روانشناسی رابطه

رابطه لانگ دیستنس

0
(0)

فهرست مطالب

مزایا و معایب رابطه لانگ دیستنس (رابطه عاطفی از راه دور)

قرار گرفتن در یک رابطه لانگ دیستنس برای اولین بار می‌تواند ترسناک باشد. اما لازم نیست که اینطور باشد. تا زمانی که بتوانید مزایا و معایب را متعادل کنید و یک طرف را سنگین‌تر از طرف دیگر در نظر بگیرید، می‌توانید با اطمینان بگویید که آیا می‌خواهید با فردی که می‌دانید قرار است از نظر فیزیکی با یکدیگر فاصله داشته باشید، رابطه داشته باشید یا خیر و اگر مراقب نباشید، فاصله عاطفی و روانی نیز برای هفته‌ها، ماه‌ها و حتی در مواردی برای سال‌ها، در این نوع از رابطه ایجاد می‌شود.

مزایای رابطه از راه دور یا رابطه لانگ دیستنس

حریم خصوصی: وقتی شریک زندگی شما در کنارتان حضور ندارد، آزادی کامل دارید تا هر کاری که می‌خواهید انجام دهید. کاری که انجام می‌دهید برای شریک زندگیتان قابل توضیح نیست. این امکان برای شما وجود دارد که کارها را با سرعت خود انجام دهید.

در این حالت بهانه‌‌ای وجود نخواهد داشت و مجبور نخواهید بود منتظر رسیدن شریک زندگی خود باشید. شما این آزادی را دارید که بر روی فعالیت‌های دیگری که به نظرتان جالب هستند تمرکز کنید. نیازی نیست نگران نظارت او بر تلفن خود باشید، هیچ ترسی برای این مسئله وجود ندارد. شما می‌توانید بر روی تحصیلات، کار و سایر روابطتان با دوستان و خانواده خود تمرکز کنید.

زندگی شاد و پر از سرگرمی:

وقتی در یک رابطه از راه دور یا رابطه لانگ دیستنس هستید، قرار نیست شریک زندگیتان همیشه به شما رسیدگی کند. به سادگی از آزادی انجام کارها به روش خود لذت می‌برید. هیچ صدای دعوا یا مشکل غیرضروری وجود نخواهد داشت. شما می‌توانید اوقات خوبی را با خانواده و دوستان خود داشته باشید. شریک زندگیتان در کنارتان حضور ندارد تا به بازجویی بپردازد. به همین دلایل، شاید حتی بهتر است اگر در دو طرف مخالف دنیا قرار داشته باشید.

شما در آینده قادر خواهید بود تا با غیبت شریک زندگیتان کنار بیایید:

این یکی از بهترین چیزها در رابطه از راه دور یا رابطه لانگ دیستنس است. شما می‌توانید با غیبت شریک زندگی خود کنار بیایید و در زمانی که شریک زندگیتان نیست، مسائل را مدیریت کنید. وقتی هر دوی شما در طول رابطه از راه دور خود وفادار بوده‌اید، دیگر جای نگرانی نیست.

این رابطه پیوند شما را تقویت می‌کند:

هنگامی که شما و شریک زندگیتان در یک رابطه از راه دور یا رابطه لانگ دیستنس هستید و با مناطق زمانی متفاوت از هم جدا می‌شوید، هر دوی شما باید زمانی را تنظیم کنید و زمانی را انتخاب کنید که در آن آزادانه چت کنید.

رابطه از راه دور

شما و شریک زندگیتان می‌توانید نحوه برقراری ارتباط را انتخاب کنید. هر دوی شما باید صبور بودن را یاد بگیرید. این امر پیوند و اعتماد شما را نسبت به یکدیگر عمیق‌تر می‌کند. شما هر دو برای راحتی، مشورت و عشق به یکدیگر تکیه می‌کنید.

یک راه خوب برای تقویت پیوند خود با چراغ‌های دوستی است. آن‌ها جفت یا مجموعه‌ای از لامپ‌های لمسی هستند که از طریق وای-فای محلی در هر مکانی در جهان به اینترنت متصل می‌شوند. اگر یکی از این لامپ‌ها را لمس کنید، سایر لامپ‌های متصل با همان رنگ روشن می‌شوند! این یک راه عالی برای برقراری ارتباط، هم با زوج خود از راه دور، هم با دوستان و هم با خانواده است.

رابطه شما صرفاً فیزیکی نیست:

این مسئله بسیار رایجی است که افراد جذب ظاهر فیزیکی یکدیگر می‌شوند. این نوع جاذبه با گذشت زمان به تدریج از بین می‌رود. در نتیجه، وقتی در یک رابطه از راه دور یا رابطه لانگ دیستنس هستید، پیوند شما فیزیکی نیست بلکه احساسی است. از آنجایی که هر دوی شما نمی‌توانید اغلب یکدیگر را ملاقات کنید، رابطه از راه دور خود را بر اساس اعتماد ایجاد می‌کنید. با گذشت سال‌ها، رابطه شما قوی‌تر می‌شود.

اوقات فراغت زیادی برای خود خواهید داشت:

یکی دیگر از مزایای حضور در رابطه از راه دور یا رابطه لانگ دیستنس این است که اوقات فراغت زیاد و انعطاف پذیری بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید کارهایی را که می‌خواهید در زمان خود انجام دهید و شریک زندگیتان در کنارتان نیست تا برایتان مزاحمت ایجاد کند.

می‌توانید سرگرمی‌ای را که دوست دارید انجام دهید و همچنین تمرکز کنید و برای خانواده‌تان، به خصوص مادر و پدرتان وقت بگذارید. شما می‌توانید با خانواده و دوستان خود بیرون بروید. می‌توانید به آن سفر انفرادی که برنامه‌ریزی کرده‌اید اما نتوانسته‌اید بروید. زمان با کیفیتی را با دوستان بگذرانید. شما زمان خواهید داشت تا به خودتان به بهترین شکل رسیدگی کنید، یک «زمان برای من» خوشایند که برای تجدید انرژی خودتان مهم است. شما زمان دارید تا روی اهداف خود در زندگی تمرکز کنید.

می‌توانید بیشتر از شریک زندگیتان قدردانی کنید:

وقتی در یک رابطه از راه دور یا رابطه لانگ دیستنس هستید، صبر نقش مهمی در تداوم رابطه شما دارد. هر دوی شما باید سعی کنید تا در زمان مناسبی با یکدیگر تماس بگیرید و صحبت کنید، به خصوص زمانی که مناطق زمانی شما متفاوت است.

گاهی اوقات به دلیل شرایط غیرقابل اجتناب نمی‌توانید تماس بگیرید. اگر شریک زندگیتان برنامه و کار شما را درک کند و صبور باشد، عشق و قدردانی شما نسبت به شریک زندگیتان افزایش می‌یابد. این مسئله هم مشابه و هم برعکس است، چرا که هر دوی شما باید برای یکدیگر ارزش قائل باشید و به افکار و دیدگاه‌های شریک زندگیتان احترام بگذارید. زمانی که هر دوی شما شروع به قدردانی از یکدیگر می‌کنید و زمان‌هایی را که با هم گذرانده‌اید به یاد می‌آورید و درباره آن‌ها صحبت می‌کنید.

قرار گرفتن در یک رابطه لانگ دیستنس به شما این امکان را می‌دهد که هنگام ملاقات با شریک زندگیتان به سفر بروید:

شما برای ملاقات با شریک زندگیتان که در فاصله قابل توجهی از شما زندگی می‌کند، یک تاریخ تعیین می‌کنید. شما از این طریق می‌توانید به یکی از سرگرمی‌هایتان که سفر کردن است، بپردازید.

سعی کنید از این فرصت بیشترین بهره را ببرید. می‌توانید در مسیر رسیدن به محل زندگی شریکتان، از مکان‌های دیگر دیدن کنید. هر دوی شما بعد از یک فاصله طولانی مشتاق دیدار یکدیگر خواهید بود. می‌توانید با هم برای سفر به مکانی که هر دوی شما می‌خواستید از آنجا دیدن کنید، برنامه‌ریزی کنید. مهم‌تر از هر چیز دیگری، برای رابطه‌ از راه دوری که هر دوی شما در طول سال‌ها با صبر و حوصله آن را ایجاد کرده‌اید، ارزش قائل باشید.

اختلافات کمتر:

وقتی در یک رابطه لانگ دیستنس هستید، ممکن است متوجه شوید که اختلافات کمتری وجود دارد و وقتی در کنار هم نیستید، یکدیگر را اذیت نمی‌کنید. دانستن این مسئله که شریک زندگیتان حتی زمانی برای ایراد گرفتن از شما ندارد، ناراحتی کمتری برای شما به وجود می‌آورد.

رابطه از راه دور شما بر پایه اعتماد ایجاد شده است. به یکدیگر باور داشته باشید و شریک زندگیتان را همانطور که هست دوست داشته باشید. شما به یکدیگر نگاه سطحی ندارید، مشتاق صحبت کردن با هم هستید و برای اوقات خوشی که با هم می‌گذرانید ارزش قائل هستید.

چالش عشق:

وقتی از هم جدا هستید، سخت است که در تماس باشید. باید برای تداوم یک رابطه از راه دور، کار بیشتری انجام دهید. این یک تلاش مشترک است تا یک طرفه. ملاقات نکردن یکدیگر برای مدت طولانی و حفظ یک رابطه قوی، نیاز به اعتماد و عشق زیادی به یکدیگر دارد، به یاد داشته باشید که روزی با هم خواهید بود.

گاهی اوقات ناامیدی و عصبانیت وجود خواهد داشت. با شریک زندگیتان صحبت کنید و اجازه ندهید که مسائل رابطه شما را خراب کنند. شما در نهایت می‌توانید چنین چالش‌هایی را پشت سر بگذارید. مزیت اینجا این است که حتی با وجود دوری و فاصله از هم، عشق شما به یکدیگر کم نمی‌شود، بلکه با گذشت روزها عمیق‌تر می‌شود. این امر به شما برای زمانی که در نهایت می‌توانید با یکدیگر باشید، کمک می‌کند.

مجبورید مستقل‌تر باشید:

وقتی تنها زندگی می‌کنید و شریک زندگیتان در فاصله قابل توجهی از شما است، مدیریت مسائل به تنهایی دشوار است. به همین دلیل مجبورید مستقل باشید. انجام هر کاری به تنهایی و مراقبت از خود در هنگام بیماری بسیار خسته کننده و دشوار است. این امر به شما یاد می‌دهد که مستقل‌تر باشید و منتظر کسی نباشید که مشکلتان را حل کند. شما یاد می‌گیرید که قبض‌های خود را پرداخت کنید، شیرهای خراب را تعمیر کنید، خرید مواد غذایی را انجام دهید، به پزشک مراجعه کنید و غیره.

هر دوی شما در زمینه ارتباطات متخصص خواهید شد:

برای داشتن یک رابطه لانگ دیستنس باید ارتباط زیادی برقرار کنید تا آن را ادامه دهید. شما باید راه‌های مختلفی را برای برقرار ارتباط با یکدیگر امتحان کنید تا رابطه خود را قوی نگه دارید. صبورانه گوش دادن در حین صحبت کردن شریک زندگیتان، راه دیگری است تا به او نشان دهید که به صحبت‌هایش اهمیت می‌دهید و این کار به شما کمک می‌کند تا او را بهتر درک کنید. تا زمانی که هر دوی شما بتوانید با هم باشید، در ارتباطات متخصص می‌شوید.

دانستن اینکه اگر رابطه شما بتواند از راه دور دوام بیاورد، می‌تواند در بیشتر مسائل دوام بیاورد:

بودن در یک رابطه از راه دور دشوار است و گاهی اوقات تأثیر بدی روی شما می‌گذارد. اگر شما و شریک زندگیتان عمیقاً یکدیگر را دوست دارید و به یکدیگر احترام می‌گذارید، پس بهترین تلاش را برای رابطه‌تان به کار ببرید. این بسیار رضایت‌بخش است که بدانید وقتی رابطه شما می‌تواند از راه دور دوام بیاورد، پس می‌تواند در بیشتر مسائل دوام بیاورد.

متوجه می‌شوید که آیا در مورد یکدیگر جدی هستید یا خیر:

مواقع زیادی وجود داشته است که رابطه از راه دور به دلیل مشکلات مختلف به هم می‌خورد. این می‌تواند به دلیل عدم صمیمیت فیزیکی، عدم ارتباط، عدم تعهد، عدم اعتماد و غیره باشد. وقتی می‌دانید که واقعاً عاشق هستید و نمی‌توانید بدون یکدیگر زندگی کنید، تلاش بیشتری می‌کنید تا تداوم رابطه‌تان حفظ شود. شما هر دو به یکدیگر متعهد هستید.رابطه مجازی

معایب رابطه از راه دور یا رابطه لانگ دیستنس

مشکلات ارتباطی: در یک رابطه از راه دور، بهترین راه برای حفظ ارتباط با یکدیگر، ارتباط خوب است. وقتی ارتباط برقرار نمی‌شود، رابطه شما آسیب می‌بیند. وقتی ارتباط یک طرفه باشد، رابطه شما قطع می‌شود. لازمه‌ی تداوم رابطه، وجود یک فرآیند ارتباطی دو طرفه است.

فاصله شکاف بیش از حدی ایجاد می‌کند:

روابط از راه دور این عیب را دارند که در رابطه شما خلاء ایجاد کنند. اگر شما به یکدیگر زیاد پیامک بفرستید یا زیاد تماس تصویری داشته باشید، هر دو خسته خواهید شد. برقراری ارتباط در یک رابطه از راه دور دشوار است. برای مثال، هر دوی شما باید ساعتی را برای تماس با یکدیگر رعایت کنید زیرا شریک زندگیتان در منطقه زمانی متفاوتی است.

یکی از شما ممکن است در آن زمان مشغول باشد و زمان برنامه‌ریزی شده را از دست بدهد. وقتی اغلب این اتفاق می‌افتد، شریک زندگیتان ناراحت می‌شود و به تدریج علاقه خود را به رابطه از دست می‌دهد. در یک رابطه از راه دور، وقتی نمی‌توانید همدیگر را مرتب ببینید یا ملاقات کنید، تمایل دارید که به یکدیگر دید سطحی داشته باشید. شما احساس می‌کنید عشقی که به یکدیگر داشته‌اید، اهمیتش را از دست داده است. علاقه خود را جهت تلاش برای ایجاد رابطه خود از دست می‌دهید.

عدم وجود صمیمیت فیزیکی در یک رابطه از راه دور نیز رابطه شما را تحت فشار قرار می‌دهد. شما مشتاق هستید که شریک زندگیتان در کنارتان باشد، به خصوص زمانی که مریض هستید یا پیشرفتی در روند کاری خود داشته‌اید و می‌خواهید لحظات شادی را با او تقسیم کنید. فاصله تأثیر منفی زیادی روی شما می‌گذارد.

خیانت:

این یکی دیگر از معایب رابطه از راه دور است. خیانت‌ها در این نوع از رابطه رایج است. شما نمی‌دانید که شریک زندگیتان در چه حالی است و در جریان فعالیت‌های او نیستید. ارتباط شما در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و علاقه خود را به رابطه‌تان از دست می‌دهید. اعتماد شما به شریک زندگیتان به دلیل روابط جدید او از بین رفته است. این مسئله به شما صدمه زیادی می‌زند، در حالی که سعی می‌کنید رابطه خود را حفظ کنید، شریک زندگیتان کمترین تلاش را برای انجام سهم خود دارد.

تنهایی:

وقتی در یک رابطه از راه دور هستید، احساس تنهایی می‌کنید. هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها ندیدن یکدیگر باعث می‌شود احساس ناامنی کنید. شما آرزو دارید با شریک زندگیتان باشید تا شادی‌ها و غم‌هایتان را با او تقسیم کنید. وقتی از دانشگاه یا محل کار برگشتید، کسی نیست که با او صحبت کنید. شما مشتاق همراهی شریک زندگیتان هستید تا با او به پیاده‌روی بروید یا برای غذا با هم بیرون بروید. مسافت طولانی با در نظر گرفتن هزینه‌های سنگین سفر و زمان، امکان سفرهای مکرر را برای شریک زندگیتان یا شما غیرممکن می‌کند.

احساس ناامنی:

وقتی مشکوک به خیانت شریک زندگیتان هستید، ممکن است احساس ناامنی کنید. او برای تماس و حفظ ارتباط با شما به اندازه کافی اهمیت نمی‌دهد. در نتیجه، رابطه از راه دور شما آسیب می‌بیند. شما و شریک زندگیتان اغلب اختلاف دارید و می‌ترسید که او را از دست بدهید. شما بر سر مسائل بی‌اهمیت دعوا می‌کنید. بیشتر اوقات، احساس گناه می‌کنید و خود را به‌خاطر اتفاقاتی که بین شما و شریک زندگیتان می‌افتد سرزنش می‌کنید. این نتیجه تکیه بیش از حد به رابطه‌تان است.

شما به اطمینان دائمی از طرف شریکتان نیاز دارید:

وقتی برای همه چیز به شریک زندگیتان وابسته هستید و او به شما خیانت می‌کند، نمی‌توانید این مسئله را هضم کنید. شما به دنبال اطمینان مداوم از شریک زندگیتان هستید. وقتی آن را دریافت نمی‌کنید، احساس افسردگی می‌کنید و تصور می‌کنید که او دیگر شما را دوست ندارد. حتی زمانی که شریک زندگیتان بسیار مراقب و دوست داشتنی است، او نمی‌تواند همیشه به شما اطمینان دهد. این تفاوت در عقاید، رابطه شما را با مشکل مواجه می‌کند و شما از حالت شرایط راضی نیستید.

ترس از دست دادن شریک زندگیتان:

این امر رابطه طولانی مدت شما را مختل می‌کند؛ ترس دائمی از اینکه شریک زندگیتان شما را به‌خاطر شخص دیگری رها کند. دلیل این مسئله، ارتباط کمتر بین شما دو نفر و سوءتفاهم‌هایی است که اغلب ایجاد می‌شود.

بسیاری از تصاویر او را در رسانه‌های اجتماعی می‌بینید که با دیگران در حال معاشرت است. این حال شما را در رابطه حتی بدتر می‌کند. بودن در این نوع رابطه از راه دور، به هیچ وجه به شما کمکی نمی‌کند. شما همیشه احساس ناامنی، ناامیدی و ناقص بودن می‌کنید. بودن در این نوع رابطه از راه دور، از نظر عاطفی، بیشتر از تنها ماندن ضرر دارد.

long distance relation

سطح صبر و تنبلی:

وقتی تصمیم می‌گیرید در یک رابطه از راه دور باشید، هر دو صبور هستید و به سرعت زمان تماس و صحبت با یکدیگر را تعیین می‌کنید. شما در روزهای خاص علاقه خاصی به احوال‌پرسی با یکدیگر دارید و برنامه‌ریزی می‌کنید که چگونه روزتان را به صورت مجازی با هم بگذرانید. با گذشت زمان، اشتیاق در رابطه شما کم می‌شود. تماس‌های برنامه‌ریزی شده یا تماس تصویری هفتگی را از دست می‌دهید.

وقتی یکی از طرفین علاقه‌ای نسبت به رابطه ندارد، دیگری در نهایت تسلیم می‌شود. این رابطه تبدیل به یک رابطه یک طرفه می‌شود. با گذشت سال‌ها، حس خوبتان نسبت به رابطه از بین می‌رود. مشکل دیگر این است که برای برقراری آن تماس برنامه‌ریزی شده تنبل می‌شوید و زمان با کیفیت مورد نیازی را با هم نمی‌گذرانید. گفتگوها رسمی‌تر می‌شوند و هر دوی شما زمان کمتری را برای برقراری ارتباط با یکدیگر صرف می‌کنید.

دشواری در حفظ روال:

عیب رابطه از راه دور این است شرکا برای حفظ روال تماس تماس گرفتن یا ملاقات کردن همدیگر طبق برنامه‌ریزی شکست می‌خورند. آن‌ها نمی‌توانند با شب‌های قرار مجازی و تور مجازی که برنامه‌ریزی کرده بودند پیش بروند. به دلیل تغییر در زمان‌بندی برنامه کاری یا مشغول شدن به سایر تعهدات شخصی، رعایت این روال‌ها دشوار می‌شود.

چیزی برای صحبت نیست:

در طول یک دوره، رابطه، به خصوص یک رابطه از راه دور آسیب می‌بیند؛ زیرا چیزی برای صحبت وجود ندارد. شما منتظر می‌مانید تا شریک زندگیتان اول صحبت کند، در حالی که او نیز منتظر همان صحبت است. رابطه شما فاقد شوق و صحبت‌های عاشقانه گذشته است. ادامه گفتگو با شریک زندگیتان برایتان سخت است. گفتگوهای شما عمیق‌تر نیست و هر دوی شما احساسات خود را مانند ابتدا به یکدیگر ابراز نمی‌کنید. این نشانه‌ای است که شما دیگر علاقه‌ای به ادامه این رابطه از راه دور ندارید.

شما نمی‌توانید هر روز همدیگر را ببینید:

این یکی دیگر از معایب یک رابطه از راه دور است. رابطه شما زمانی پر جنب و جوش و پر رونق است که هر روز یا حتی در روزهای یک درمیان با شریک زندگی خود ملاقات کنید. تماس حضوری در بین شما وجود ندارد. دلتان برای بوسه‌ها، آغوش‌ها و زمان عاشقانه‌ای که با هم گذرانده‌اید تنگ شده است. غیبت شریک زندگیتان باعث می‌شود احساس کنید کنار گذاشته شده‌اید و حسرت حضور او را دارید.

فقدان تعهد:

روابط از راه دور برای تداوم به کار سخت زیادی نیاز دارند. این نوع از رابطه به تعهد طولانی ‌مدت از سمت هر دو طرف نیاز دارد. زمانی که تعهد وجود نداشته باشد، ادامه دادن به رابطه از راه دور دشوار است. اگر هر دو طرف در مورد رابطه خود جدی نباشند و نخواهند تعهدی داشته باشند، آن زمان رابطه آسیب می‌بیند و تبدیل به یک رابطه معمولی می‌شود و اغلب ارزش ادامه دادن ندارد.

حسادت:

هنگامی که نسبت به شریک زندگیتان بیش از حد احساس مالکیت دارید، حسادت ایجاد می‌شود. به شریک زندگی خود در مورد پست‌های رسانه‌های اجتماعیش یا شخصی که با او معاشرت داشته است شک می‌کنید. اگر آن شخص خوش قیافه است و متوجه شوید که شریک زندگیتان با او معاشرت می‌کند، حسادت می‌کنید. شما شروع به بازجویی از او می‌کنید و دائماً بحث‌ و درگیری دارید. حسادت یکی دیگر از معایب رابطه از راه دور است.

رابطه های لانگ دیستنس (از راه دور)فقدان صمیمیت فیزیکی:

این یکی دیگر از معایب بزرگ در یک رابطه از راه دور است. بیشتر این روابط به دلیل فقدان صمیمیت فیزیکی شکست می‌خورند. شما نیاز به صمیمیت فیزیکی را سرکوب می‌کنید.

منبع:

https://www.friendlamps.com/en-de/blogs/friendlamps/advantages-and-disadvantages-of-a-long-distance-relationship

به این مقاله امتیاز دهید !

0 / 5. 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

دکتر کامیار سنایی

روانشناس، مشاور، هیپنوتراپ و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی. خوشحالم که به یاری امکانات نوین تکنولوژی، می‌توانم با هموطنانم ارتباط برقرار نمایم. امکان دریافت سوالات شما در این سایت وجود دارد. تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا در زمان کوتاه و به صورت مقتضی، پاسخ آنها را ارایه نمایم. امیدوارم اطلاعات موجود در این سایت مورد استفاده شما واقع گردد. از نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما صمیمانه استقبال می‌نمایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا