اختلال جنسیخودارضاییروانشناسی

ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی

آیا شما مجرد هستید؟ ارضای نیاز جنسی در دروان مجردی چگونه است

سؤال: آیا می‌توانید به من بگویید چگونه باید نیاز جنسی در دروان مجردی را کنترل کرد؟ به نظر می‌رسد هورمون‌های من غیرقابل کنترل هستند و مطمئن نیستم که چگونه می‌توانم این نیازهای شدید را به روشی سالم دنبال کنم؟

جواب: چه مرد باشید و چه زن، مقابله با نیازهای جنسی چیزی است که در بسیاری از بخش‌های زندگی مجرد خود با آن مواجه خواهید شد (و سپس به طریق مختلفی در زندگی زناشویی خود نیز با آن مواجه می‌شوید). یادگیری برخورد با این نیازها به روشی سالم، شیوه‌ای است که در زندگی زناشویی‌تان نیز بسیار لازم خواهد بود.

افراد زیادی وجود دارند که می‌گویند تمایلات جنسی و میل جنسی آن‌ها یک هدیه خدادادی و آفریده خداست، اما چگونه می‌توان قدم‌های بعدی را طوری برداشت که این موهبت‌ها به نوعی مبارزه تبدیل نشوند؟

چگونه در زمانی که هیچ روشی برای ابراز این نیازها به عنوان یک فرد مجرد ندارید، باید به آن‌ها رسیدگی کنید؟ چگونه به این نیازها اجازه دهید که به جای دور نگه داشتن‌تان از خدا، شما را به او نزدیک کنند؟

اولین کلمه‌ای که من با در نظر گرفتن نیازهای جنسی به آن فکر می‌کنم، «ارتباط» است.

بیش از هر چیز دیگری، تمایل ما به رابطه جنسی و صمیمیت جنسی، نشانه‌ای از نیاز ما به ارتباط است. ما موجودات وابسته‌ای هستیم که حتی براساس ماهیت ساختار فیزیولوژیکی خود، برای ارتباط با انسان‌های دیگر خلق شده‌ایم.

درک این نکته مهم است که تمایلات جنسی ما ریشه در نیازمان به ارتباط دارد و سپس اینکه باید به دنبال هدایت این ارتباط به روش‌های سالم و مفید باشیم. در مرحله اول، باید اجازه دهیم این نیازها ارتباطی بین ما و خدا ایجاد کند. منظورم این است که بسیاری از اوقات، زمانی که با تمایلات جنسی خود دست و پنجه نرم می‌کنیم، عادت داریم با احساس گناه، ترس و شرم از خدا فرار کنیم.

به عنوان مادر چهار فرزند، این را می‌دانم که آخرین کاری که از فرزندانم می‌خواهم در زمانی که واقعاً درگیر هستند انجام دهند، این است که بروند و قایم شوند. در چنین مواقعی از آن‌ها می‌خواهم که پیش من بیایند، با من صحبت کنند، حرف‌هایشان را به من بگویند و اجازه دهند که در درگیری‌هایشان به آن‌ها کمک کنم.

من می‌خواهم آن‌ها را در آغوش بگیرم، به آن‌ها کمک کنم و به هر طریقی که می‌توانم در مواقعی که آسیب می‌بینند، می‌ترسند یا به کمک نیاز دارند، آن‌ها را نجات دهم.

وقتی با نیازهای جنسی خود درگیر هستیم، اولین قدم ما این باید باشد که اجازه دهیم این نیازها ما را به خدا نزدیک کنند.

ما باید از خدا برای تمایلاتی که داریم تشکر کنیم و از آن‌ها به‌طوری استفاده کنیم که ما را حتی بیشتر به او نزدیک کنند. اگر مشتاق ارتباط جنسی هستید، روح خدا می‌تواند به شما امید دهد. اگر گرفتار گناه جنسی شدید، روح خدا می‌تواند شما را به سوی شفا هدایت کند. اما اولین قدم همیشه این است که با او ارتباط برقرار کنید.

 

در مرحله دوم، ارتباط با دیگران مهم است.

مواقعی وجود دارد که نیازهای جنسی ما با وضعیت نیازهای عاطفی ما ارتباط پیدا می‌کند یعنی نیاز جنسی در دروان مجردی نوعی نیاز عاطفی و ارتیاطی است. ما نیاز داریم که از جانب کسی دوست داشته شویم، پذیرفته شویم و به او تعلق داشته باشیم. رابطه جنسی در ازدواج، همه این موارد را در قالب یک همراه برای تمام عمر ارائه می‌دهد.

اما برای کسانی که ازدواج نکرده‌اند، این نیازها می‌توانند خارج از یک رابطه جنسی (در آغوش یک دوست یا سخنان آرامش‌بخش یک مربی دوست داشتنی) برطرف شوند. خدا می‌تواند از همه نوع آدمی برای رفع نیازهای عاطفی عمیق ما برای ارتباط استفاده کند. اما ما باید از ارتباط آگاه باشیم و سپس سعی کنیم تا در روابط غیرجنسی معنادار پیش برویم.

ارضای نیاز جنسیدر مرحله سوم، ما می‌توانیم با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کنیم.

آیا تا به حال در مورد مفهوم کنترل خشم خود شنیده‌اید؟ من باور دارم که همچنین می‌توانیم با تمرکز زمان، انرژی و تلاش‌هایمان بر روی چیزهایی که معنادار و هدفمند هستند، تمایلات جنسی خود را هدایت کنیم. چه چیزی شما را هیجان زده می‌کند؟ چه چیزهایی با قلب شما عمیقاً در ارتباط هستند؟ به نظر شما چه دلایلی در این دنیا مهم هستند؟

از انرژی خود برای ایجاد تغییر در دنیای اطرافتان استفاده کنید. من فکر می‌کنم منظور از این توضیح هم چنین چیزی باشد: «توانایی خدمت به خدا به شیوه‌ای متمرکز و بدون حواس‌پرتی، برتر از ارتباط جنسی است.» چیزی که ما در این مورد می‌توانیم از آن استفاده کنیم، حرکت به سوی معنا، هدف و زندگی رضایت بخش است.

از این زمان در زندگی خود استفاده کنید تا انرژی‌تان را بر روی چیزهایی که مهم هستند متمرکز کنید و به دنبال علایق خود بروید، من باور دارم که این کار شما را یک قدم به داشتن دیدگاهی سالم در مورد تمایلات جنسی‌تان نزدیکتر می‌کند.

کلمه بعدی که من با در نظر گرفتن کنترل نیازهای جنسی به آن فکر می‌کنم، «محافظت» است.

ما نه تنها برای ارتباط فراخوانده شده‌ایم، بلکه برای محافظت از این هدیه خدادادی که به ما داده شده است نیز فراخوانده شده‌ایم. شما می‌توانید بهترین نیت‌ها را به همراه قویترین امیال برای انجام کار درست در دنیا داشته باشید، اما اگر برنامه‌ای نداشته باشید، نمی‌توانید به جایی که می‌خواهید برسید.

عوامل زیادی برای برنامه‌ریزی این نوع محافظت وجود دارد، همچنین چند اقدام واقعاً عملی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را برای محافظت از خود انجام دهیم.

از ذهن خود محافظت کنید

از سرگرمی‌های ما، لیست‌هایی که برای تماشای فیلم داریم، تا تاریخچه مرورگرهایمان در اینترنت، مطالب ناسالم زیادی وجود دارد که حتی بدون اینکه متوجه شویم، به آن‌ها توجه می‌کنیم. آنچه را که اجازه می‌دهید وارد ذهنتان شود را لیست کنید، چرا که احتمالاً تأثیر زیادی بر نیازهای جنسی شما نیز دارد.

از قلب خود محافظت کنید

از مسئولیت‌پذیری‌ها، تا مرزها و اعتراف، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم از خود در برابر احتمال گناه جنسی محافظت کنیم و یاد بگیریم که با بدنمان مدت‌ها قبل از اینکه در یک رابطه قرار بگیریم، به خدا احترام بگذاریم.

من به هر کسی که تلاش می‌کند تا از نیازهای جنسی خود در برابر تبدیل شدن به مانع محافظت کند، توصیه می‌کنم که این مطالب را بخواند و دوباره بخواند و سپس برای ایجاد یک برنامه عملی وقت بگذارد که او را به چالش بکشد تا اقدامات لازم را برای رهایی خود از گناه جنسی، درست مثل محافظت از خود در برابر درگیری‌های جنسی انجام دهد.

یادگیری نحوه کنترل ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی یک فرایند است. ناامید نشوید و اجازه دهید این فرایند شما را به سمت خدا هدایت کند، نه اینکه شما را به‌خاطر گناه و شرم از او دور کند.

امیدواریم که بتوانیم شجاعت و قدرت لازم را پیدا کنیم تا کارها را به روش خدا انجام دهیم، زیرا راه او همیشه بهترین ما خواهد بود.

 

منبع:

https://truelovedates.com/what-to-do-with-sexual-desires/

امتیاز

دکتر کامیار سنایی

روانشناس، مشاور، هیپنوتراپ و عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی. خوشحالم که به یاری امکانات نوین تکنولوژی، می‌توانم با هموطنانم ارتباط برقرار نمایم. امکان دریافت سوالات شما در این سایت وجود دارد. تلاش خود را به‌کار می‌گیرم تا در زمان کوتاه و به صورت مقتضی، پاسخ آنها را ارایه نمایم. امیدوارم اطلاعات موجود در این سایت مورد استفاده شما واقع گردد. از نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما صمیمانه استقبال می‌نمایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا