه می‌کند، احتمال کمتری دارد که برای بیمار مفید واقع شود.

تشویق و حمایت:

یک روانشناس خوب موجب تشویق و حمایت مراجع است. او می‌داند که چگونه به مراجع انگیزه بدهد، زیرا یک روانشناس خوب باور دارد که انسان فارغ از شرایط کنونی خود، پر از استعدادهای کشف نشده می‌باشد. او باور دارد که در صورتیکه شرایط مهیا شود، همه انسان‌ها قابلیت رشد و تعالی را دارند. یک روانشناس خوب در ورای چهره شکست خورده، غمگین، خشمگین و شخصیت رشد نیافته و پر از مشکلات مراجع، باید به قابلیت‌های انسانی هر فرد یقین داشته باشد؛ زیرا در غیر اینصورت درمانگر خود ناامید از ایجاد هرگونه تغییری خواهد شد. مشاور مراجع را معدنی آماده کشف شدن می‌بیند. معدنی مملو از گهرهای گران‌بها و نقش مشاور توجه دادن مراجع و آگاهی بخشیدن او نسبت به این سنگ‌های ذی قیمت است.

ارتباط با دکتر کامیار سنایی

امتیاز

دکتر کامیار سنایی

روانشناس، مشاور، هیپنوتراپ و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی. خوشحالم که به یاری امکانات نوین تکنولوژی، می‌توانم با هموطنانم ارتباط برقرار نمایم. امکان دریافت سوالات شما در این سایت وجود دارد. تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا در زمان کوتاه و به صورت مقتضی، پاسخ آنها را ارایه نمایم. امیدوارم اطلاعات موجود در این سایت مورد استفاده شما واقع گردد. از نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما صمیمانه استقبال می‌نمایم.

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. همکار ارجمند جنای آقای دکتر کامیار سنایی عزیز
    اقای دکتر بنده دکتر حسن شمس اسفندآباد هستم.‌لیسانس روانشناسی از دانشگاه شهید بهشتی. لیسانسیات و دکتری در روانشناسی از دانشگاه استکهلم، سوئد. دانشیار دانشگاه که اخیر در ۶۸ سالگی بازنشست شده ام. ۸ کتاب درسیتالیف و دو کتاب درسی ترجمه کرده ام که ناشر غالب آنها سازمان سمت است. حدود صد مقاله به زبانهای انگلیسی و فارسی دارم و در کنفرانسهای بین المللی بسیاری حضور داشته ام. به زبان انگلیسی و سوئدی تسلط دارم.‌۱۵ سال است که با همسرم مرکز مشاوره رهنما در تهران را اداره می کنیم و من در آنجا مشاوره فردی و مشاور پیش از ازدواج، و مشاوره خانواده می دهم. تمایل به کار در کشورهای خلیج را دارم. خواستم از شما راهنمایی بگیرم. سوال اول اینکه ایا شما به همکار در مجموعه خود نیاز ندارید و دیگر اینکه اگر جواب منفی است با توجه به تجربه شما برای یافتن کار در حیطه روانشناسی در حیطه تدریس یا مشاوره در کشورهای خلیج چه باید انجام دهم. پیشاپیش از محبتی که می فرمایید و وقتی که برای خواندن و پاسخ دادن به درخواست بنده صرف می فرمایید کمال تشکر را دارم

  2. سلام دکتر سنایی عزیز. وقت بخیر. یک سوال از شما داشتم. اگر برای درمان افسردگی سالها مشاوره رفته باشیم و دارو هم مصرف کرده باشیم و حتی بیمارستان هم بستری شده باشیم، باید چه اقدام جدیدی انجام بدیم؟ آیا به این معناست که دیگه درمان نمیشیم؟ یعنی هیچ روش موثری وجود نداره یا مشاور و داروها مناسب و مفید نبودن؟؟؟

    1. وقت بخیر. شما بهتر است یک روانشناس در دبی پیدا کنید. یک روانشناس ایرانی در دبی که در کنار شما باشد بهتر می تواند با شما کار کند.
      شما باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. مقاله درمان افسردگی را در سایت مطالعه کنید و تمرینات انرا انجام بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا